Skip to main content
Beantwoord

Slecht bereik thuis ik wil graag een dongel

• August 17, 2025
  • 19 reacties
  • 243 keer bekeken

heb slecht bereik thuis, ik wil graag een dongel

Beste antwoord door joey92

@P. de Haan 

die 40 meter ga je ook met een zakelijk abonnement van KPN niet overbruggen op de wifi. hier zul je gewoon een vaste netwerk kabel voor moeten aanleggen.

zoals ​@JanD al zegt. de dongle is als backup aangesloten op het modem zodat deze bijspringt mocht de vaste verbinding eruit liggen.

19 reacties

• Auteur
  • Deelnemer
  • August 17, 2025

Slecht bereik in het hok.

Ook met wifi versterkers

JanD
Superuser
  • Superuser
  • August 17, 2025

Beste ​@P. de Haan wat voor merk en type modem/router heb je van KPN in bruikleen en met welke firmware?

Welk merk en type wifiversterkers gebruik je, indien van KPN, met welke firmware?

Wat denk je met een dongle te bereiken???

Bij zakelijk gebruik neemt de dongle bij een internetstoring het internet via 4G over en de wifi varandert daar niet mee.

• Auteur
  • Deelnemer
  • August 17, 2025

Ik heb thuis nu ziggo, maar de afstand is 40 meter en dat werkt niet.

Ik wil nu een zakkelijk internet abonnement van kpn + dongel 

Forum|alt.badge.img+8
  • KPN Monteur
  • Antwoord
  • August 17, 2025

@P. de Haan 

die 40 meter ga je ook met een zakelijk abonnement van KPN niet overbruggen op de wifi. hier zul je gewoon een vaste netwerk kabel voor moeten aanleggen.

zoals ​@JanD al zegt. de dongle is als backup aangesloten op het modem zodat deze bijspringt mocht de vaste verbinding eruit liggen.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • August 17, 2025

Beste ​@P. de Haan met een zakelijk MKB abo kun je premium wifi nemen, mits je een KvK nummer hebt, zie onderstaande link:

https://www.kpn.com/zakelijk/kpn-een-mkb/premium-wifi

Forum|alt.badge.img+8
  • KPN Monteur
  • August 17, 2025

maar ook voor premium wifi dien je zelf netwerk kabels aan te leggen. dit gaat KPN niet voor je doen.

cc ​@JanD 

JanD
Superuser
  • Superuser
  • August 18, 2025

Beste ​@joey92 , dat heb je niet goed, je huurt de apparatuur van KPN, Cisco, en wordt compleet geïnstalleerd en werkend opgeleverd.

Cc ​@P. de Haan 

Forum|alt.badge.img+8
  • KPN Monteur
  • August 18, 2025

@JanD 

nee Jan. alleen de apparatuur wordt geleverd op huurbasis en aangesloten en ingesteld door KPN. overige kabels leggen, netwerk kabels enzo. moet door de klant zelf geregeld worden.

ik installeer dit zelf binnen KPN. dus ik weet waar over spreek.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • August 18, 2025

Beste ​@joey92 , oke, duidelijk, maar als de klant dat wil, kan het toch wel door KPN aangelegd worden,  net als bij consumenten?

Als ik MKB'er was liet ik het compleet verzorgen,  een turn-key project dus en niet zelf lopen klungelen. 

huistijger
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • August 18, 2025

Hoi ​@P. de Haan 
Standaard wordt 1 computer en 1 TV aangesloten
Je krijgt een doehetzelf pakket toegestuurd, mocht dat niet lukken kun je een gratis monteur krijgen.
Maar 40 m kabel zul je zelf moeten doen dat is niet standaard.. 
Dat kan de KPN wel doen voor je, maar da's niet gratis.

Forum|alt.badge.img+8
  • KPN Monteur
  • August 18, 2025

@JanD 

zakelijk leggen wij geen netwerk kabels aan. dit is echt voor de klant zelf, of de installateur van de klant.

enkel en alleen voor consumenten kunnen wij netwerk kabels aanleggen, hier valt kleinzakelijk wel onder.

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Hi ​@P. de Haan, welkom op de KPN Community! Leuk dat je overweegt KPN in huis aan te sluiten. 💚

Ik zie dat onze community jouw vragen al heeft beantwoord. Kunnen we je nog ergens anders mee helpen?

• Auteur
  • Deelnemer
  • August 19, 2025

ik wil graag internet overal waar ik maar ben. dus ook evt op de laptop

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Wat bedoel je met overal? Wil je overal thuis internet? Daarvoor heeft de community je uitgelegd wat je kunt doen.

Wil je ook buitenshuis internet met jouw laptop? Dan is data sim misschien een oplossing. Kan er geen simkaart in jouw laptop? Dan is een simkaart dongel misschien een oplossing.

• Auteur
  • Deelnemer
  • August 20, 2025

Ik moet dan waarschijnlijk een simkaart dongel hebben

JanD
Superuser
  • Superuser
  • August 20, 2025

Ik moet dan waarschijnlijk een simkaart dongel hebben

Beste ​@P. de Haan zie onderstaande link:

https://www.routershop.nl/4g-5g/usb-dongles

en via de link van ​@Denise van KPN kun je dan een datasimabo nemen met een 097-nummer.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • August 20, 2025

Beste ​@P. de Haan en ​@Denise van KPN ik heb voor de aardigheid bij "Bol’ eens zo'n dongel besteld, ik heb nog een lopend datasim-abo in de la liggen en ga daar mee experimenteren.

Wil ik meteen kijken of het via de V10 ook werkt voor het hele huis, net zoals het bij KPN zakelijk werkt en eerder ook bij Telfort voor consumenten.

Wordt vervolgd.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • August 24, 2025

Ik ben jullie niet vergeten, ik heb midden vorige week een dongel besteld, is via PostNL onderweg, maar wil maar niet binnenkomen.

Wordt vervolgd.

Ben je nog verder gekomen ​@P. de Haan ???

JanD
Superuser
  • Superuser
  • August 26, 2025

Beste ​@P. de Haan , ​@Denise van KPN en andere geïnteresseerden.

Vandaag de dongel ontvangen, werkt perfect met KPN datasim 097 op de laptop, in de auto, maar niet als back-up op de V10🤔

Leuk extra is dat de dongel meteen een mifirouter is waar maximaal 10 apparaten tegelijk via wifi verbinding kunnen maken met de dongle.

Zijn er nog ‘experts’ binnen dit forum die mij kunnen adviseren de dongel via de V10 te kunnen laten werken???

UPDATE:

eigen topic voor aangemaakt.

Ik weet nu dat alléén door KPN verstrekte dongels aan KPN zakelijk op de V10 werken.