Ik ben een nieuwe klant sinds enkele weken na overstap na jarenlang Ziggo klant te zijn geweest. Op dit moment kan de hardware me nog niet overtuigen. De tv mediabox slaat regelmatig vast - geen hdmi signaal, afstandsbediening reageert niet, stroom eraf, etc. etc. - en vanochtend blijk ik opeens geen internet te hebben via een bekabelde verbinding.
Na inloggen op 192.168.2.254 zie ik opeens een nieuwe interface. Die ziet er op zich uit als een flinke stap naar voren maar het zou me niets verbazen als mijn nieuwe bevindingen verband houden met deze update.
Dat ik het modem kan bereiken via LAN betekent ook dat er een verbinding is met het modem; er is alleen geen verbinding naar het publieke internet.
Wat ik zelf al heb gedaan
- Verbinden via WIFI; werkt.
- DNS aanpassen (tegen beter weten in, want via WIFI heb ik verbinding) naar CloudFlare
- Reset via web interface van modem
- Modem volledig van de stroom af gehaald, 10 sec. wachten, en er weer aan
Iemand een gouden tip? Enige wat ik nog niet heb gedaan is een factory reset maar die probeer ik als het kan te vermijden.
Na wat onderzoek blijkt KPN ook de Fritzbox 7590 te leveren. Als ik dat op voorhand had geweten …