Skip to main content
Vraag

Sinds november 2024 in afwachting van een KPN Glasvezel aansluiting

• 18 maart 2025
  • 6 reacties
  • 60 keer bekeken

• Nieuwkomer
  • 3 reacties

Beste KPN,

Al vele jaren abonnee bij KPN en tot op heden nooit (echt) last gehad van het KPN netwerk of de service vanuit KPN en ben dus zeer te spreken over KPN als provider van internet/tv/sim only.

Maar nu komt het….

Mijn schoonmoeder is per eind november 2024 verhuisd van een appartement zonder glasvezel aansluiting naar een appartement met (mogelijkheid tot) glasvezelaansluiting. Hierbij is haar oude abonnement via Ziggo persoonlijk opgezegd en is er via internet een KPN internet/tv abonnement met glasvezelaansluiting besteld/aangevraagd, welke is gedaan op 18 november 2024.
Hierdoor zou ze hoogstens 2 weken moeten overbruggen zonder internet en tv i.v.m. behandeltijd aanvraag en aansluitingsdatum. 
Niets is minder waar... tot op heden, 18 maart 2025 is er nog geen internet/tv aansluiting mogelijk vanuit KPN en is er meermaals contact opgenomen met KPN klantenservice om te kijken waar het probleem exact ligt, maar wordt van het kastje naar de muur gestuurd. De aansluitingsdatum blijft maar verzet worden en de laatste aansluitingsdatum van 25 maart 2025 is gisteren 17 maart 2025 ook weer geannuleerd door KPN. Uitzondering maken om voorlopig koperaansluiting te gebruiken is ook niet mogelijk. 

Ondertussen heeft ze in januari 2025 een KPN Sim Only abonnement afgesloten, zodat ze nog kan bellen/mailen/appen voor doktersafspraken en medicijnen (herhaal recepten) kan bestellen vanwege haar gezondheid. Daarnaast is het de bedoeling dat ze gebruik kan maken van de Combi (financiĂ«le) voordelen. 

Nu blijkt dat er ergens in het systeem van KPN een notitie staat dat er geen toestemming is gegeven vanuit de onderburen van schoonmoeder om glasvezelkabel door te trekken door hun appartementen. Schoonmoeder is hoogst persoonlijk naar de onderburen gegaan en heeft zelf toestemming gevraagd en willen zij ook daadwerkelijk meewerken. Dit is ook doorgegeven via KPN klantenservice, maar blijkbaar is dit niet correct opgevangen aangezien de notitie nog steeds in het systeem staat m.b.t. geen toestemming verlenen.

Mijn schoonmoeder zit er doorheen en is er zogezegd klaar mee en ik voel mij deels verantwoordelijk, omdat ik haar heb overgehaald om over te stappen naar KPN. Het netwerk met de beste kwaliteit en service. 

Waar gaat het exact mis en waarom duurt het zo lang voordat er een aansluiting gerealiseerd kan worden? Is glasvezelaansluiting wel mogelijk, zo niet wat zijn de andere opties?

Hopelijk dat er snel een oplossing komt!đŸ™‚

6 reacties

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Hoi ​@ST., welkom op onze community! Wat balen dat het aanleggen zo stroef loopt! En ook dat het hier zo vastloopt! Ik kan me voorstellen dat jullie hier wat duidelijkheid in willen. Naar mijn weten zou (mits de kabel er ligt) koper sowieso wel als tijdelijke oplossing moeten kunnen. Het kan wel zijn dat mijn telefonische collega's daar een ticket voor door moeten zetten. De makkelijkste manier om hen te bereiken is met een belafspraak

Inhoudelijk kan ik je hier via de community niet zo goed mee helpen, dat loopt echt via de netwerk tak van kpn. Zie ook netwerk.kpn.com

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 20 maart 2025

Beste Thomas,

Ik heb jouw advies opgevolgd en er is zojuist gebeld met KPN klantenservice. Een uur gebeld en 3 collega’s gesproken en geen steek vooruit gekomen.

Jouw collega’s van klantenservice geven nogmaals aan dat (tijdelijke) koperaansluiting niet mogelijk is en worden doorverwezen naar een haalbaarheidsonderzoek voor glasvezel. Ik netjes de postcode en het huisnummer invoeren (van schoonmoeder) en krijg meteen een melding dat een haalbaarheidsonderzoek NIET mogelijk is. Dus kan er ook geen ‘ticket’ aangemaakt worden. Melding geeft weer:
‘Op dit adres kan je geen haalbaarheidsonderzoek aanvragen. Onze aannemer legt glasvezel aan bij jou in de buurt’

KPN netwerkbeheer ook aan de lijn gehad en geeft ook aan, kan geen ticket aanmaken (of wilt het niet?). Heeft dat puur te maken met de notitie in jullie systeem dat de onderburen geen toestemming verlenen, wat inmiddels achterhaald is? Mijn schoonmoeder is sinds nov. 2024 woonachtig aan de Schouwburgring te Tilburg waar buren al gebruik maken van glasvezel, dus dat het niet mogelijk is lijkt mij onzin.

Dan is er de vraag gesteld om de Sim Only abonnement van 2 jaar te beĂ«indigen zonder extra kosten, aangezien schoonmoeder geen aanspraak maakt op de Combi voordelen. Je beste empathische collega komt alleen met ‘je hebt de bedenktijd overschreden, dus dat gaat niet’. Snap ik dat de bedenktijd is overschreden als wij niet vooraf weten dat het maanden blijft duren voor enige aansluiting van internet/tv.

Heb inmiddels alle kastjes en muren gehad, dus mijn vraag nogmaals, hoe lost KPN dit op?!

• 3303 reacties
  • 20 maart 2025

Misschien kan ​@Ward_ dit probleem oplossen? 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 24 maart 2025

Hallo ​@Ward_ 

Zou je iets kunnen betekenen met betrekking tot bovenstaande berichten?

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Dat schiet ook niet op inderdaad, ik kan niks beloven maar ik kijk graag even mee, Kun je je profiel eens invullen of mij hierover een privébericht sturen ​@ST.?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 25 maart 2025

Inmiddels is er een privĂ© bericht gedeeld met ​@Thomas van KPN  en heeft hij het neergelegd bij zijn collega's, maar wil de volgende update toch delen via deze weg.

Vandaag 25 maart staan de mannen (in opdracht) van KPN netwerk onverwachts aan de deur bij mijn schoonmoeder om glasvezel aan te sluiten en hebben uiteindelijk door een stuk straat open te breken en vervolgens via 2 appartementen een kabel getrokken naar de meterkast. Daarnaast is er gekeken om uiteindelijk KPN volledig aan te sluiten (modem/tv), maar staat ze niet meer in de lijst voor KPN aansluiting. Heel raar volgens installateur KPN Netwerk, want je moet op de lijst staan anders komen zij ook niet langs om glasvezel aan te sluiten.

Zoals eerder aangegeven is er een mail verstuurd vanuit KPN op 17 maart 2025 dat de aanvraag van 18 november 2024 geannuleerd is met als reden: ‘We leggen glasvezel aan in je wijk. Helaas lukt het nog niet om je woning hierop aan te sluiten. Daarom hebben we je bestelling voor een KPN Glasvezel abonnement geannuleerd’.
Nu moet er dus opnieuw een KPN Glasvezel abonnement worden aangevraagd via de website van KPN. Wil ik dit oplossen voor mijn schoonmoeder, krijg ik het volgende bericht:

Aanvraag kan niet gedaan worden met dat adres, terwijl op 18 november 2024 deze melding zich niet heeft voorgedaan.

Kan iemand van KPN hier aub spoed achter zetten en daarbij enige compensatie verlenen aangezien er al meer dan 4 maanden gewacht moet worden op internet/tv aansluiting?!

Reageer