Skip to main content

Sinds vanmorgen geen internet. Wel signaal maar geen ontvangst. Ook niet als ik de ethernet kabel direct in het modem stop. Alles al 3 keer gereset, fabrieksinstellingen etc etc. Probleem blijft hetzelfde. Wel signaal, geen ontvangst. Super frustrerend omdat ik aan het afstuderen ben en dit weekend veel internet nodig heb.

Helpdesk van KPN twe keer gesproken en ook alle stappen doorlopen. Zij geven aan dat het niet aan hun ligt, hebben de verbinding getest en die werkt goed. Maar hoe dan? Wij hebben op geen enkel apparaat internet of wifi…

Er is een melding gemaakt bij de storingsdienst maar dat wordt natuurlijk pas maandag, Ook geen tv nu het hele weekend.

Weet iemand een oplossing?

Alle wifi versterkers  en routers er al tussen uit gehaald. Maar ook dat maakt geen verschil.

 

Hellup...

Ha@Sabineisal3uurbezig, welkom! Wat balen dit, zeg! Helemaal als je aan het afstuderen bent, dan heb je wel wat anders aan je hoofd! Ik wil direct zeggen dat ik waarschijnlijk niet veel anders voor je kan doen dan mijn collega's, maar ik kijk graag met je mee. Wil je je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer en evt. klantnummer(s)? Heb je een koper- of glasvezelverbinding? Heb je al eens geprobeerd om óf de bekabeling naar het IS/RA punt te checken óf het glasvezelkastje ook eens 2 minuten stroomloos te maken? Als laatst: welke Experiabox heb je en welke lampjes branden er?


Ik heb geen glasvezel dus koper waarschijnlijk dan. Wat is de het IS/Ra punt? Ik heb een Experiabox V10 en alle lampjes branden groen. Alhoewel ik net even ging kijken en het servicelampje oranje brandde. Aan de achterkant branden, naast de DSL ingang twee lampjes groen, ze knipperen. Als ik de DSL stekker er harder indruk dan blijven ze ineens branden. Zou het probleem hierin liggen?

Maandag komt er een monteur langs, dat is heel fijn natuurlijk maar dat betekent wel twee dagen geen internet en tv...


Het IS/RA punt is een plaatje in de muur met een kabel die naar de Experiabox leidt. Volg de DSL kabel eens en kijk inderdaad eens of die er aan beide kanten goed in zit. Wellicht kan je de Experiabox dan nog eens 30 seconden stroomloos maken en nog eens proberen of het nu wel werkt. Ik hoop dat we eruit komen voordat de monteur komt 😉.


En de knipperende lampjes naast de dsl kabel? L1 en L2? hoort dat te knipperen?


ze knipperen nu niet meer en alle lampjes op de Experia box branden groen. Echter nog steeds geen internet. Wel verbinding maar geen data overdracht.

Kabels zitten er goed in.


Op zich goed dat alles nu gewoon brandt en niet knippert! Heb je nu de overige apparatuur er tussenuit gehaald? Wellicht kan je de Experiabox nu toch nog eens herstarten of zelfs resetten. Als de lampjes dan nog steeds gewoon branden, zou het wel moeten werken als je de laptop/pc bekabeld rechtstreeks aansluit op de Experiabox. 


Dat alles heb ik vanmorgen al gedaan, ook toen alles gewoon groen brandde… maar zelfs toen ik de laptop, en daarna nog de playstion bekabeld heb aangesloten (met twee verschillende kabels) werkte het niet...


Dan houdt het voor mij ook een beetje op, ben ik bang! Op afstand lijkt er niets te mankeren, dus de monteur zal daar echt z'n blik even op moeten werpen 😞.


Monteur is geweest. Probleem lag niet bij ons maar in de kast ergens buiten waar glasvezelkabel zit. Daar stonden ze op een gegeven moment met 3 monteurs… bleken er meer mensen in de straat hetzelfde probleem te hebben! Die dit dus ook allemaal zaterdagochtend gemeld hadden! Echte slechte zaak KPN! 
Een printplaat is kapot en nu zou het binnen 4 uur gemaakt moeten zijn. Eerlijk gezegd geloof ik daar niet in… het zal vast pas morgen worden. 
Ik ben boos!


Wat balen dit zeg.. Het is in het weekend altijd lastiger om een monteur ter plekke te krijgen, maar zoals ik dit nu lees, was dat hier wel op z'n plaats geweest. Als ik het goed zie, zijn ze inderdaad bezig geweest, maar het is nog niet opgelost. Dat kan jij ongetwijfeld ook bevestigen 😞. Er wordt wel aan gewerkt en ik hoop dat het snel opgelost is. Mijn excuses hiervoor!


Ben je inmiddels weer online? Als ik nog iets voor je kan betekenen, hoor ik het graag.Â