Skip to main content

Sinds enige tijd valt onze WiFi uit. Toevallig trof ik een kpn monteur aan bij de verdeel kast vanKpn   Ik sprak hem aan p de slechte kwaliteit van het signaal. Hij vertelde dat hij net gemeld had dat de binnenkant van de kast drijfnat is. Adres hoek Lisztstraat/Beethovenlaan Arnhem Wanneer wordt het opgelost?

Als je Wi-Fi signaal slecht is heeft dat niets met die kast te maken. Als je internetverbinding slecht is zou dat wel kunnen.  Dus hebben we het over Wi-Fi of over de vaste verbinding?


Beste Joep Hoe ontstaat WiFi: er komt een kabel (2 draadjes) je huis binnen en je router tovert er WiFi uit. Als de bron niet goed is! Bovendien ik ben elektronicus bij de luchtmacht geweest en analyseer problemen dmv systeem denken. Jouw antwoord helpt mij niet verder. KPN moet die kast onderhouden. Je weet wat de effecten van vocht op elektronica zijn. 


Zelfs als het modem niet aan gesloten is op de dslam is er een Wi-Fi signaal alleen wordt er geen data over verstuurd. Waar het om gaat is of het signaal van de dslam binnenkomt op het modem. Dat kunt u alleen controleren door een laptop of pc met een kabel te verbinden met het modem.  Of het modem uitlezen.


Hoi @DickMeer. Wat vervelend dat je een slecht wifi verbinding hebt. Als jouw bekabelde internet verbinding en tv ook regelmatig wegvalt, dan kan het inderdaad aan de wijkkast liggen? Ik ben erg benieuwd of dat het geval is.


Hoi @DickMeer. Wat vervelend dat je een slecht wifi verbinding hebt. Als jouw bekabelde internet verbinding en tv ook regelmatig wegvalt, dan kan het inderdaad aan de wijkkast liggen? Ik ben erg benieuwd of dat het geval is.

Dag @Vikash sinds een week gaat het weer beter. We luisteren via wifi naar radio en soms moet ik de app sluiten en dan weer openen. Als ik een wifiswap doe dan zie ik (onregelmatig) dat het signaal af en toe in elkaar zakt. Ik houd het de komende week bij en kom er dan op terug.