Skip to main content

Vandaag heb ik mijn modem gewisseld naar Experia Box v10. De WIFI werkt goed echter gebruikte ik op mijn pc altijd internet via de kabel. De ethernetkabel gaat vanuit het modem naar een netwerk switch. Vanuit de switch gaat deze door naar de tv en pc. Op de tv lijkt het internet het gewoon te doen.

Als ik kijk op mijn pc onder ‘netwerkverbindingen’ staat daar Ethernet , Ethernet 3 en Ethernet 4. Alle drie met een rood kruis en melding ‘netwerkkabel niet aangesloten'. Terwijl de netwerkkabel naar mijn pc ongewijzigd is gebleven. Voor de zekerheid router aan en uit, netwerkkabel eruit en weer terug echter geen resultaat. 

Iemand enig idee hoe ik dit het beste kan aanpakken?

Ha @Rkvt, welkom! Jammer om te lezen dat het niet werkt! Heb je de mogelijkheid een andere netwerkkabel te proberen? En kan je een andere Ethernetpoort proberen? En is het mogelijk om het eens te proberen zonder de switch? Ik hoor graag of één van deze opties tot de oplossing leidt 🙂.


Dankjewel. Na was wisselen met kabels lijkt de computer de verbinding te herkennen. Echter niet alle sites laden juist. Bij sommige websites krijg ik de melding dat de site niet bereikbaar is (err_address-unreachable).


Ik kan melden dat dit probleem zich vanzelf heeft opgelost inmiddels!


Heel fijn, dank dat je het nog even liet weten! Hopelijk komt het niet meer voor, en anders weet je ons te vinden.Â