Skip to main content

Ik heb hetzelfde probleem. Ben ooit na jaren weggelopen bij KPN vanwege hetzelfde. Daarna jarenlang nimmer problemen. Sinds de overname van XS4All door KPN uiteindelijk terug bij KPN en hopla! Alweer een tijd plotselinge slechte tot onmogelijke verbindingen. Niet van deze tijd. Reacties door KPN service-personeel onaanvaardbaar… “ligt aan uw telefoon (iPhone X Pro waarop alles perfect werkt)”, ‘ligt aan de wifi ontvangst op uw telefoon (tussen 350 en 450 Mb !!)”, “ligt aan de bouw van uw woning (ik zit ongeveer naast de router installatie)”, “voor dit probleem moet u bij XS4All zijn (die organisatie is van KPN maar ze hebben niets met elkaar te maken, XS4All is alleen een muur waarachter je klanten met klachten parkeert tot de bui over is)”, “hiervoor moet u dan maar naar de KPN winkel (waar ik wegens een handicap niet zelfstandig heen kan, dus krijg ik het advies dat dan iemand anders maar voor mij…..)”.

Dit soort antwoorden hebben een zeer hoog Kanniewaarzijn-gehalte. En tenslotte: “wij kunnen u niet helpen” sluit wat mij betreft de service aan alle kanten af.
In december loopt mijn kontrakt af.

 

*Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

Goedemiddag @AdrianR , welkom op het Forum en bedankt voor jouw bericht!

Ik begrijp de frustratie enigszins, maar moet direct ook zeggen dat wij vanuit KPN jouw gegevens niet kunnen inzien dus ook jouw lijn niet kunnen meten of kunnen achterhalen waar het fout gaat. Je contract loopt, zoals ik het nu opvat, bij XS4ALL. Zij gebruiken de van KPN kabels, dat wel. Maar zonder abonnement van KPN op dat adres, kan ik helaas niet zoveel beginnen. Het is dus inderdaad zo dat wanneer jij problemen ervaart met je verbinding, je bij XS4ALL moet zijn. Hun contactgegevens kan je hier vinden.

Dat is niet het probleem wegschrijven of over de schutting gooien, maar eenmaal de werkwijze wanneer je bij een andere partij je contract afsluit. Ik wil je graag helpen op het moment dat je besluit terug te komen bij KPN!


Ik heb hetzelfde probleem. Ben ooit na jaren weggelopen bij KPN vanwege hetzelfde. Daarna jarenlang nimmer problemen. Sinds de overname van XS4All door KPN uiteindelijk terug bij KPN en hopla! Alweer een tijd plotselinge slechte tot onmogelijke verbindingen.

Die overname was in 1998. Heeft u sinds die tijd al problemen?


Het is de vraag wat er fout gaat, internet bestaat uit vele schakels, voor thuis de inkomende lijn en de wifi.
Een wifi probleem is uit te sluiten dmv een kabel naar computer.
Ik neem maar even aan dat het om een DSL verbinding gaat ?
Dat zijn de koperdraden die vroeger voor vaste telefoon werden gebruikt.
Daar kan zeker een probleem mee zijn, achtergrond :
https://forum.kpn.com/internet-9/signaal-hoe-werkt-dat-tv-internet-via-1-draadje-436837
Valt de verbinding helemaal weg, zie je iets aan de lampjes op het modem ?
Welk modem heb je ? Bij een fritzbox kun je in de log kijken om te zien wat er mis gaat.

Mijn ervaring van al weer een tijd terug :
https://forum.kpn.com/internet-9/snelheid-via-kpn-24-vs-20-xs4all-446371?postid=587396#post587396


@AdrianR is er nog wat uitgekomen met de klantenservice van XS4ALL? 


Probleem ligt NIET bij XS4All. De boosdoener is het anti-virusprogramma Bitdefender. Zojuist geheel verwijderd van mijn PC, vervolgens F-Secure van XS4All geinstalleerd  en alles werkt als een zonnetje!


Probleem ligt NIET bij XS4All. De boosdoener is het anti-virusprogramma Bitdefender. Zojuist geheel verwijderd van mijn PC, vervolgens F-Secure van XS4All geinstalleerd  en alles werkt als een zonnetje!

Goed dat je nog even de oorzaak en oplossing meldt en dat het nu ook weer naar behoren werkt. 


Fijn om te horen @AdrianR en top dat je het even met ons deelt!


Reageer