Skip to main content
Vraag

Sinds KPN abonnement actief is, wordt er slechts 100mbit van de beloofde 200mbit gehaald

• February 4, 2026
  • 4 reacties
  • 42 keer bekeken

Ik heb altijd een abbonoment gehad van 200 mb nu blijkt dat ik met mijn dsl kabel maar 100mb max via kpn kan terwijl meer beloofd werd afgelopen 18 maanden geleden via de check die is uitgevoerd...

Eigenlijk werd iets beloofd wat niet haalbaar was hierdoor wil ik eigenlijk het abbonoment kunnen annuleren dit zou wel zo netjes zijn.

4 reacties

JanD
Superuser
  • February 4, 2026

Beste ​@Hechers , waarschijnlijk heb je een koper (xDSL)-aansluiting en daar geldt een snelheid TOT 200Mbit/s.

Hoe verder je van de centrale (kast) woont, hoe langzamer de snelheid en bij jou is het maximum blijkbaar ongeveer 100Mbit/s.

Als het goed is staat er in je contract wat er maximaal haalbaar is op jouw adres.

• February 4, 2026

Wat natuurlijk ook nog kan is dat jouw aansluiting over een dubbele lijn (twee aderparen: pairbonding) loopt en dat er naar één van actief is. Welk modem heb je? 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • February 5, 2026

Hi,

Er komt inderdaad een monteur langs om te kijken of de 2 draden aa gesloten zijn.

Heb eerst een zwarte modem gehad die ik moest omwisselen naar een witte die ik nu heb.

Even afwachten op de monteur dus.

Grts!

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • February 17, 2026

@Hechers, een verlaat welkom hier! Wat je omschrijft klinkt wel alsof het een probleem met de tweede draad zou kunnen zijn. Is de monteur inmiddels geweest en heeft die het kunnen oplossen?