Skip to main content

Wij hebben een Experia V10 en de box hangt vrij in de hal.  We wonen in een oud huis (dus geen staal of betonnen muren). Over een afstand van 10-15 meter van de Experia box op de begane grond is er geen WiFi bereik meer. Iemand enig idee wat te doen? 

Hallo @Goowin ,

Op zich is een afstand van tien tot vijftien meter al heel behoorlijk.

Wil je toch een nog betere WiFi? 
 

Dan zou je bv SuperWifi (tweemaal) kunnen aanschaffen. Lees er meer over in dit topic: 

 

 


Die moet je dan wel bedraad aan het modem aansluiten en aangezien de v10 geen mesh vormt met SuperWiFi punten zal je 2 superwifi punten moeten aanschaffen (waarvan er op zn minst 1 op de V10 modem bedraad aangesloten, nog beter is het ze beiden bedraad aan te sluiten uiteraard)

Je zou voor dat je superwifi punten gaat kopen  eerst kunnen proberen de V10 op een andere plaats te zetten en zien of dat verbetering geeft 

 


Die moet je dan wel bedraad aan het modem aansluiten. 

Dat hoeft niet persé. Heb ik ook niet en het werkt prima. 


Die moet je dan wel bedraad aan het modem aansluiten. 

Dat hoeft niet persé. Heb ik ook niet en het werkt prima. 

Oh ik dacht dat beiden dan een eigen Wifi netwerk draaien wat op zich nooit gunstig is 


Wij hebben een Experia V10 en de box hangt vrij in de hal.  We wonen in een oud huis (dus geen staal of betonnen muren). Over een afstand van 10-15 meter van de Experia box op de begane grond is er geen WiFi bereik meer. Iemand enig idee wat te doen? 

Je zou ook nog de V10 modem op een andere plaats kunnen zetten om te zien of dat verbetering geeft. 


Die moet je dan wel bedraad aan het modem aansluiten. 

Dat hoeft niet persé. Heb ik ook niet en het werkt prima. 

Oh ik dacht dat beiden dan een eigen Wifi netwerk draaien wat op zich nooit gunstig is 

Ok , ik heb een Box 12 en dan kunnen ze beiden los staan. Bij een V10 moet je inderdaad de eerste wel bedraad aansluiten. De tweede hoeft niet. 


Log in op je modem
dan klik je op wifi  
dan klik op 5 ghz toepassen 
dan je laptop opnieuw  opstarten
en je modem is goed ingesteld

en je hebt geen slechte wifi meer.

 

 

 


 


Hallo  @M.Jansen dat lijkt me geen goed antwoord gegeven de omstandigheden.

@Goowin heeft het over een afstand van 10 tot 15 meter, geen tot slechte wifi.

De 5.0-band helpt daar niet mee, die is sneller, maar reikt minder ver.

@Goowin koop 2 versterkers van KPN, plaats de 1e bij het modem en de 2e op een gewenste plek waar de wifi minder is.

Het feit dat je de 1e bij de modem moet plaatsen, komt omdat de wifi op de V10 (automatisch) uit behoort te zijn bij het gebruik van KPN-versterkers en de 1e vangt dus het gemis van de wifi op de modem op,

 


Precies @JanD 👍🏽


Dank allemaal voor jullie suggesties. Ik ga ermee aan de slag! Kan ik ook meerdere versterkers plaatsen op verschillende locaties in huis/tuin?