Skip to main content

Hallo,

 

Ik heb sinds kort het probleem dat ik in alle online potjes in COD:MW last heb van vervelende schokkerige gameplay. Voorheen speelde ik altijd heel soepel via wifi, maar door dit probleem speel ik nu bekabeld, maar het probleem doet zich nog steeds voor. Ik heb niets veranderd aan de instellingen en heb UPnP aan staan. Wanneer ik tegenwoordig een potje wil beginnen, zoekt ie altijd veel te lang naar een geschikte lobby en geeft ie onderstaande aan, wat er op duidt dat mijn ping blijkbaar te hoog is (dat verklaar het schokken ook):

 

Ik las op reddit dat dit mogelijk zou komen omdat de servers van CoD de aantallen spelers niet aan zou kunnen, maar dit verklaart niet waarom mijn vrienden (en de rest van de wereld blijkbaar) wél gewoon soepel kunnen blijven doorspelen.

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

Hallo KPN,

 

Ik lees nu op dit forum een ander geval die exact overeenkomt met die van mij : https://forum.kpn.com/internet-9/ps4-onstabiele-glasvezel-verbinding-469611

 

Zouden jullie alsjeblieft willen aangeven waarom klanten bij Ziggo (en andere aanbieders) wél een stabiele verbinding hebben bij het gamen, maar dat het schijnbaar mis gaat bij KPN Glasvezel i.c.m. de Experia V10A? In mijn geval was het zo dat het twee weken geleden helemaal geweldig was, maar dat het daarna opeens heel onstabiel en schokkerig is geworden. Ik zou een antwoord/verklaring/oplossing erg op prijs stellen.


Hallo KPN,

 

Ik lees nu op dit forum een ander geval die exact overeenkomt met die van mij : https://forum.kpn.com/internet-9/ps4-onstabiele-glasvezel-verbinding-469611

 

Zouden jullie alsjeblieft willen aangeven waarom klanten bij Ziggo (en andere aanbieders) wél een stabiele verbinding hebben bij het gamen, maar dat het schijnbaar mis gaat bij KPN Glasvezel i.c.m. de Experia V10A? In mijn geval was het zo dat het twee weken geleden helemaal geweldig was, maar dat het daarna opeens heel onstabiel en schokkerig is geworden. Ik zou een antwoord/verklaring/oplossing erg op prijs stellen.

ik heb dus totaal niet,ik zie wel soms 58 ping staan,maar 90+ nee nooit,ik haal ook dan 500+ bekabeld,zou het misschien liggen aan je netwerkkabel? is dit cat 5,of 6?

 

ik game al dagen en heb nooit problemen,zelfs op 2,4 ghz,dus ergens is er mis bij jou denk ik.


Hallo KPN,

 

Ik lees nu op dit forum een ander geval die exact overeenkomt met die van mij : https://forum.kpn.com/internet-9/ps4-onstabiele-glasvezel-verbinding-469611

 

Zouden jullie alsjeblieft willen aangeven waarom klanten bij Ziggo (en andere aanbieders) wél een stabiele verbinding hebben bij het gamen, maar dat het schijnbaar mis gaat bij KPN Glasvezel i.c.m. de Experia V10A? In mijn geval was het zo dat het twee weken geleden helemaal geweldig was, maar dat het daarna opeens heel onstabiel en schokkerig is geworden. Ik zou een antwoord/verklaring/oplossing erg op prijs stellen.

ik heb dus totaal niet,ik zie wel soms 58 ping staan,maar 90+ nee nooit,ik haal ook dan 500+ bekabeld,zou het misschien liggen aan je netwerkkabel? is dit cat 5,of 6?

 

ik game al dagen en heb nooit problemen,zelfs op 2,4 ghz,dus ergens is er mis bij jou denk ik.

Hi rkantjo,

 

Het kan niet aan de netwerkkabel liggen, omdat het voorheen altijd prima ging via Wifi. Maar omdat iedereen altijd aangeeft dat het beter is om bekabelde internet te gebruiken voor het gamen, ben ik dat gaan proberen, en zonder resultaat. Ik heb dus zowel via wifi als bekabeld hetzelfde probleem.

 Ik merk tijdens het testen van de internetconnectie wél dat de PS4 een hogere internetsnelheid aangeeft (rond 300 mbps), maar mijn probleem ligt niet bij de snelheid, maar overduidelijk aan de ping. 

 

Als de verbinding bij jou wel gewoon in orde is,  moet er dus de afgelopen dagen (of weken) iets zijn veranderd aan de aansluiting in mijn woongebied of in mijn router, wat invloed heeft op de ping. Mijn vraag is: wat is er veranderd en kan het worden teruggedraaid?


Hoi @attie90. Welkom op het KPN Forum! Wat vervelend dat je schokkerig beeld hebt op jouw PS4. Ik speel zelf ook Call of Duty Modern Warfare op mijn (bekabelde) KPN verbinding thuis en ervaar geen problemen. Ik denk daarom dat het probleem inderdaad in jouw netwerk zit, zoals @rkantjo al aangeeft. Zou je op jouw PS4 willen bekijken wat jouw NAT-Type is? Dit doe je door op je PlayStation 4 naar ‘Instellingen” te gaan. Daarna kies je voor ‘Internetverbinding testen’. Bij de resultaten zie je onder andere “NAT Type” staan, waarachter vermeld staat wat jouw huidige NAT-type is.


Hoi @attie90. Welkom op het KPN Forum! Wat vervelend dat je schokkerig beeld hebt op jouw PS4. Ik speel zelf ook Call of Duty Modern Warfare op mijn (bekabelde) KPN verbinding thuis en ervaar geen problemen. Ik denk daarom dat het probleem inderdaad in jouw netwerk zit, zoals @rkantjo al aangeeft. Zou je op jouw PS4 willen bekijken wat jouw NAT-Type is? Dit doe je door op je PlayStation 4 naar ‘Instellingen” te gaan. Daarna kies je voor ‘Internetverbinding testen’. Bij de resultaten zie je onder andere “NAT Type” staan, waarachter vermeld staat wat jouw huidige NAT-type is.

hoe belangrijk is dat NAT type? ik heb em altijd op type 2,ook in nieuwbouw,welke is de beste en waarom?


Hoi @attie90. Welkom op het KPN Forum! Wat vervelend dat je schokkerig beeld hebt op jouw PS4. Ik speel zelf ook Call of Duty Modern Warfare op mijn (bekabelde) KPN verbinding thuis en ervaar geen problemen. Ik denk daarom dat het probleem inderdaad in jouw netwerk zit, zoals @rkantjo al aangeeft. Zou je op jouw PS4 willen bekijken wat jouw NAT-Type is? Dit doe je door op je PlayStation 4 naar ‘Instellingen” te gaan. Daarna kies je voor ‘Internetverbinding testen’. Bij de resultaten zie je onder andere “NAT Type” staan, waarachter vermeld staat wat jouw huidige NAT-type is.

Hoi Vikash, bedankt.

Mijn NAT-type is altijd al 2 geweest ('’Moderate'’ in CoD), dus ook toen ik wifi gebruikte. UPnP stond toen zelfs uit. Toen het schokkerige spelen begon, heb ik UPnP aangezet en een kabel getrokken van mijn router naar mijn PS. Dit hielp niet.

Daarna heb ik de specifieke poorten opengezet die voor CoD nodig zijn, waardoor mijn NAT Type naar '’Open'’ ging, wat ook geen verschil maakte. Dit is dus geen NAT-, UPnP- of snelheidskwestie. Als iedereen aangeeft dat zij niks geks ervaren tijdens het gamen, en als online fora niet volstaan met klachten over hoge ping (en schokkerige gameplay), dan is er dus blijkbaar iets aan de hand bij mij hier.

De enige twee bottlenecks die ik kan bedenken zijn: mijn playstation (lijkt me sterk, Ferdy1984 schijnt al een andere playstation geprobeerd te hebben, wat niet hielp, zie link hierboven) of dus mijn aansluiting. Bij Ferdy1984 waren alle problemen opgelost toen hij overstapte naar Ziggo, en het werkte meteen plug and play, zoals dat in eerste instantie ook bij mij het geval was. Het is natuurlijk ook best gek dat ik nu allerlei instellingen zou moeten wijzigen terwijl voorheen alles perfect werkte.

Kun je misschien op afstand zien of er iets is veranderd aan de aansluiting in mijn postcodegebied?


Nat Type 1 of 2 is voldoende voor het online spelen van games. Met Nat Type 1 of 2 heb je in de meeste gevallen geen problemen bij het online gamen. Nat Type 3 maakt online game lastig. @attie90 Zou je jouw naam, postcode, huisnummer en klantnummer achter willen laten op het KPN Forum profiel, dan kijk ik voor je na of er iets veranderd is aan jouw aansluiting. Verder zou ik graag willen weten of je ook problemen ervaart bij andere online games op jouw PS4. Welke ExperiaBox heb je op dit moment in huis en zou je jouw ExperiaBox eens terug willen zetten naar de fabrieksinstellingen? Op deze pagina kan je bekijken hoe je dit doet. 


Nat Type 1 of 2 is voldoende voor het online spelen van games. Met Nat Type 1 of 2 heb je in de meeste gevallen geen problemen bij het online gamen. Nat Type 3 maakt online game lastig. @attie90 Zou je jouw naam, postcode, huisnummer en klantnummer achter willen laten op het KPN Forum profiel, dan kijk ik voor je na of er iets veranderd is aan jouw aansluiting. Verder zou ik graag willen weten of je ook problemen ervaart bij andere online games op jouw PS4. Welke ExperiaBox heb je op dit moment in huis en zou je jouw ExperiaBox eens terug willen zetten naar de fabrieksinstellingen? Op deze pagina kan je bekijken hoe je dit doet. 

  • Ik heb mijn profiel ingevuld.
  • Ik speel geen andere games, dus kan dit helaas niet zeggen.
  • Ik heb de Experiabox v10A
  • Ik zal vanavond de router terugzetten naar de fabrieksinstellingen

Hoi @attie90. Welkom op het KPN Forum! Wat vervelend dat je schokkerig beeld hebt op jouw PS4. Ik speel zelf ook Call of Duty Modern Warfare op mijn (bekabelde) KPN verbinding thuis en ervaar geen problemen. Ik denk daarom dat het probleem inderdaad in jouw netwerk zit, zoals @rkantjo al aangeeft. Zou je op jouw PS4 willen bekijken wat jouw NAT-Type is? Dit doe je door op je PlayStation 4 naar ‘Instellingen” te gaan. Daarna kies je voor ‘Internetverbinding testen’. Bij de resultaten zie je onder andere “NAT Type” staan, waarachter vermeld staat wat jouw huidige NAT-type is.

Hoi Vikash, bedankt.

Mijn NAT-type is altijd al 2 geweest ('’Moderate'’ in CoD), dus ook toen ik wifi gebruikte. UPnP stond toen zelfs uit. Toen het schokkerige spelen begon, heb ik UPnP aangezet en een kabel getrokken van mijn router naar mijn PS. Dit hielp niet.

Daarna heb ik de specifieke poorten opengezet die voor CoD nodig zijn, waardoor mijn NAT Type naar '’Open'’ ging, wat ook geen verschil maakte. Dit is dus geen NAT-, UPnP- of snelheidskwestie. Als iedereen aangeeft dat zij niks geks ervaren tijdens het gamen, en als online fora niet volstaan met klachten over hoge ping (en schokkerige gameplay), dan is er dus blijkbaar iets aan de hand bij mij hier.

De enige twee bottlenecks die ik kan bedenken zijn: mijn playstation (lijkt me sterk, Ferdy1984 schijnt al een andere playstation geprobeerd te hebben, wat niet hielp, zie link hierboven) of dus mijn aansluiting. Bij Ferdy1984 waren alle problemen opgelost toen hij overstapte naar Ziggo, en het werkte meteen plug and play, zoals dat in eerste instantie ook bij mij het geval was. Het is natuurlijk ook best gek dat ik nu allerlei instellingen zou moeten wijzigen terwijl voorheen alles perfect werkte.

Kun je misschien op afstand zien of er iets is veranderd aan de aansluiting in mijn postcodegebied?

we komen er wel uiteindelijk uit: probeer ff een andere game,kijken of je daar hetzelfde ervaart?

welke router heb je? misschien is die niet(meer) goed? probeer deze is(als je nog geld heb) 

 

https://www.coolblue.nl/product/563815/netgear-nighthawk-x6-r8000.html(zware aanrader,ik heb em ook,een awardwinner,een monster gewoon)

 

-probeer derna weer alles fabrieksinstellingen,zowel modem als router,en anders moet je even praten met activision,misschien zien zij wel iets anders:)


  • Ik speel geen andere games, dus kan dit helaas niet zeggen.

Misschien kan je het testen met Fortnite. Dat is een gratis game. :wink:


  • Ik speel geen andere games, dus kan dit helaas niet zeggen.

Misschien kan je het testen met Fortnite. Dat is een gratis game. :wink:

en apex legends,als bij die 2 spellen geen probleem is,dan ligt de probleem echt bij activision wss


Ik ben er achter gekomen dat het probleem lag bij een defecte analoge stick op mijn controller, waardoor het beeld constant haperde wanneer ik mijn rechter analoge stick gebruikte (nooit eerder meegemaakt).

 

Er blijkt dus niets mis met de aansluiting. Bedankt voor het meedenken.


Daar was ik zelf nooit opgekomen. Gelukkig weet je nu wat dit probleem veroorzaakt. Als je in de toekomst nog andere vragen hebt, dan horen we dat graag van je!


Reageer