Skip to main content
Antwoord

Sinds werkzaamheden KPN is de wifiverbinding sterk verslechterd

• October 19, 2025
  • 11 reacties
  • 104 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

De Wifi ontvangst is na de eerste keer werkzaamheden van KPN slechter geworden, we hadden gehoopt dat na de tweede keer werkzaamheden van KPN het beter zou worden, maar dat is niet het geval. We hadden altijd vol 4 streepjes na de eerste en tweede keer werkzaamheden nog maar 2 streepjes aan ontvangst.

Beste antwoord door Thomas van KPN

Hoi ​@Eindhoven1975, welkom op onze community! Ik zie dat ​@Joep1965 en  ​@JanD goed meedenken. Met de nieuwe update van de V10 is er wel het een en ander veranderd wat invloed kan hebben. Zo moest vroeger op je V10 wifi uit staan als je superwifi punten gebruikte. Dat is nu niet meer het geval. Als wifi automatisch weer ingeschakeld is met de update kan dat de boel wat in de war gooien. Het eerste superwifi punt moest namelijk dichtbij staan en dat is nu juist beter van niet. Je kunt nu het beste wifi dus aan hebben staan op je V10 en de andere superwifi punten verspreid in huis om een goede dekking te krijgen.

We denken graag even mee!

11 reacties

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • October 19, 2025

Dat kan niet😉. Wifi komt uit het modem of uit een wifipunt. Daar heeft niemand invloed op. Het kan wel zo zijn dat het wifisignaal verstoord wordt. Maar welk probleem ervaar je precies?

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • October 19, 2025

De wifi is zwakker, 2 streepje, nomaal 4. Ik heb 3 werkende wifi versterkers van KPN staan. 

• October 19, 2025

Werkzaamheden van KPN vinden plaats in de wijkcentrale. Of elders in het netwerk van KPN. Jouw WiFi komt daar niet vandaan. Jouw WiFi komt uit de Experiabox/KPN Box en uit de versterkers. Niet uit de wijkcentrale. 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • October 19, 2025

Zou het dan aan de Experiabox liggen, dat deze vervangen moet worden?

• October 19, 2025

Nee. KPN gaat echt geen Experiabox vervangen omdat jij een paar streepjes minder ziet.

Leen59
Wijsgeer
  • October 19, 2025

Start de experiabox eens opnieuw op, en als je glasvezel hebt ook het glasvezelkastje 2 minuten stroomloos maken.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • October 19, 2025

Dat heb ik al meerdere malen gedaan, maar resultaat blijft hetzelfde. 

JanD
Superuser
  • Superuser
  • October 19, 2025

Beste ​@Eindhoven1975 welk merk en type modem heb je van KPN in bruikleen en met welke firmware?

Welk type wifipunten heb je van KPN, de witte ronde, de witte vierkante, de zwarte ronde of de zwarte vierkante en met welke firmware?

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • October 19, 2025

Experia Box 10 en 3 zwarte ronde. 

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24
  • Moderator
  • Antwoord
  • October 20, 2025

Hoi ​@Eindhoven1975, welkom op onze community! Ik zie dat ​@Joep1965 en  ​@JanD goed meedenken. Met de nieuwe update van de V10 is er wel het een en ander veranderd wat invloed kan hebben. Zo moest vroeger op je V10 wifi uit staan als je superwifi punten gebruikte. Dat is nu niet meer het geval. Als wifi automatisch weer ingeschakeld is met de update kan dat de boel wat in de war gooien. Het eerste superwifi punt moest namelijk dichtbij staan en dat is nu juist beter van niet. Je kunt nu het beste wifi dus aan hebben staan op je V10 en de andere superwifi punten verspreid in huis om een goede dekking te krijgen.

We denken graag even mee!

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • October 20, 2025

Dank voor dit advies, ik heb 1 wifi punt naast de router staan, deze ga ik dan verplaatsen. 

dank je wel.Â