Skip to main content

wij hebben nu al tijden last van tot wel 100% packetloss waarbij niet alleen de xbox maar ook de streaminng diensten slecht te doen zijn.

alles aan onze kan is dubbel en dwars nagekeken en daar licht het niet aan. 

dit is niet te doen. speedtests zijn ook ontzettend afwijkend van netjes 200mb tot maar 20!

we weten niet meer wat te doen.

Hoi @S10Brink . Welkom op het forum.

Is dit alleen bij het gamen of ook bij het internetten? Test je met een kabel of is alles draadloos? In dat laatste geval wil ik je vragen om eerst met een kabel te proberen. 

Kun je tevens je profiel aanvullen en mij een seintje geven? 


Alles is met nieuwe cat. 6 kabels. 

1 TV kastjes (maar heb r 2)

1 xbox one x 

Wifi:

2 telefoons, chromebook en af en toe een laptop. 

Het blijft problemen geven, maar je kan hierover blijkbaar ruim 3 jaar aan topics e.d. over vinden.  Ook doen btw de service tools vanMijn kpn het nooit. Altijd als ik het probeer Kan het door een technische reden niet afronden. 

 


Hoi @S10Brink . Erg vervelend. Er is inderdaad wel het een en ander te vinden over slechte verbindingen. Ik moet er bij vertellen dat dit soort problemen in veel gevallen niet aan het KPN netwerk liggen.

Vaak gaat er iets mis in de thuissituatie/configuratie of het betreft de server van het specifieke spel of dienst waar gebruik van wordt gemaakt. 

Dat maakt ons natuurlijk niet onfeilbaar en er zijn ook voorbeelden waarbij er wél iets in ons netwerk niet deugt.

Mijn taak is om samen met jou de eigen situatie als storingsbron uit te sluiten. Ik zie dat je een glasvezel verbinding hebt. Die zijn over het algemeen heel betrouwbaar en stabiel.

Als je de snelheid en kwaliteit van een verbinding wilt meten zal dat ALTIJD met een bekabelde verbinding moeten. Anders zijn er te veel variabelen in het spel. We willen weten wat er consequent binnenkomt op de experiabox.

Heb jij de mogelijkheid om met één aangesloten Laptop of pc deze speedtest een aantal keren op verschillende tijdstippen uit te voeren? https://www.kpn.com/internet/speedtest.htm

Hierbij is het belangrijk dat er zo weinig mogelijk andere apparaten actief zijn op het netwerk. Of liever gezegd: helemaal niks.  Dus alleen Glasvezelkastje → experiabox → pc/laptop

Als de metingen die je dan krijgt grillig zijn en afwijken van waar je voor betaalt heb ik aanknopingspunt en kunnen we de boel verder analyseren.

 

 


Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Mocht je toch nog vragen hebben, stel ze gerust.