Skip to main content

Om gek van te worden. Sinds vanochtend geen tv en internet.

Het duurt maar en duurt maar.

Op KPN storing gekeken en duurt nog tot 31 mei.

Wie heeft er nog meer geen tv en internet?

Op KPN storing gekeken en duurt nog tot 31 mei.

Het betreft dus een grotere storing. En het is bekend. 

Heb je mobiel abonnement bij kpn vraag dan een noodbundel aan. Met je Hotspot op je mobiel kun je een en ander van wifi voorzien. 

Één digitenne voor tv kan ook.

0800-0402 

Succes en sterkte. 


Heb helaas een andere provider voor mobiel.

Ik vraag me af waar die storing dan zit?

En waarom het zolang moet duren.


Hoi @Tikie 

Vervelend dat je momenteel door een storing in jouw woonplaats Purmerend geen internet en televisie hebt, en dat het oplossen hiervan tot en met 31 mei aanstaande kan gaan duren.
Dat is al overmorgen, dus dat valt op zich nog wel mee, al blijft het uiteraard erg vervelend in een tijd dat je eigenlijk niet meer zonder internet kunt.

Je zou eventueel nog contact kunnen opnemen met de storingsdienst van KPN, voor meer informatie en een laatste update.
Bel hiervoor met 0800-0402 en spreek nadat de voice respons stem je heeft gevraagd waarvoor je belt, het volgende in: Doorverbinden met een medewerker wegens een storing.

De storingsdienst is 24 uur per dag en 7 dagen per week direct telefonisch te bereiken, bij storingen en problemen.


Wie heeft er nog meer geen tv en internet?

Ik zit zelf in postcode 1442 en inderdaad sinds gisterochtend geen tv en internet meer. Dan kom je er achter dat 10 gig echt niks voorstelt als je een hotspot maakt.

Maar goed, dit is een eerste wereld probleem dat morgen , als het goed is, opgelost is.


Vanochtend storingsdienst gebeld, en hadden geen idee waar de storing zich bevond. Konden alleen zeggen ( we zijn ermee bezig ).

In de tijd van kabel, voor glasvezel als er een storing was had je wel of internet of tv, maar niet dat alles eruit lag. Dat heb ik nog nooit meegemaakt.


Vanochtend storingsdienst gebeld, en hadden geen idee waar de storing zich bevond. Konden alleen zeggen ( we zijn ermee bezig ).

In de tijd van kabel, voor glasvezel als er een storing was had je wel of internet of tv, maar niet dat alles eruit lag. Dat heb ik nog nooit meegemaakt.

 

Kabel (van Ziggo) kun je niet vergelijken met glasvezel, zijn twee aparte technieken.
Als het internet bij Ziggo eruit ligt, kan je in de meeste gevallen nog wel gewoon (via een coaxkabel naar je TV) televisie kijken, maar ook dat gaat veranderen las ik laatst.

Bij glasvezel gaat alles via hetzelfde glasvezelverbinding naar je woning, dus als daar een breuk in komt dan valt alles uit, en dat gebeurd helaas wel vaker (kijk maar rond op het forum).
Als bijvoorbeeld een graafmachine de glasvezelkabel kapot trekt, kan het zomaar zijn dat enkele straten afgesloten zijn van internet, televisie en vast bellen.

Glasvezel is duurzaam en snel, maar kan gemakkelijk breken.

 


Dat ze niet weten waar de storing zich bevindt vind ik op z'n zachtst gezegd niet heel erg hoopgevend.


Vanochtend storingsdienst gebeld, en hadden geen idee waar de storing zich bevond. Konden alleen zeggen ( we zijn ermee bezig ).

In de tijd van kabel, voor glasvezel als er een storing was had je wel of internet of tv, maar niet dat alles eruit lag. Dat heb ik nog nooit meegemaakt.

 

Kabel (van Ziggo) kun je niet vergelijken met glasvezel, zijn twee aparte technieken.
Als het internet bij Ziggo eruit ligt, kan je in de meeste gevallen nog wel gewoon (via een coaxkabel naar je TV) televisie kijken, maar ook dat gaat veranderen las ik laatst.

Bij glasvezel gaat alles via hetzelfde glasvezelverbinding naar je woning, dus als daar een breuk in komt dan valt alles uit, en dat gebeurd helaas wel vaker (kijk maar rond op het forum).
Als bijvoorbeeld een graafmachine de glasvezelkabel kapot trekt, kan het zomaar zijn dat enkele straten afgesloten zijn van internet, televisie en vast bellen.

Glasvezel is duurzaam en snel, maar kan gemakkelijk breken.

 

zowel de huidige mediaboxen next en next mini vereisen allebei een werkende ziggo internet verbinding al


Dat ze niet weten waar de storing zich bevindt vind ik op z'n zachtst gezegd niet heel erg hoopgevend.

Hoi @benzjie 

Bij Netwerkbeheerder KPN is dat vast allang bekend, en zijn ze al bezig om deze storing op te lossen in Purmerend.
Het is alleen waarschijnlijk niet goed gecommuniceerd naar KPN de Provider wat er precies aan de hand is, waardoor de medewerker van de storingsdienst van KPN het logischerwijs niet kon vertellen.

Netwerkbeheerder KPN is degenen die deze storing gaat verhelpen, niet KPN de Provider.


Vanochtend storingsdienst gebeld, en hadden geen idee waar de storing zich bevond. Konden alleen zeggen ( we zijn ermee bezig ).

In de tijd van kabel, voor glasvezel als er een storing was had je wel of internet of tv, maar niet dat alles eruit lag. Dat heb ik nog nooit meegemaakt.

 

Kabel (van Ziggo) kun je niet vergelijken met glasvezel, zijn twee aparte technieken.
Als het internet bij Ziggo eruit ligt, kan je in de meeste gevallen nog wel gewoon (via een coaxkabel naar je TV) televisie kijken, maar ook dat gaat veranderen las ik laatst.

Bij glasvezel gaat alles via hetzelfde glasvezelverbinding naar je woning, dus als daar een breuk in komt dan valt alles uit, en dat gebeurd helaas wel vaker (kijk maar rond op het forum).
Als bijvoorbeeld een graafmachine de glasvezelkabel kapot trekt, kan het zomaar zijn dat enkele straten afgesloten zijn van internet, televisie en vast bellen.

Glasvezel is duurzaam en snel, maar kan gemakkelijk breken.

 

zowel de huidige mediaboxen next en next mini vereisen allebei een werkende ziggo internet verbinding al

Klopt @MR_CHIP !

De mediaboxen worden al aangesloten op het internet.
Maar ik bedoelde, dat je ook direct een coaxkabel kunt trekken tussen het Ziggo aansluitpunt en je televisie, net zoals we vroeger deden.
Dan kun je ook gewoon naar de (digitale) televisie kijken, zonder dat daar een mediabox tussen zit.


@Michel.uit.Arnhem dat is nog steeds mogelijk hoor alleen gaan ze nu voor bepaalde zender specifiek, het dvb-c signaal uitzetten dus met die kanalen kan het nog maar straks niet meer 


Hallo @Tikie ,

 

Op KPN storing gekeken en duurt nog tot 31 mei.

 

Het is vandaag 31 mei. Hopelijk wordt de storing inderdaad vandaag opgelost. 
 

Mijn advies aan jou is om zelf een voorziening aan te schaffen waarmee je bij storing in ieder geval nog TV kunt kijken naar de NPO-zenders en TV Noord-Holland. Dat lijkt me handig bij mogelijke toekomstige calamiteiten. 
 

Dat kan een DVB-T2 ontvanger zijn met antenne. 
 

 


Gelukkig de dans ontsprongen want wonend in PC-gebied 1444.

Dat neemt niet weg dat KPN eindtijden noemt die keer op keer niet nagekomen worden.

Een kwestie van ontbrekend fatsoen jegens haar betroffen klanten?


Net weer gekeken op KPN storingen, duurt tot 1 juni 18:00.

Ik ben nu wel benieuwd of er ooit nog internet en tv terug komt.

En daar betaal je voor.


Net weer gekeken op KPN storingen, duurt tot 1 juni 18:00.

Ik ben nu wel benieuwd of er ooit nog internet en tv terug komt.

En daar betaal je voor.

Hoi @Tikie 

Wees even reëel, zeker nu het morgen al 1 juni is.
Dat het enkele dagen kan duren voordat de storing verholpen is, heeft vaak te maken met de ernst van de storing, de benodigde tijd om het te verhelpen en of er materiaal besteld moet worden om het probleem te verhelpen.

Want het probleem of storing moet uiteraard wel goed en vakkundig verholpen worden, zodat je na een week niet opnieuw geconfronteerd wordt met uitval.

Daarnaast is er een monteurs tekort, waardoor het soms kan uitlopen.

Uiteraard is en blijft het heel vervelend, dat je momenteel zonder internet zit.
En snap ik daarnaast je frustratie, alleen zorgt dat er niet voor dat het sneller wordt opgelost.
Vanzelfsprekend kun je snel weer genieten van internet en televisie van KPN, daar kun je gewoon vanuit gaan.


Ik zie op dit moment ook een storing in Purmerend staan. Ik kan de details er niet van inzien, maar dat het nog niet opgelost is betekent dat het of een moeilijk bereikbare plek is, of een grote beschadiging is. Dat zorgt voor moeilijker en langer herstel. Het is in behandeling bij de juiste partij en zij zullen het verhelpen.

Zoals Peter eerder al zei kan de klantenservice (0800-0402) extra data toevoegen als je een KPN mobiel abonnement hebt, zodat je op die manier nog wel op internet kunt.

Nadat de storing is opgelost kan je een vergoeding aanvragen voor de periode waar het niet gewerkt heeft: Vergoeding bij een netwerkstoring.


Tja, het zou onze provider van dienst sieren de klant eens serieus te nemen…!

Maar ja, alleen de aandeelhouder telt bij deze megadont.

Ben een aantal jaren geleden niet voor niets weggegaan bij Ziggo maar achteraf pakken ze storingen toch sneller op dan KPN…..


@hondengek welk belang zou kpn dan volgens jou hebben om een storing langer te laten duren dan nodig? En een aantal jaren geleden was er geen krapte op de arbeidsmarkt. Er zijn geen mensen! Wen er maar aan want dat zal niet snel veranderen. 


Dag @Joep1965 ,

Ja, alles wordt tegenwoordig afgewimpeld op de schaarste van de arbeidsmarkt….

Ook bij de KPN? Het wemelt, zelfs in ons dorp Purmerend, van de Volkswagen Caddy’s.

Sorry, ik maak me plaatsvervagend kwaad voor de topicstarter!

Ik geloof niet aan enig belang bij de KPN om een storing langer dan nodig voort te laten duren….Maar laten ze de issues dan wel asap oplossen en de betrokken klanten niet met een kluitje in het riet sturen door de sluittijd telkens op te rekken!Het heeft er m.i. alle schijn van dat KPN en consorten hun maatschappelijke verantwoordelijkheid niet serieus nemen.Je zult b.v. maar hulpbehoevend en aangewezen zijn op de telefoon om maar een dwarsstraat te noemen.Niet iedereen heeft (en is behendig met) een smartphone


Hoi @hondengek 

Ik begrijp je kwaadheid zeer goed!
Ook super dat je op wilt komen voor de TS @Tikie .

Helaas, is het de keiharde waarheid dat er op elk vakgebied een tekort is aan personeel, dat is ook met regelmaat in het nieuws geweest.
Het is dus nu niet zo, dat Netwerkbeheerder KPN dit nu als excuus gaat gebruiken richting de klant.

Netwerkbeheerder KPN wil niets liever, dan de storing zo snel mogelijk oplossen, maar heeft wel met diverse factoren te maken, zoals hoe groot is de storing, is daar nieuw materiaal voor nodig en welk personeel kan ik daar het beste voor inzetten.

Als Netwerkbeheerder KPN een blik kon open trekken met monteurs, dan hadden ze dat allang gedaan, maar de werkelijkheid is helaas anders, en daar zouden we het echt mee moeten doen.

En dat ze datum vooruit schuiven, heeft vaak te maken met de ernst van de storing en/of dat ze zitten de wachten op nieuwe materiaal om deze storing te verhelpen.
Want als het nieuwe materiaal nog niet binnen is, kunnen de monteurs ook niet verder, wat ook logisch is.

Het heeft daarom ook geen enkele zin om je nu kwaad te gaan maken, op iets waar je toch geen invloed op uit kunt oefenen, want daarmee wordt deze storing echt niet sneller opgelost.
Dus haal even diep adem, en leg je neer bij de huidige situatie zoals die is.

Waarmee het uiteraard wel heel vervelend is, om dagen zonder internet en televisie te zitten.


Wow sinds enkele minuten weer tv en internet.

 

Ik kan wel juichen.

Het heeft lang geduurd.


Geweldig, sinds vanmorgen geen internet in mijn postcode in Tegelen , eindtijd wordt steeds verzet. 

Vanaf overname xs4all zijn we überhaupt niet tevreden. 

Ik ga in ieder geval wel compensatie vragen. 

Hoe klein die ook is, betalen zullen ze. 

Maken steeds screenshots als bewijs. 

 


Geweldig, sinds vanmorgen geen internet in mijn postcode in Tegelen , eindtijd wordt steeds verzet. 

Vanaf overname xs4all zijn we überhaupt niet tevreden. 

Ik ga in ieder geval wel compensatie vragen. 

Hoe klein die ook is, betalen zullen ze. 

Maken steeds screenshots als bewijs. 

 

Die wordt pas gegeven als de storing voorbij is 


 

Vanaf overname xs4all zijn we überhaupt niet tevreden. 

 

 

Dat is inmiddels alweer ruim 4 jaar geleden en aan de techniek is weinig veranderd dus waarom bent u dan toch gebleven?


Goed om te lezen dat er weer verbinding is! De storing staat nog niet als opgelost, dus er wordt nog wel aan gewerkt. Zodra het is afgemeld kunnen jullie een vergoeding aanvragen via de link die ik eerder noemde.

Ik kan zoals eerder gezegd niet alle details zien over de storing, maar dit was een moeilijk op te lossen storing. Het kan bijvoorbeeld zijn dat het probleem op een moeilijke locatie zit, onder een afgesloten bouwplaats, onder water of onder het spoor om maar een paar voorbeelden te noemen. In dat soort gevallen willen wij het heel graag oplossen, maar kunnen we het niet. Wij hebben er natuurlijk ook niets aan als jouw verbinding niet werkt, wij willen ook dat het werkt.

De meeste storingen zijn sneller opgelost dan dit gelukkig, dit is niet standaard.


Reageer