Skip to main content
Antwoord

Sinds update Experia Box V10 in november is wifi ruk

• May 5, 2025
  • 10 reacties
  • 154 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Tot op de dag van vandaag 05-05-2025 is de wifi “ruk”. Na de update van 13 november van de Experia 10, valt de wifi regelmatig weg. Simpele webpagina’s lopen gewoon vast. Blijven een eeuwigheid “hangen”. Volgens mij ben ik best geduldig, als ik bijna 6  maanden wacht op een softwarematige update die het hele gebeuren weer brengt naar vóór 13 november 2024. Maar het lijkt erop, dat ik moet overstappen naar een Fritzbox, die je weer het nodige extra geld per maand kost. Het leven was tenslotte nog niet duur genoeg. Iedereen met een Experia 10, zonder A, klaagt over slecht bereik. En iedere keer zie ik hetzelfde commentaar van de “techneuten” van KPN. Er is er niet één die gewoon zegt. “Je hebt gewoon vette pech met je ouwe “zure V10”, neem maar een lekker duur abonnement met een nieuw duur modem, en de problemen zijn, “misschien”, opgelost.

Zo, dit moest ik effe kwijt.

Reactie graag, dames en heren van KPN.

Admin: eigen topic voor vraag gemaakt [origineel topic]

Beste antwoord door Erwin van KPN

Dan lijkt het mij echt tijd voor een één op één analyse met een telefonische collega. Hier bij community helpen klanten elkaar en springen wij af en toe bij. Maar dan meer in z'n algemeenheid.

Je kunt het beste een terugbel afspraak inplannen: 

<Plan een terugbel afspraak in>

10 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • May 5, 2025

Beste ​@My-man ik heb een V10 met de nieuwste firmware en heb perfecte wifi door het hele huis zonder versterkers nodig te hebben. Ik heb wel een SW#2 en een Experia Wifi voor testdoeleinden aangesloten, maar heb ze eigenlijk niet nodig in een huis zonder beton.

Zie onderstaande links voor mogelijke oplossingen:

en

Erwin van KPN
Moderator

Tot op de dag van vandaag 05-05-2025 is de wifi “ruk”. Na de update van 13 november van de Experia 10, valt de wifi regelmatig weg. Simpele webpagina’s lopen gewoon vast. Blijven een eeuwigheid “hangen”. Volgens mij ben ik best geduldig, als ik bijna 6  maanden wacht op een softwarematige update die het hele gebeuren weer brengt naar vóór 13 november 2024. Maar het lijkt erop, dat ik moet overstappen naar een Fritzbox, die je weer het nodige extra geld per maand kost. Het leven was tenslotte nog niet duur genoeg. Iedereen met een Experia 10, zonder A, klaagt over slecht bereik. En iedere keer zie ik hetzelfde commentaar van de “techneuten” van KPN. Er is er niet één die gewoon zegt. “Je hebt gewoon vette pech met je ouwe “zure V10”, neem maar een lekker duur abonnement met een nieuw duur modem, en de problemen zijn, “misschien”, opgelost.

Zo, dit moest ik effe kwijt.

Reactie graag, dames en heren van KPN.

Admin: eigen topic voor vraag gemaakt [origineel topic]

Hoi ​@My-man .  Wat ik uit je verhaal begrijp is dat je het af laat hangen van de v10 update?  Dat zou helemaal niet nodig moeten zijn. De v10 hoort het - ook met ‘oudere’ firmware - prima te doen.

Wat heb je allemaal gedaan om dit te verbeteren?   We kunnen alleen helpen als we een goed beeld krijgen van de situatie. 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • May 8, 2025

Ik heb alle pogingen de afgelopen 6 maanden ondernomen. Wifi snelheid is prima. Maar het bereik van het modem zakt steeds weg, ook als ik er naast sta op 10 cm. Modem gereset, door jullie laten resetten, ander kanaal, werkelijk niets helpt. Ik wordt er inmiddels een beetje moedeloos van.

M.v.g. Emile.

Erwin van KPN
Moderator

@My-man  Als het letterlijk naast het modem al misgaat, lijkt er meer aan de hand dan bereik.

Even voor mij beeldvorming: Je bent in dezelfde ruimte en de modem je telefoon/laptop/pc kunnen elkaar zien. Wat gebeurt er dan? Is de snelheid (draadloos) eerst goed en zakt in? (om dan ook slecht te blijven?) of fluctueert het heel erg? En hoe meet je dit? Alle info is welkom.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • May 10, 2025

Als het bereik minder wordt, naar 2 streepjes op mijn iPhone of iPad, en ik hou ze naast mijn modem, is er geen verbetering. Als ik internet wil bereiken, zegt mijn browser dat ik niet verbonden ben met internet. Ik heb ook het kastje van de binnenkomende glasvezel gereset, ook geen verbetering.

m.v.g. Emile

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • May 11, 2025

Het bereik gaat de hele dag op en neer, fluctueert dus. Maar het grootste deel van de dag is het bereik slecht.

Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • Antwoord
  • May 13, 2025

Dan lijkt het mij echt tijd voor een één op één analyse met een telefonische collega. Hier bij community helpen klanten elkaar en springen wij af en toe bij. Maar dan meer in z'n algemeenheid.

Je kunt het beste een terugbel afspraak inplannen: 

<Plan een terugbel afspraak in>

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • May 18, 2025

Ik kreeg een hele vriendelijke medewerkster van KPN aan de telefoon. Zij heeft samen met mij gekeken of het samen op kunnen lossen. Maar het blijkt toch dat het probleem in het modem zit. Er komt nu een monteur langs, ik hou jullie op de hoogte.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • June 14, 2025

Update zoals beloofd, gisteren nog maar even met KPN gebeld. Heeft even geduurd, maar mijn vakantie zat ertussen. Wederom een vriendelijke vrouw aan de lijn die ervoor gezorgd heeft dat ik mijn modem om kon ruilen voor een nieuwe in de winkel. Prima geregeld zeg ik.

Ik had eerder aan de bel moeten trekken, dat had mij een hoop frustratie gescheeld.

Erwin van KPN
Moderator

Update zoals beloofd, gisteren nog maar even met KPN gebeld. Heeft even geduurd, maar mijn vakantie zat ertussen. Wederom een vriendelijke vrouw aan de lijn die ervoor gezorgd heeft dat ik mijn modem om kon ruilen voor een nieuwe in de winkel. Prima geregeld zeg ik.

Ik had eerder aan de bel moeten trekken, dat had mij een hoop frustratie gescheeld.

Dank voor de update! Fijn dat het nu goed werkt. Heb je wéér een v10 gekregen? Of is het deze keer een Box12?