Skip to main content

Enkele weken geleden heeft KPN een update uitgevoerd hier in de buurt. Sinds die tijd zijn niet alle websites meer te openen. Zelfs Digid opent vaak niet. Vreemd maar gelukkig zijn er sites die wel openen. Krijg dan de melding dat de site niet te vinden en dat het te lang duurt voor er een connectie tot stand komt. Hoe lossen we dit op?

Kan je aangeven welke melding je krijgt, want het lijkt me sterk dat dit afhankelijk is van de update. Er is blijkbaar verbinding en ook DNS werkt (anders zouden alle sites het niet doen).

Wellicht te technisch, maar kan je op een commandline (of powershell) ipconfig /all intypen en hier posten wat je antwoord is?

de melding die er komt is….

Deze site is niet bereikbaar

Het duurt te lang voordat www.putsmeuleke.nl reageert.

Probeer dit eens:

ERR_TIMED_OUT

Heb je dit op alle apparaten die aan jou netwerk hangen? En heb je eventuele veiligheidssoftware even tijdelijk uitgeschakeld? 

Hier hetzelfde. Lijkt een DNS issue te zijn. Kpn is mega traag. Gebruik die van google of cloudflare

Bijzonder, hier zonder problemen. Mocht je een box12 hebben, onder internetverbinding, DNS, kan je de DNS proxy uitzetten en GoogleDNS (8.8.8.8 8.8.4.4) of Cloudflare 1.1.1.1 1.0.0.1) invullen voor IPv4.

Heb je toevallig IPv6 aanstaan op je box12? Dan deze uitzetten (tenzij je de laatste update al ontvangen hebt).

Zeker met die dns-en gaat het stukken beter.

beste mensen dank voor jullie reacties, we gaan er in de loop van de week mee aan de slag en hopelijk zit de juiste oplossing ertussen. Voor nu: dank aan een ieder

Hoi ​@Alf55, is het nog gelukt?

Helaas heeft het instellen van de DNS geen effect gehad.

Heb je dit op een bepaalde computer/device of op alle devices binnen je netwerk?

Helaas op alle..

Dan moet je het bij je modem zoeken. Welke heb je precies?

We hebben de Experia Box v10A

Heb je die al opnieuw opgestart? Een reset gegeven, en IPv6 uitgeschakeld? 

opnieuw opgestart wel, ga hem vanavond als ik thuis ben resetten. Dank voor je reactie

Zaak laten resetten door KPN. Nul resultaat. Daarna telefonisch contact met KPN. Na ruim een uur onderzoek is de conclusie dat het te maken heeft met slechte koper leidingen in de straat. Hier ligt nog geen glasvezel. Toch eens in de buurt navragen hoe het bij hun gaat en met die kennis kijken wat er verder te regelen valt. 

Ik heb exact hetzelfde probleem na de update en ik kom er ook niet achter wat nu het probleem is? Ben jij inmiddels iets opgeschoten? Hier ligt ook nog een koperen leiding. Volgens mij moet het echt met een instelling te maken hebben want die koperen leidingen lagen er ook al voor de update. Wij hebben ook de experiabox die jullie hebben .

Een defect koperen kabeltje heeft echt geen invloed op welke website er wel of niet werkt. Het is gewoon alles of niets..

Dat websites niet werken komt mogelijk omdat het modem geen goed signaal krijgt, en mogelijk daardoor zichzelf aan het herstarten is.

Kan je wat meer vertellen ​@Peter Be ?

​@Peter Be kun je hier een eigen topic voor aanmaken? We denken graag even mee!

​@Peter Be kun je hier een eigen topic voor aanmaken? We denken graag even mee!

Goede middag Thomas, hoe vreemd het ook is na het opstarten van de VPN verbinding en het weer verbreken doet alles het nog steeds.

Als ik opnieuw opgestart heb en het probleem doet zich weer voor meld ik me weer. Mocht je vragen hebben over de situatie hier kun je die gewoon stellen.

Hier hetzelfde probleem na de update van vannacht. Kon zelfs mijn eigen webshop niet in. Het uitschakelen van de IPv6 was hier de oplossing.

Reageer