Beste ​@Rubos21 heb je nu een thuisabo of een mobiel abo?
Je opent een topic in de rubriek thuisnetwerk terwijl het lijkt alsof je het over een mobiel netwerk gaat???
Hoi ​@Rubos21
Welkom op de community van KPN.
Zo te lezen heb je bij KPN het mobiele abonnement Unlimited400 waarbij de maximale downloadsnelheid op het 5G netwerk 400 Mbps is (geldt trouwens ook op het 4G netwerk).
Als je buitenshuis maar 1 streepje ontvangst van het 5G netwerk hebt, woon je dus op ruime afstand van de dichtstbijzijnde KPN zendmast, waardoor het signaal niet sterk meer doorkomt.
Want hoe verder je van de dichtstbijzijnde KPN zendmast af woont, hoe slechter het signaal en de (download-) snelheid.
Zou je mij jouw postcode willen geven??
Dan kan ik voor je nagaan hoever je van de dichtstbijzijnde KPN zendmast afwoont, en wat de actuele dekking (4G en 5G) bij jouw zou moeten zijn.
De volgende onderwerpen zijn van invloed op je internetsnelheid.
- Het type mobiele apparaat dat je gebruikt.
- De drukte op het internet of de internetpagina.
- Het aantal gebruikers dat tegelijk gebruik maakt van het mobiele netwerk.
- De afstand tussen je mobiele apparaat en de zendmast.
- Obstakels tussen je mobiele apparaat en de zendmast. Zoals muren en gebouwen.
- Weersomstandigheden, zoals onweer.
- Als je in een snel bewegend voertuig zit, bijvoorbeeld de trein.
- Het abonnement dat je bij ons hebt afgesloten.
JanD schreef:
Beste ​@Rubos21 heb je nu een thuisabo of een mobiel abo?
Je opent een topic in de rubriek thuisnetwerk terwijl het lijkt alsof je het over een mobiel netwerk gaat???
Excuus heb het over een mobiel abbo ben nieuw hier en had op het kopje internet geklikt.
Michel.uit.Arnhem schreef:
Hoi ​@Rubos21
Welkom op de community van KPN.
Zo te lezen heb je bij KPN het mobiele abonnement Unlimited400 waarbij de maximale downloadsnelheid op het 5G netwerk 400 Mbps is (geldt trouwens ook op het 4G netwerk).
Als je buitenshuis maar 1 streepje ontvangst van het 5G netwerk hebt, woon je dus op ruime afstand van de dichtstbijzijnde KPN zendmast, waardoor het signaal niet sterk meer doorkomt.
Want hoe verder je van de dichtstbijzijnde KPN zendmast af woont, hoe slechter het signaal en de (download-) snelheid.
Zou je mij jouw postcode willen geven??
Dan kan ik voor je nagaan hoever je van de dichtstbijzijnde KPN zendmast afwoont, en wat de actuele dekking (4G en 5G) bij jouw zou moeten zijn.
De volgende onderwerpen zijn van invloed op je internetsnelheid.
- Het type mobiele apparaat dat je gebruikt.
- De drukte op het internet of de internetpagina.
- Het aantal gebruikers dat tegelijk gebruik maakt van het mobiele netwerk.
- De afstand tussen je mobiele apparaat en de zendmast.
- Obstakels tussen je mobiele apparaat en de zendmast. Zoals muren en gebouwen.
- Weersomstandigheden, zoals onweer.
- Als je in een snel bewegend voertuig zit, bijvoorbeeld de trein.
- Het abonnement dat je bij ons hebt afgesloten.
**** en ik heb een iPhone 16 pro
Admin: postcode verborgen i.v.m. privacy
Hoi ​@Rubos21
Hartelijk dank voor je snelle reactie terug.
Op basis van de door jouw opgegeven postcode, woon je in de buurt van **** in Rotterdam.
Daar woon je precies tussen twee KPN zendmasten in, die staan op de volgende locaties:
- Mathenesserplein, Delfshaven, Rotterdam (Dak locatie)
- Visserijplein, Tussendijken, Rotterdam (Dak locatie)
Op beide zendmasten zit zowel 4G als 5G, en gezien de redelijk korte afstand tussen beide zendmasten zou je een goed tot zeer goed bereik moeten ervaren.
Mobiel netwerk
Maximale snelheid: 1000 Mbps
Gemiddelde snelheid: 600 Mbps
4G - Binnen en buiten heel goed
5G - Binnen en buiten heel goed
Ik raad je daarom ook aan, om even de netwerkinstellingen in je iPhone 16 Pro te resetten.
Hiermee haal je veel problemen weg, en je iPhone zal dan de actuele netwerkinstellingen automatisch inladen.
Ga als volgt te werk:
- Open de Instellingen-app: Zoek en open de app met het grijze tandwiel icoon op je iPhone.
- Ga naar Algemeen: Blader naar beneden in de instellingen en tik op "Algemeen".
- Zoek naar Stel opnieuw in: Scrol naar beneden en tik op "Zet over of stel iPhone opnieuw in" en vervolgens op "Stel opnieuw in".
- Kies Herstel netwerkinstellingen: Selecteer "Herstel netwerkinstellingen".
- Bevestig de reset: Voer je toegangscode in en bevestig de reset door op "Herstel netwerkinstellingen" te tikken.
Laat even weten of het resetten van de netwerkinstellingen heeft geholpen.
Admin: locatiegegevens verborgen i.v.m. privacy
Michel.uit.Arnhem schreef:
Ik raad je daarom ook aan, om even de netwerkinstellingen in je iPhone 16 Pro te resetten.
Hiermee haal je veel problemen weg, en je iPhone zal dan de actuele netwerkinstellingen automatisch inladen.
Ga als volgt te werk:
- Open de Instellingen-app: Zoek en open de app met het grijze tandwiel icoon op je iPhone.
- Ga naar Algemeen: Blader naar beneden in de instellingen en tik op "Algemeen".
- Zoek naar Stel opnieuw in: Scrol naar beneden en tik op "Zet over of stel iPhone opnieuw in" en vervolgens op "Stel opnieuw in".
- Kies Herstel netwerkinstellingen: Selecteer "Herstel netwerkinstellingen".
- Bevestig de reset: Voer je toegangscode in en bevestig de reset door op "Herstel netwerkinstellingen" te tikken.
Laat even weten of het resetten van de netwerkinstellingen heeft geholpen.
Helaas heeft dit niet geholpen nog steeds 2 streepjes….
Hoi ​@Rubos21 . Heb je een fysieke SIM kaart? Zo ja, kun je deze eens in een ander toestel proberen? Op die manier weten we of we het in jouw iPhone moeten zoeken