Skip to main content

Beste,

Ik ervaar zeer slecht wifi in mijn huis zowel boven als beneden. Mijn modem komt binnen in de woonkamer waar de snelheid van mijn wifi zeer goed is (± 180 mbit/s) en waar de snelheid ook nagenoeg het maximale haalt. Ik heb gekozen voor een 200mbit snelheid gezien ik veel thuis werken snelheid van internet belangrijk voor mij is.

In het kantoor ± 8 stappen lopen van mijn internetmodem af is het signaal zeer zwak, valt regelmatig  weg bij o.a. teams en is mijn internet snelheid aanzienlijk minder ( 38mbit/s)

Ik heb de wifi manager al doorlopen en hierbij werd aangegeven dat er een kanaalswitch is gemaakt. 


Helaas zonder resultaat aangezien de snelheid niet is verbeterd.

Graag zou ik een oplossing willen zien voor het probleem. ​​​
 

Mvg,

Roy

Tsja is dit slecht Wi-Fi? Als je gebruik maakt van de 2.4Ghz band en in een wat drukkere omgeving dan is er niet veel meer snelheid mogelijk op die afstand want die band zit overvol.  Maakt u gebruik van de 5 GHz band dan is er een veel hogere snelheid mogelijk maar die heeft een kort bereik en gaat  moeilijk door muren etc heen. Dus of een wifipunt plaatsen maar beter is  het natuurlijk om uw werk bekabeld te doen.


Hi @Joep1965 

Bedankt voor je reactie :)

 

Voor wat betreft de afstand en de bijhorende snelheid kan ik mij voorstellen dat deze inderdaad minder word door een drukkere omgeving en muren etc. Wel heb ik voor een 200mbit/s abbo gekozen omdat ik voor werk een hogere internet snelheid nodig heb. Met de huidige 38 mbit/s is het niet eens mogelijk om een teams overleg te volgen.

 

Indien dit een kortbereik heeft zou ik dus net zo goed terug kunnen gaan naar een 50 mbit/s snelheid aangezien ik de hogere snelheid toch niet haal op de desbetreffende plek in het huis.

Bekabeling heb ik al naar gekeken maar helaas krijg ik deze niet goed weggewerkt.

 

Indien er nog een oplossing is hoor ik het graag.


@rvsoelen

Ik zou dan toch overwegen om 2 Superwifi punten aan te schaffen, aangezien U de zaak niet kunt bekabelen.

Een Superwifi steekt U bekabeld in de Experiabox en laat hem daar staan omdat de Superwifi de wifi van het modem overneemt (Wifi in modem moet dus uit gezet worden) en de andere Superwifi zet U zo stratechisch draadloos op kantoor dat hij de bekabelde wifi nog ziet en dus GROEN blijft.

Wat heeft U voor modem ?


@tonymelony 

Modem is Experia V10A

 

De wifi punten had ik inderdaad gezien bij de wifi test. Echter om nu voor € 149 euro een wifi punt aan te schaffen terwijl ik bewust voor een 200 mbit/s snelheid heb gekozen vind ik niet echt rijmen met elkaar in alle eerlijkheid.

 

Ik heb al een wifi versterker van TP link aangekocht á € 50 euro. Helaas ook niet het verwachte resultaat, sterker nog dat is nog vrij zacht uitgedrukt. Spijtig dat ik dan straks € 200 euro kwijt ben aan het versterken van mijn wifi, 8 stappen van mijn modem af.

Wat is het verschil tussen een wifi versterker en de KPN Superwifi?


Meer is niet altijd beter dus die hogere snelheid was daarvoor niet nodig. Het gaat om de stabiliteit.  Wi-Fi is erg gevoelig voor omgevingsfactoren. Zet jouw buurvrouw de magnetron aan dan heb jij daar last van bijvoorbeeld. Kijk goed of bekabeling mogelijk is. Een alternatief is er niet.  En begin zeker niet aan de draadloze verbindingsets!!!! 


@rvsoelen 

U gebruikt een TP link versterker die je in het stopcontact steekt ?

Data transport via electriciteitsnetwerk is niet altijd stabiel.

Van de Superwifi is er 1 altijd bekabeld aangesloten op het modem en de ander draadloos op kantoor of nog beter is om deze ook bekabeld aan te sluiten.

In uw geval met de V10A blijft als U gebruik maakt van Superwifi de V10A wel aan staan.


Ik zie dat je al goed geholpen wordt wat betreft het WiFi probleem. Het lijkt echt aan het bereik te liggen. Hiervoor heb je al een versterker aangeschaft. Welke is dat? En heb je die bekabeld aangesloten? Heeft deze een eigen netwerknaam of dezelfde als het modem?


@Bart_Z De versterker is een TP link AC1200.

De versterker is op basisi van Wifi en heeft een Extended naam. Echter dit signaal is maar minimaal beter en het signaal valt regelmatig weg.

 

Kunt u voor mij iets betekenen m.b.t. de KPN super wifi?


Balen zeg dat die versterker niet het gewenste resultaat geeft. Ik wil je aanraden om de WiFi manager eens te doorlopen, mogelijk komt daar wat uit. SuperWiFi kun je via de webshop aanschaffen.


@Bart_Z De wifi manager helaas al doorlopen maar ook geen effect. Sterker nog de download snelheid ging omlaag. 

Wat betreft de superwifi, om nu nog eens € 150-, euro uit te gaan geven voor een beter bereik vind ik redelijk aan de vorse kant. Mede doordat ik verwacht dat de provider een degelijk signaal sterkte levert. Er zit een muur en deur (jaren 30 huis) tussen de hoofdmodem en de plek waar het wifi signaal zwak is wat mij nou niet echt een mega stoorzender zou moeten zijn. Bij bijv. gewapend beton zou ik dit snappen.

Erg bedankt voor de hulp in ieder geval! Ik ga even oriënteren wat verder een oplossing zou zijn:)


Ik ben toch zo vrij om je een advies te geven. Als je iets gaat doen doe het dan goed en ga niet voor een houtje touwtje oplossing.  Kabels trekken is lastig las ik maar ga dan voor een goed mesh systeem zodat je overal goed wifi hebt. Mijn advies zo zijn investeer in 2 super wifi's. Downgrade je abonnement naar een basissnelheid en je hebt ruim voldoende. Teams of iets dergelijks gebruikt nog geen 10. Het gaat bij jou echt om de stabiliteit. Wi-Fi is bijna een eerste levensbehoefte dus blijf niet tobben want het blijft een ergernis.


Balen dat de manager geen uitkomst biedt. En als het echt op bereik gaat, dan ben ik het met Joep eens om toch iets aan te schaffen dat het WiFi bereik verbeterd.