Skip to main content
Vraag

Sinds overstap naar KPN is mijn wifi slecht

• August 20, 2026
  • 7 reacties
  • 110 keer bekeken

Sabine Love
Topper
Forum|alt.badge.img

Recent van ziggo naar kpn gegaan omdat het internet/ wifi van ziggo zo slecht was. En ik met kpn eerder goede ervaringen had. Nu met kpn heb ik nog slechter internet. Ik verwacht ook dat jullie dit oplossen anders ga ik nu in mijn proef tijd mijn contract beeindigen. Erg vervelend dat je niet gewoon een klanten service kan bellen van jullie. Wel tonnen aan abb geld binnen halen alleen niet telefonisch bereikbaar, alleen al daarom zou ik bij jullie vertrekken.

7 reacties

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • August 20, 2026

Halli ​@Sabine Love natuurlijk kan je bellen met de klantenservice 0800-0402. Je kunt zelfs een belafspraak maken. Dan wordt je gebeld op de tijd die jou het beste uitkomt. 

Dicksooo
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+7
  • Wijsgeer
  • August 20, 2026

Dag ​@Sabine Love , je belandt inderdaad in een dwangbuis voordat je op de KPN website het telefoonnummer van de klantenservice gevonden hebt, dat nummer is 0800 0402

Ah, ​@Joep1965 was mij net voor. 🍺

Sabine Love
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • August 20, 2026

Super geweldig Joep en Dirck. Ik had vast gebrek aan geduld en batuurlijk slechte verbinding haha.

Forum|alt.badge.img+4
  • Medewerker KPN Escalaties
  • August 21, 2026

Wifi zelf is een universele techniek. Dat is geen verschil tussen providers. De enige verschillen is vaak de plaatsing van de modem/router en de versterks. Soms kan een metertje verplaatsen al een wereld van verschil zijn. Net als instellingen van kanaal. Via de mijnKPN app kun je ook de wifi manager starten die je helpt wifi te finetunen.

Sabine Love
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • August 22, 2026

Bedankt voor de reactie. Wifi universal techniek. Het lift er toch wel aan hoe groot netwerk een provider heeft? Dan ligt het toch wel bij de provider? Modem enz zit precies opdezelfde plaats en bijna geen wifi, verklaar dat dan eens?

Ik zou nog naar kanaal kunnen kijken thx

rvk01
Slimmerik
  • August 22, 2026

Het lift er toch wel aan hoe groot netwerk een provider heeft? Dan ligt het toch wel bij de provider?

De grootte van het netwerk van de provider heeft niets met wifi te maken.

De geleverde router kan echter wel invloed hebben. De router zou b.v. een minder sterkere of minder aantal antennes e.d. kunnen hebben. Maar vaker is het dat bij een nieuwe/andere router de problemen met wifi ontstaan door storingen van buitenaf. Dat kan b.v. een buurzender zijn die net niet op hetzelfde kanaal zit (ja, dat klinkt onlogisch).

Als een buurzender b.v. op exact hetzelfde kanaal zit, dan kunnen de routers onderling communiceren en dat kanaal delen. Als een buurzender nét 1 kanaal ernaast zit, dan storen ze op elkaar. Ook is de bandbreedte van beide routers dan van belang (hoe breder de ingestelde band, hoe meer kanalen in beslag genomen worden, en dus storing daarop geeft).

Met een wifi analyzer op b.v. Android kun je heel goed zien welke zenders er allemaal in de buurt zijn. Ook kun je daarop zien welke band en kanalen je zelf gebruikt.
B.v. de Wifiman van Ubiquity (Android of Apple of Windows)

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • August 24, 2026

Hoi ​@Sabine Love en bedankt ook voor jouw bericht :)

Allereerst goed om te zien dat er al zo goed met je wordt meegedacht! Ik kan je naast alle tips die al zijn gegeven, ook nog aanraden om eens aan de slag te gaan met de KPN Wifi Manager. Dit is een online tool die je kan helpen om de wifi in huis te optimaliseren. 

Bedankt voor de reactie. Wifi universal techniek. Het lift er toch wel aan hoe groot netwerk een provider heeft? Dan ligt het toch wel bij de provider? Modem enz zit precies opdezelfde plaats en bijna geen wifi, verklaar dat dan eens?

Ik zou nog naar kanaal kunnen kijken thx

Heel goed mogelijk dat de wifi op een te druk kanaal staat en daar kan de KPN Wifi Manager je ook bij helpen, deze kan zien op welke kanalen het 'druk' is en je op basis daarvan op een kanaal zetten waar meer 'ruimte' is. Laat je ons weten of je hier iets aan hebt gehad en of dit ook voor de gewenste verbetering heeft gezorgd? Weet trouwens dat je voor directe ondersteuning ook altijd een belafspraak in kunt plannen met onze Helpdesk, wel zo gemakkelijk 💪🏻