Skip to main content

Joran,

Je hebt me aan jaar geleden prima geholpen met de nieuwe V10, maar tot op heden ben ik maar aan het rommelen met de WIFI. Heb het abonnement verhoogd van 50 naar 100MB. Ik haal dat wel, maar dan moet ik naast de router blijven zitten. In de huiskamer (verdieping lager) heb ik max 6Mb down en 15 up. B.V. Radio streamen valt telkens weg en zelfs Netflix stopt af en toe. Ik heb repeaters gekocht en deze weer vervangen door Devolo's via lichtnet, werkt heel matig en vermoedelijk weer defect. In diverse forums lees ik dat de Wifi van de Experiabox slecht is. Mijn vraag is waarom wij het Wifi probleem moeten oplossen en steeds aanvullende apparatuur moeten aanschaffen. Nu zie ik weer de KPN super wifi versterkers, maar heb zo mijn twijfels om deze aan te schaffen. Wat vinden jullie super, ik zou al blij zijn met een verlies van 50Mb. Wat te doen, graag advies. Ik ben van voor 1950 en al sinds begin jaren 70 heb ik telefoon van PTT en vervolgens internet van KPN, Misschien eens overstappen, zoals bij zorgverzekering of energie.

Groet Opaneus.

admin: eigen topic aangemaakt. Oorspronkelijke topic

Mijn vraag is waarom wij het Wifi probleem moeten oplossen...

Omdat het uw huis is. U zult een kabel moeten leggen. Of laten leggen. Zodat u in de woonkamer 1 of meerdere wifi versterker(s) kunt plaatsen, bekabeld aangesloten. Zolang u dat niet doet, gaat u geen fatsoenlijk wifi krijgen. 


wie is Nick83??. Beetje kort door de bocht antwoord. De KPN super versterkers zijn toch draadloos??

 


Hoi @Opaneus 
Nick is een gewaardeerd forumlid, het is inderdaad wat kort door de bocht, maar de KPN is verantwoordelijk voor het signaal tot aan het huis.
In het huis ben je zelf veranwoordelijk en daar hoort dus ook de wifi bij.
Maar daarom helpen we je wel hoor.
En inderdaad is bekabeld het beste, wifi is van vele dingen afhankelijk, betonnen muren of plafonds zijn er één van die tegenwerken.
Als eerste kunt u de Wifi manager eens proberen dat wil vaak helpen, deze geeft ook advies als het signaal te zwak is.

P.S.
Joran werkt niet meer bij de KPN, maar er zijn genoeg medewerkers die je verder kunnen helpen.

 


Huistijger,

dank voor het meedenken. Ik heb de manager gedraaid en was heel even enthousiast. Maar WIFI heel onstabiel. Het ene moment 30 Mb en even later 3 Mb down, waardoor radio wegvalt. De manager heeft modem gekoppeld aan kpn rotterdam zie ik. Wat is oorzaak van de schommeling?


Hoi Opaneus

Kun je eens een snelheidstest doen via Wifi en bedraad?
Bedraad is n.l. ook belangrijk 

 


wie is Nick83??. Beetje kort door de bocht antwoord. De KPN super versterkers zijn toch draadloos??

En ze communiceren met elkaar gewoon via WiFi. Als uw mobiel of laptop slecht wifi heeft op een bepaalde plek in huis, dan heeft die draadloze SuperWifi dat ook. Als die draadloze SuperWifi slecht wifi ontvangt, dan geeft die ook slecht wifi door aan uw mobiel of laptop. Daarom op iedere verdieping 1 SuperWifi of Experia WiFi bekabeld aansluiten.


Huistijger,

Ik begrijp je vraag niet. Als je de internetsnelheid bedoeld, deze is 95 Mb op de computer. Bedraad aangesloten op de Experiabox.


Nick83 en Huistijger

Ik heb na de WIFI manager te hebben gedraaid, WIFI versterkers aangeboden gekregen. Ik ga kijken hoe ik de bekabeling een beetje weg kan werken. Ik laat jullie weten wat het resultaat is.

Bedankt voor jullie reacties.


Da's mooi @Opaneus 

Dit zal vast een heel stuk schelen.


Hey @Opaneus, leuk dat je weer terug bent met een vraag aan de community. Zo te zien hebben Nick en huistijger jou hier geholpen, super! 🙂 Fijn om te lezen dat de KPN WiFi manager jou een mooie oplossing heeft geboden, je ontvangt een WiFi versterker! Top tip, sluit deze mét kabel aan voor het beste draadloze internet in huis.

Voor meer informatie: Oplossingen voor traag WiFi 

Heb je nog vragen? De kpn community helpt graag :)


Nadia, ik heb inmiddels twee Wifi Experia AP bedraad aangesloten.  De router verplaatst van verdieping naar begane grond. Wifi manager gedraaid . Wifi is veel beter, maar heb nog wel wat vragen.
1: Ik moet mijn chromecast afstemmen op de nieuwe wifi (was devolo), maar kan niet verbinden. Alle software geupdate. Dus geen Netflix vandaag

2: het lampje wireless op de router V 10 blijft  gewoon branden

3: op een AP brandt het lampje verbinding niet.

groet Opaneus


Is deze topic afgesloten, ik krijg namelijk geen antwoord meer.


Hé @Opaneus, daar ben ik weer. Topic is gesloten maar komt wel gewoon binnen 🙂 Het is alleen geen directe lijn met een moderator, er kunnen enkele dagen tussen zitten voordat je antwoord hebt. Heel fijn om te lezen dat de WiFi al een stuk beter is. Top! Zou je de Experia WiFi nog eens bij langs willen gaan? Want de V10 hoort de WiFi uit te schakelen. Het installeren van de Experia Wifi punten is heel makkelijk met de Thuis app van KPN. Volg de stappen die de app aangeeft en je bent zo klaar.

Download de KPN Thuis app via de App Store of Google Play

Probeer daarna nog eens de Chromecast te koppelen aan je WiFi-netwerk. 


Reageer