Skip to main content
Beantwoord

Sinds vrijdagochtend geen verbinding door glasvezelkabelbreuk

• April 8, 2025
  • 9 reacties
  • 118 keer bekeken

Ik heb sinds vrijdagochtend vanwege een glasvezelkabelbreuk buiten, veroorzaakt door een externe partij voor de 2e keer in 2 wekn geen tv en internet.
Dezelfde dag is er iemand lang geweest van de KPN, en dit doorgestuurd voor een monteur van een externe partij.
Nu heb ik zowel gisteren als vandaag gebeld met kpn hoe of de stand van zaken is.
Ik moet maar geduld hebben en hoe vaker ik erover bel dan wordt dat gezien als nieuwe melding dus ga ik weer achter in de rij………………….
Wie heeft zoiets bizars eerder meegemaakt.
Tig jaar bij Ziggo gezeten dit nog nooit meegemaakt.

Beste antwoord door Thomas van KPN

Hoi ​@Jotibe, welkom op onze community! Inhoudelijk kan ik je hier helaas ook niet zo goed mee helpen maar als er een ticket aangemaakt is door mijn telefonische collega's is het echt een kwestie van afwachten. Zelf met een aannemer bellen is hier niet nodig en gaat het ook niet bespoedigen.

Ik hoop dat je snel weer verbinding hebt!

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

9 reacties

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • April 8, 2025

U hoeft echt maar één keer te bellen. Kpn heeft er geen baat bij om storingen langer te laten duren dan nodig. Meer dan afwachten kunt u niet. Misschien moet er eerst een vergunning aangevraagd worden. Het is ook voorgekomen dat er 900 vezels gelast moesten worden. Dat is al gauw een dag of vier werk. 

• Auteur
  • Topper
  • April 8, 2025

De 1e keer  dus 2 weken geleden was het de volgende dag gemaakt. Het is alleen mijn kabel, het gat is nog open wat de externe partij hebt gegraven, dus ik snap het probleem niet. 

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • April 8, 2025

Is het koper of glasvezel?

• Auteur
  • Topper
  • April 8, 2025

Glasvezel, dus dat moet een externe partij lassen. Maar ze will3n niet zeggen welke externe partij,  zodat ik daar na vraag kan doen wanneer ik een afspraak kan maken of verwachten 

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • April 8, 2025

Er is een groot te kort aan glasvezellassers helaas en die jongens pakken natuurlijk liever een klus van pakweg 20 aansluitingen dan dat ze speciaal naar één klus moeten. Heb je een grote bundel voor je mobiel gehad?? Dit kan alleen met een mobiel abonnement van kpn...

• Auteur
  • Topper
  • April 8, 2025

Nee ik heb gisteren pas een digitenne kastje gekregen, heel handig als je meerdere in huis woont en dus meerdere  tv's hebt NOT en een simkaart met router van 100 gig. Dat is alles. 

Ik heb nu 2 1/2 mnd dit abonnement, kijk er nu al naar uit als mijn abonnement in januari afgrlopen is, gauw weer terug naar ziggo. Daar is de communicatie beter en netter. 

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24
  • Moderator
  • Antwoord
  • April 10, 2025

Hoi ​@Jotibe, welkom op onze community! Inhoudelijk kan ik je hier helaas ook niet zo goed mee helpen maar als er een ticket aangemaakt is door mijn telefonische collega's is het echt een kwestie van afwachten. Zelf met een aannemer bellen is hier niet nodig en gaat het ook niet bespoedigen.

Ik hoop dat je snel weer verbinding hebt!

• Auteur
  • Topper
  • April 10, 2025

Beste Thomas,
Dank je wel voor je antwoord.
De verbinding is vanochtend, dus na 6 dagen weer gerepareerd. 
Het ging niet gemakkelijk, zeker is bijna wel dat als er weer een kabelbreuk ontstaat buiten, dat er niet genoeg kabel ligt om te lassen. Dan ben ik wel benieuwd hoe ze dat dan gaan oplossen en hoe lang dat dan weer mag duren.
Vind het nogmaals triest dat het allemaal zolang moet duren.

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Dat is zeker balen, sorry voor het ongemak!