Skip to main content
Vraag

Sinds overstap van DSL naar glasvezel is de Wifi op de bovenverdieping verslechterd

• December 8, 2025
  • 5 reacties
  • 29 keer bekeken

Onlangs ben ik door KPN verplicht overgestapt naar glasvezel. Sinds deze overstap ervaar ik echter grote problemen met de wifi-ontvangst op de bovenverdieping. Waar mijn verbinding voorheen goed functioneerde, is de situatie nu aanzienlijk verslechterd.

Tot mijn teleurstelling hebben twee KPN-medewerkers aangegeven dat hier “niets aan te doen” zou zijn en dat de enige oplossing is dat ik zelf een wifi-punt moet kopen of huren. Dit voelt onredelijk, aangezien de problemen pas zijn ontstaan na een door KPN opgelegde wijziging aan mijn aansluiting.

Hoe kan ik op de bovenverdieping wifi krijgen zonder extra punten te moeten kopen of huren?

5 reacties

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • December 8, 2025

Het is onwaarschijnlijk dat dit komt door de overgang van koper naar glasvezel. Het wifisignaal komt namelijk uit het modem. Heb je wellicht een ander modem gehad?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • December 8, 2025

Ah nee maar ze hebben we de modem verplaatst naar de meterkast. En dus verder van de bovenverdieping af.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • December 8, 2025

Beste ​@Kim339 dan de modem weer terugplaatsen op de oude plek en een netwerkkabel (laten) trekken van het glasvezelpunt in de meterkast naar de modem op de oude plek.

Dat is de oplossing, of zoals de KPN helpdesk voorstelde een SW#2 te huren en op de gewenste plek plaatsen.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • December 8, 2025

Waarom heeft de monteur dit dan aangepast? Ik weet niet hoe dat moet. De monteur zei dat ik er op vooruit zou gaan maar dat valt weer tegen.

Ik wil gewoon de oude situatie terug want die was perfect. Maar kpn werkt niet mee...

JanD
Superuser
  • Superuser
  • December 8, 2025

Was je er toen dan niet bij toen de monteur er was, dan het je het meteen kunnen vragen en had de monteur de kabel naar de oorspronkelijke modemplek gelegd? ​@Kim339 

Wat de monteur nu gedaan heeft is gewoon de weg van de minste weerstand als hij niets met je overlegd heeft.

Mocht je nog iets anders bekabeld aangesloten willen hebben op de modem, moet het allemaal via de meterkast lopen.

Je zou een klacht bij KPN neer kunnen leggen via onderstaand formulier:

https://www.kpn.com/service/klacht-of-vraag-indienen/formulier