Skip to main content
Vraag

Sinds verhuizing gaat snelheid FRITZ!Box 5690 Pro van 1000 Mbit/s naar 100

• February 17, 2025
  • 2 reacties
  • 106 keer bekeken

Spike11
Helper
Forum|alt.badge.img+1

Heb sinds kort problemen met mijn fritzbox 5690 pro sinds ik in mijn nieuwe appartement ben gaan wonen.

Het probleem is dat mijn snelheid van 1000 mb na 100 mb gaat en heb al vanalles gedaan kabelschoentjes vernieuwd en kabels gemeten of er ergens een breuk zit en ook andere poorten geprobeerd maar geen verandering.

Vandaag de kabel van mijn pc van lan 3 naar een switch verhuisd en nu was die melding weg maar na een kwartier was de melding weer terug . de snelheid staat nu nog steeds op 1000 maar ben benieuwd of deze ook nog terug gaat naar 100.

iemand een verklaring hiervoor?

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

2 reacties

Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • February 20, 2025

Heb sinds kort problemen met mijn fritzbox 5690 pro sinds ik in mijn nieuwe appartement ben gaan wonen.

Het probleem is dat mijn snelheid van 1000 mb na 100 mb gaat en heb al vanalles gedaan kabelschoentjes vernieuwd en kabels gemeten of er ergens een breuk zit en ook andere poorten geprobeerd maar geen verandering.

Vandaag de kabel van mijn pc van lan 3 naar een switch verhuisd en nu was die melding weg maar na een kwartier was de melding weer terug . de snelheid staat nu nog steeds op 1000 maar ben benieuwd of deze ook nog terug gaat naar 100.

Hoi ​@Spike11 . Wat hinderlijk dat dit gebeurd. Ik heb hier geen verklaring voor.  In de Fritzbox zit doorgaans een wizard om 'm in te stellen op je provider. Heb je die ook even doorlopen?

Als het probleem blijft en je hebt een particulier abonnement kan ik je pas verder helpen als je een router van KPN aansluit om het te testen.

Spike11
Helper
Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Helper
  • February 20, 2025

Hoi ​@Spike11 . Wat hinderlijk dat dit gebeurd. Ik heb hier geen verklaring voor.  In de Fritzbox zit doorgaans een wizard om 'm in te stellen op je provider. Heb je die ook even doorlopen?

Als het probleem blijft en je hebt een particulier abonnement kan ik je pas verder helpen als je een router van KPN aansluit om het te testen.

Heb dit ook bij Fritzbox aangegeven en er schijnt iets met de lanpoort te zijn.

De melding die ik krijg is geaggregeerde snelheid en zou ook iets met de bekabeling van de utp in de muur leiding kunnen zijn.

Of eventueel de schoentjes die niet goed zijn maar heb de kabel nu in switch zitten en dan gaat het goed met de snelheid alleen de melding blijft.

Word vervolgd