Skip to main content
Antwoord

Sinds kort krijg ik op een Amerikaanse radiozender Nederlandse reclame te horen, is hier iets aan te doen?

• October 16, 2025
  • 7 reacties
  • 105 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Ik luister meestal naar een Amerikaanse zender via internet radio. Sinds enige tijd krijg ik regelmatig Nederlandse reclame boodschappen van automerk Ford. Hoe is dit mogelijk. Ik vind dit zeer storend is er wat aan te doen ?

Beste antwoord door JanD

Beste ​@kwc dit is geen onderwerp voor KPN ​@kwc 

Even contact opnemen met de dienst waar je naar luistert.

7 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • Antwoord
  • October 16, 2025

Beste ​@kwc dit is geen onderwerp voor KPN ​@kwc 

Even contact opnemen met de dienst waar je naar luistert.

Forum|alt.badge.img+4
  • Wijsgeer
  • October 16, 2025

De zenders op internet willen ook graag wat geld verdienen vandaag de reclame boodschappen vaak aan het begin van de stream. 

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • October 16, 2025

Veel buitenlandse radiozenders en enkele televisiezenders (waaronder BBC) zenden vanuit Nederland uit. Hierdoor is de inhoud wel buitenlands, maar reclameblokken en programmaoverzichten zijn dat dan niet. 

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Hoi ​@kwc, wat onprettig zeg, ik heb hetzelfde wel eens voorbij horen komen bij podcasts op spotify premium. Helaas hebben we er vanuit KPN weinig invloed op.

driemaster
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • October 17, 2025

Als je via Apple Music een radio station beluistert, loopt via TuneIn, hoor je ook eerst een nederlandse reclame. Helaas is hier niet veel aan te doen. 

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • October 17, 2025

Zelfs op TV kan men tegenwoordig regionale reclames weergeven, afhankelijk van het IP adres. Het voorbeeld is Odido RTL Duitsland reclames van Switzerland te zien is, oftewel op KPN reclames van Duitsland. Met hulp van AI kan men zelfs de reclames laten weergeven, afhankelijk van kijkgedrag van de gebruiker. Zo zijn de planen van LG en Samsung en Adconnect (partner van RTL)

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • November 11, 2025

De Ford reclame was plotseling verdwenen van mijn “Beautiful instrumentals Channel”  (Amerikaanse streaming zender)