Skip to main content

Voorheen zat ik bij ziggo met een connectbox. Nooit problemen mee gehad en wifi was ook top zelfs andere kant van het plein +30m verderop nog steeds wifi.

Nu tweetal maandjes bij KPN en de Box 12 maar ik heb zo mijn twijfels of de modem wel goed is. Ik haal met mijn S23 op 5ghz 30mbps zelf op 1m vanaf modem. Bereik van 2.4ghz of 5hz lijkt ook uitermate slecht auto voor de deur kan de wifi nieteens vinden. Firestick op TV ook maar 30mbps zowel 2.4ghz als 5ghz en staat circa 3m van modem af.

Ook is de wifi niet stabiel. Zo nu en dan is er wel verbinding maar geen data met als resultaat network error message op het apparaat.

Ook de indoor camera heeft hier last van en valt de verbinding gewoon weg en deze staat op 2m van modem.

Gelezen om de AX functie uit te zetten en naar b/g/n hierdoor is de snelheid van 25mbps naar 30mbps gegaan.
Wifi scanner gebruikt om evt ander kanaal te gebruiken maakt geen verschil.

 

Wat kan ik nu nog proberen ? 30mbps lijkt mij voor een moderne modem niet de max snelheid. Is misschien mijn modem defect ?

Hoi @JeffNL. Welkom op het KPN Forum! Dit kan verschillende oorzaken hebben, een defect in jouw KPN BOX12 valt daar inderdaad ook onder. Ik wil je daarom vragen om de onderstaande topics eens door te lezen, als dit het probleem niet verhelpt kan je het beste contact opnemen met onze klantenservice (0800 0402)

 

Â