Skip to main content
Antwoord

Sites op laptops geblokeerd op andere devices niet

• October 8, 2025
  • 25 reacties
  • 137 keer bekeken

Sinds maandagmiddag op 2 laptops (gelijktijdig) opeens meerdere sites niet bereikbaar met als opmerking dat het te lang duurt voordat de site reageert. Windows netwerk controle geeft aan dat het probleem niet vastgesteld kan worden. Echter via hetzelfde wifi netwerk (router Experia 10 KPN) welk bereikbaar op andere devices zoals een telefoon en tablet.

Heel veel geprobeerd en net ruim 1 uur met medewerker KPN aan de telefoon gezeten en vanalles gecontroleerd (alles staat goed) die adviseerde een topic te openen.

• via hotspot zijn de sites met deze laptops wel te bereiken
  • reset router haalt niets uit
  • firewall tijdelijk uitzetten haalt ook niets uit
  • veilig browsen van kpn uit of aan maakt ook niets uit
  • websites zijn gewoon veilig (van werk en school) en werken we al heel lang mee/op

Wie kan ons helpen?

Groeten,

Anne

Beste antwoord door Amvdh1

Gelukt door volledig resetten en opnieuw instellen van de superwifipunten.

25 reacties

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • October 8, 2025

Log eens in het modem in, en zet IPv6 eens uit in de modem?

JanD
Superuser
  • Superuser
  • October 8, 2025

Beste ​@Amvdh1 noem eens 1 of meer sites, dan kunnen we mee controleren.

• Auteur
  • Topper
  • October 8, 2025

Holmwoods maar ook de kpn-website zelf bv. En mbt de modem volgens mij heb ik dat met de medewerker van kpn gecontroleerd maar ik kijk het na.

Bekabeld of niet maakt trouwens ook niet uit. Verschillende browsers maakt ook niet uit.

• Auteur
  • Topper
  • October 8, 2025

Via andere devices in hetzelfde wifi netwerk zijn de websites wel bereikbaar 

JanD
Superuser
  • Superuser
  • October 8, 2025

Holmwoods maar ook de kpn-website zelf bv. En mbt de modem volgens mij heb ik dat met de medewerker van kpn gecontroleerd maar ik kijk het na.

Bekabeld of niet maakt trouwens ook niet uit. Verschillende browsers maakt ook niet uit.

Beste ​@Amvdh1 ik kom gewoon op de inlogpagina van holmwoods met mijn V10/SW#2 met de standaard KPN-instellingen.

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • October 8, 2025

Ik raad dus aan om de IPv6 instellingen te controleren. Ik ben overigens benieuwd waar een traceroute/ping naar zo'n domein op uitkomt. 

• Auteur
  • Topper
  • October 8, 2025

Klopt ik ook met andere devices in hetzelfde netwerk via kpn. De laptops opeens niet meer 

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • October 8, 2025

Hebben die laptops misschien een verwijzing naar een andere DNS-server? En heb je IPv6 al gedeactiveerd in het modem? Eventueel kan je dat ook proberen te deactiveren op je laptops of in je browser om het uit te testen.

• Auteur
  • Topper
  • October 8, 2025

Ik heb de IPv6 switch uitgezet maar ik zie bij IPv6 status aan staan. Waar kan ik dit wijzigen?

• Auteur
  • Topper
  • October 8, 2025

Is dat bij DMZ-IPv6? Oh dat lukt niet. Bij uitzetten moet ik een LAN host invoeren

• Auteur
  • Topper
  • October 8, 2025

Sorry ik ben een redelijke leek…

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • October 8, 2025

Dit heeft niks met DMZ te maken, maar alles met IPv6 uitschakelen zou geen probleem zijn.
Je kan het ook testen door IPv6 op computer/browser niveau uit te schakelen.

• Auteur
  • Topper
  • October 8, 2025

Hoe doe ik dat?

• Auteur
  • Topper
  • October 8, 2025

Ik heb het gevonden op mijn laptop maar als ik dat doe kom ik helemaal het internet niet meer op. Dus heb het weer aangezet. Hoe ik het evt kan doen via de modem (zelfde resultaat) kan io niet vinden “in de navigatie” van de modem

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • October 8, 2025

Als je helemaal het internet niet opkomt heb je IPv4 uitgezet. Ik heb het over IPv6.

Verder kan je bij toevoegingen op dit forum ook je bericht bewerken. Dat scheelt mij weer een hoop mails die ik als notificatie krijg :). Probeer het anders eens in je browser uit te zetten.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • October 8, 2025

Als je helemaal het internet niet opkomt heb je IPv4 uitgezet. Ik heb het over IPv6.

Verder kan je bij toevoegingen op dit forum ook je bericht bewerken. Dat scheelt mij weer een hoop mails die ik als notificatie krijg :). Probeer het anders eens in je browser uit te zetten.

Je kunt ook de mailnotificaties uit zetten, ik heb niets daar van actief staan en toch lees ik alles ​@AriënC 

• Auteur
  • Topper
  • October 8, 2025

Op de modem IP6V ook gelukt maar dan kan ik geen connectie meer maken met de wifi via de laptop. Wel via iPad en telefoon. Heel raar. Dus ik heb het toch weer aangezet. En nu kan iig weer op de wiifi.

4 kan ik via de modem niet uitzetten. En zie ik op de laptop aanstaan.

• October 8, 2025

Ipv6 uitzetten doe je via "Internetverbinding > IPv6". Ik heb het al vele maanden uit staan. En het heeft niets met het verbinding kunnen maken met WiFi te maken.

• Auteur
  • Topper
  • October 8, 2025

Ik probeer het later nog een keer maar ik kon echt geen verbinding meer maken met de wifi 🙁 

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • October 8, 2025

@Amvdh1 Zoals ​al hier geschreven, probeer eerst in laptop alleen IPv6 te deactiveren en testen. Laat de instelling in modem met rust.

Rood uit en groen blijft aan

• Auteur
  • Topper
  • October 8, 2025

De buurman heeft geholpen en de versterkers er tussenuit gehaald en nu doet alles het weer. Onduidelijk waarom….. Vh weekend maar verder. Dank voor alle hulp!

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Hoi ​@Amvdh1. Welkom op de KPN Community! Van alle kanten wordt je al geholpen zie ik, heel fijn. Bedankt iedereen voor de genomen moeite!

Uiteindelijk waren het de versterkers die je netwerk verstoorden begrijp ik. Dat er ook versterkers actief waren in je netwerk was wel een essentieel stukje informatie ;) Zijn dit trouwens eigen versterkers of zijn het SuperWifi punten (van KPN)? In beide gevallen kunnen we je wel verder helpen met het goed instellen daarvan, maar dan is het wel belangrijk om te weten welke het zijn. 

Laat maar weten of je buurman je hierbij heeft kunnen helpen of dat je nog advies nodig hebt vanuit ons. We helpen je graag verder!

• Auteur
  • Topper
  • October 10, 2025

Het zijn superwifipunten van KPN. Maar ik ga er vh weekend verder mee. Groeten Anne

• Auteur
  • Topper
  • Antwoord
  • October 13, 2025

Gelukt door volledig resetten en opnieuw instellen van de superwifipunten.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Top zo'n handige buurman! Of misschien heb je ze ook wel helemaal zelf een reset gegeven, dan: Goed bezig! 

Dank je dat je nog even liet weten hoe het is afgelopen. Hopelijk blijft het nu goed functioneren.