Skip to main content
Beantwoord

Slecht WiFi-signaal met Experia Box V9 na verbouwing

  • March 16, 2020
  • 31 reacties
  • 408 keer bekeken

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

31 reacties

Natasja
Topper
Forum|alt.badge.img+9
  • Oud Moderator
  • Antwoord
  • April 15, 2020

Een monteur is nu inderdaad geen optie, @Roycoos. Ik heb intern overlegd en ik heb besloten om je een nieuw modem (een Experia Box V10a) toe te sturen. Dat kan hoe dan ook geen kwaad. De WiFi van de V10a wordt niet uitgeschakeld door de Experia WiFi, dus je hebt dan een extra WiFi-punt erbij. Ik heb je in een privébericht het adres van het afhaalpunt toegestuurd. Als je onverhoopt met het nieuwe modem geen verbetering merkt, dan wil ik je adviseren om laptops en PC's waarop (school)werk moet worden gedaan bekabeld aan te sluiten. Dat werkt namelijk wel goed. 


Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+25
  • Wijsgeer
  • April 15, 2020

Heb het hele topic nog eens vluchtig door gelezen. Maakt u gebruik van wandcontactdozen? (stopcontacten voor utp / netwerk in de muur) Zijn die met de verbouwing los geweest?


Natasja
Topper
Forum|alt.badge.img+9
  • Oud Moderator
  • April 16, 2020

Zeer terechte vraag, @Nick83. Scherp! Bedankt voor je aanvulling. :slight_smile:


Natasja
Topper
Forum|alt.badge.img+9
  • Oud Moderator
  • April 21, 2020

Hallo @Roycoos. Ik heb geen reactie meer van je gezien. Heb je het nieuwe modem al geïnstalleerd? Ik ben wel benieuwd hoe het nu is. 


  • Topper
  • April 25, 2020

Het gaat nu beter. Het signaal is sterker en valt beneden in ieder geval niet meer weg. Boven kan het denk ik nog wel beter maar is niet meer zo frustrerend als voorheen. Misschien dat dit nog iets is voor een monteur op het moment dat de situatie in de wereld weer in wat stabieler vaarwater zit.

Bedankt voor het meedenken en aandragen van oplossingen!


Natasja
Topper
Forum|alt.badge.img+9
  • Oud Moderator
  • April 29, 2020

Graag gedaan! Wat goed om te lezen dat je verbetering merkt, @Roycoos. Als de Experia WiFi's het signaal boven niet versterken, dan kun je eventueel alsnog een afspraak inplannen met een monteur, zodra dat weer mogelijk is. Als je nog andere vragen hebt, weet je me te vinden.