Skip to main content

Goedemiddag,

 

Wij hebben 50mbps internet abonnement bij telfort/kpn en een Experiabox V8. Op de eerste en tweede verdieping zijn wel TP-Link wireless range extenders aanwezig.

 

Het huis heeft drie verdiepingen en de speedtest resultaten zijn als volgt:

Begane grond: 50 down 60 up - signaal is hier echter al instabiel en niet maximaal. Ook is het een uur later ineens 40 down 30 up.

1e verdieping:  50 down 40 up (Matig signaal)

2e verdieping 13 down 5 up (en met de deur dicht 0,22 down, 9,7 up) (slecht tot afwezig signaa)

 

Kortom het signaal reikt niet erg ver en ook de range extenders lijken weinig uit te halen op de tweede verdieping. Ik vroeg me af of a) de range extenders eigenlijk altijd bekabeld moeten zijn, want dan zou je alsnog een kabel twee verdiepingen omhoog moeten trekken en b) waarom de download soms zo veel lager is dan de upload.

Op de tweede verdieping gebruik maken van spotify al niet goed mogelijk, laat staan netflix of iets dergelijks.

 

Hoor het graag, dank.

Ha @Zero17 Welkom hier! Heel flauw, maar heb je je internet-abonnement nu bij ons of bij Telfort? Als je klant bij Telfort bent zul je je echt daar even moeten melden. Of heb je je vaste diensten wel bij ons?


Ha @Zero17 Welkom hier! Heel flauw, maar heb je je internet-abonnement nu bij ons of bij Telfort? Als je klant bij Telfort bent zul je je echt daar even moeten melden. Of heb je je vaste diensten wel bij ons?


Volgens mij oorspronkelijk een telfort abbonement inderdaad, maar ik begrijp dus dat ondanks de overname de klantenservices nog wel gescheiden zijn? Anders post ik het even op het telfort forum, ook geen probleem. :-)


De vaste diensten zijn nog niet over gegaan. Dat gebeurt later dit jaar.


Precies wat Joep zegt. De vaste diensten zijn nog niet over en als je nog klant bij Telfort bent met tv en internet kun je je gewoon op het Forum van Telfort melden! Veel succes! 


Reageer