Skip to main content

Nadat ik half december een upgrade van mijn huidige glasvezel verbinding aangevraagd heb is de monteur 20 december langsgeweest om het glasvezelkastje te vervangen. Sindsdien geen connectie/internet meer. De monteur heeft 20 december een ticket aangemaakt waarna dit na 5 werkdagen geregeld zou zijn. Inmiddels ruim 10 werkdagen verder en nog steeds niet. Elke dag contact gehad en niemand die iets in de 1e lijn kan. Geen contact met de backoffice nodig. Iedere keer 5 werkdagen wachten. Om moe van te worden. 

Dat de verbinding een week niet werkt vind ik nog niet zo’n probleem, maar dat er niemand is binnen KPN die zich hard maakt dat dit issue opgepakt wordt vind ik echt om je voor te schamen. De 1e en 2e lijn is blijkbaar zo ingericht dat de 1e lijn volledig lam geslagen is doordat zij geen direct contact kunnen hebben met de 2e lijn behalve via een ticket systeem. Zelf niet in staat om de 2e lijn te bellen dus ik heb weinig vertrouwen dat dit over 3 weken geregeld is. De backoffice is toch niet telefonisch aan te spreken en tickets kan je gewoon negeren. As woensdag is het 3 weken dat wij dus geen werkende glasvezel hebben.

Wat wel gewoon doorgaat is de betaling voor een verbinding die niet werkt. Storneren leidt tot extra kosten omdat die gewoon wel doorloopt en de servicedesk zegt dat de kosten van herinneringen wel worden doorbelast. Dit kan via een klachtenformulier blijkbaar aangegeven dat die betaling kan worden gestopt nou dat formulier staat niet op de website.  

Echt na vele jaren tevreden klant nu zwaar teleurgesteld. Niemand bij KPN die zich verantwoordelijk voelt dit op te pakken en mij eens fatsoenlijk te woord te staan. Dat deed XS4ALL echt wel beter waarbij ik nog wel eens met de 2e lijn werd doorverbonden zodat mijn probleem wel werd gehoord. 

 KPN, zorg dat mijn verbinding nu eens gaat werken en (TIP) zorg er ook voor dat de 1e lijn wat meer mandaat krijgt. Zorgt uiteindelijk voor veel minder telefoontjes en frustraties bij klanten die net niet meegaan in de 95% die wel probleemloos worden aangesloten.

Ik weet niet wie de titel aangepast heeft. De monteur kan er niets aan doen, dit ligt echt bij KPN zelf. Al een aantal keren ben ik van het kastje naar de muur gestuurd tussen KPN en KPN netwerk. KPN netwerk is hier niet de actiehouder dat is toch echt KPN de provider. Het glasvezelkastje is correct gemonteerd. Het connectie lampje blijft knipperen. Alle andere lampjes branden gewoon.


Hoi @mies76, welkom hier. 

Een van mijn collega's hebben de titel aangepast om duidelijker te maken wat er aan de hand is. Je zit in een hele vervelende situatie. Al drie weken zonder diensten is geen pretje. En als ik het zo lees is de oplossing nog niet gevonden. 

Ik wil graag eens meekijken naar de situatie. Hoor graag van je als je jouw profiel van gegevens hebt voorzien. Dan ga ik kijken wat de status is en wat ik hier nu verder in kan betekenen. 

Wat betreft de betaling. Deze loopt inderdaad door. Wil je ook aanraden om dat te doen. Anders krijg je herinneringen zoals al aangeven. Als de verbinding dan weer werkt kunnen we kijken naar de tijd zonder diensten en kan die vergoed worden. 

 


Heb het profiel bijgewerkt, ik krijg graag regelmatig een update van de situatie. Het werkt nog niet namelijk.

Kan het glasvezelkastje nog de reden zijn dat de verbinding niet werkt? Want ik denk dat het AON kastje heet, is van de monteur en niet exact dezelfde (wel zelfde model alleen ander merk) die thuis geleverd is vanuit het KPN pakket. 


Ik durf het niet te zeggen. Ik zie wel dat mijn collega's gister het geëscaleerd hebben. Ik hoop dat daar nu snel actie opgenomen worden. En dat het snel opgelost is. Ik hoor graag als er contact met je is geweest. 


Werken de nieuwe Nokia kastjes wel op een "oud" AON-GPON netwerk? 


Eergisteren (afgelopen dinsdag) heb ik met een klachtenmanager voor het laatst contact gehad. Daar kreeg ik te horen dat dit door die persoon opgepakt zou worden. Inmiddels zijn we 2 dagen verder en nog steeds geen update of nog belangrijker, een werkende verbinding. Kan iemand mij vertellen hoe lang dit nog gaat duren? 


@Bart_Z zie mijn reactie. Er is nog geen contact opgenomen.


@Bart_Z Hoewel ik na dinsdag nog enige vorm van stille hoop had dat iemand nu zich zou hard maken dit issue op te lossen heb ik ivm radiostilte zojuist nog eens gebeld met KPN. Nu is het argument weer dat het ligt aan mijn glasvezel voor het huis. Nadat dit voor 20 december vlekkeloos heeft gewerkt en na het plaatsen van een kastje niet meer, tuurlijk de kabel voor huis... KPN, kom met een oplossing vandaag of iemand die mij fatsoenlijk te woord staat of anders zijn jullie een vaste klant kwijt. Denk eens out-of-the-box, misschien opnieuw dit proces vanaf begin af aan in gang zetten? Terugplaatsen oude kastje? Dit probleem wordt niet serieus genomen! Ik hoop dat iemand dit ziet en mij vandaag nog fatsoenlijk te woord staat, mijn geduld is op.


Ik begrijp het volledig. Is ook geen fijne situatie zo. Dat nieuwe glasvezelkastje, het zogenaamde ONT moet geactiveerd worden. Helaas laat dat zich veel te lang op zich wachten. Ik kan niet goed inzien waarom. Maar ik heb collega's wederom navraag gedaan om hier actie in te ondernemen. 


@Bart_Z Heb je dan wel de correcte gegevens van dit kastje? Deze actie/melding heeft de monteur 20 december ook al gemaakt en je ziet dat we ruim 3 weken verder zijn. Wellicht asap een monteur langs sturen nog zin waarbij het direct met iemand van die afdeling kan oplossen?


Dit is toch wel een schrijnend voorbeeld waaruit blijkt dat KPN zijn zaken niet op orde heeft en het ze ook niet veel kan schelen dat een betalende klant onnodig wekenlang zonder internetverbinding zit.


Zo KPN ik ben benieuwd of het jullie deze week gaat lukken om dit nu eens opgelost te krijgen. Blijkbaar interesseert het niemand meer wat want ik ben telefonisch ook nog niet benaderd om een fatsoenlijke uitleg te krijgen of excuses van het feit dat we weer een week verder zijn zonder resultaat. We zitten bijna op 4 weken zonder internet, waarbij echt niemand bij KPN mij een uitleg kan geven waar het nu mis gaat of stel eens voor een garantie geeft voor uiterlijke aansluitdatum. Van de helpdesk krijg ik alleen te horen ja we kunnen alleen een melding/ticket aanmaken. En de persoon die mijn klacht oppakt hoor ik niets meer van. Ik krijg alleen te horen ik ga het nog een keer escaleren. Je kan als klant dus helemaal niets. Had ik al aangegeven dat ik klaar mee ben. #Respectloos #Slechte service #Klacht #Onverantwoordelijk #Machteloos


@Bart_Z Heb je dan wel de correcte gegevens van dit kastje? Deze actie/melding heeft de monteur 20 december ook al gemaakt en je ziet dat we ruim 3 weken verder zijn. Wellicht asap een monteur langs sturen nog zin waarbij het direct met iemand van die afdeling kan oplossen?

Ik begrijp het volledig. We hebben de juiste gegevens. Staat uit bij de juiste afdeling. Een monteur kan dit nu zo niet oplossen namelijk. 😞 Ik hoop dat het snel geregeld is. 


Ik begrijp het volledig. Is ook geen fijne situatie zo. Dat nieuwe glasvezelkastje, het zogenaamde ONT moet geactiveerd worden.

Is het wel een ONT of heeft @mies76 een NTU voor een AON aansluiting?

@mies76, Kan je eens een foto plaatsen van jouw NTU/ONT?


 


Dat is een ONT voor een XGS-PON aansluiting.

Wat voor een kastje had je hiervoor?

En wat zegt de KPN Servicetool voor het aansluiten van een eigen modem (Klik) over jouw aansluitingstype?

 


Ik heb geen kpn box v12 ontvangen en ook niet toegestuurd gekregen, heb al jarenlang de ongebruikte v10a experiabox. Heb zelf een fritzbox 7590 waar ik al een hele tijd probleemloos mee heb gewerkt.

Dit type kastje had ik hiervoor.

 

Die link werkt niet omdat er geen internet is…

 


Aha, je zou dus omgezet moeten zijn van een GPON aansluiting naar een XGS-PON aansluiting.

Dan zou het probleem inderdaad in "de glasvezel voor het huis' kunnen zitten immers als die nog op een GPON segment zit aangesloten dan gaat dat niet werken.


Wanneer verwacht je dat dit omgezet kan worden?


Wanneer verwacht je dat dit omgezet kan worden?

Ik zou het niet weten, dat had natuurlijk op dezelfde dag moeten gebeuren als dat die Nokia ONT geplaatst is.

Ik weet natuurlijk ook niet 100% zeker dat dat ook werkelijk het issue is, ik ben immers ook net als jij gewoon een klant van KPN en lid van dit forum.

Mijn buikgevoel zegt echter wel dat de oorzaak daar gezocht moet worden.

Ik snap dan ook oprecht niet waarom dit zo lang moet duren.


@wjb ik was in de veronderstelling dat je bij kpn werkt. Goede vragen van je om de boel wat op te helderen voor kpn. Hopelijk kunnen ze er iets mee. Dank!


@Bart van KPN  Het wordt wel eentonig, KPN heeft het probleem nog steeds niet opgelost. Ik heb alles wel gezegd, de 5e week zonder internet is ingegaan. Geluisterd na mogelijke zelfgedane oplossing waaronder terugdraaien van de oude aansluiting is geen oplossing, ander kastje plaatsen ook niet. Gewoon niet aan de gang gaan met de voorstellen. Nog steeds geen communicatie geweest. Wie gaat dit oplossen. Incasso van het abonnement loopt trouwens wel gewoon door. Knap hoor KPN, dat je een trouwe klant zo kan laten zitten. 


Ik hoop oprecht dat @Bart van KPN hier als een dolle in zal gaan duiken want dit is natuurlijk schrijnend!

Dit zou absoluut niet zo mogen verlopen.


Ik krijg zojuist de melding dat het ondertussen werkt. In ieder geval is het technisch nu in orde. De order is nog niet helemaal afgerond. Hiervoor staat nog een monteur gepland de 22e. Daarna wordt de order ook afgerond. 

Hoor graag of je al verbinding hebt.


@Bart van KPN , klopt. Ik kwam gister thuis en toen brandde het connectie lampje continue. Internet en daarmee de tv box werkte ook weer. Fijn dat het eindelijk is gelukt. Ik begrijp uit je reactie dat de monteur toch nog nodig is, klopt dat? Hoor graag.