Skip to main content
Beantwoord

Slecht WiFi snelheid op boven verdieping

  • July 13, 2020
  • 13 reacties
  • 175 keer bekeken

Ik heb al een tijdje last van onstabiele snelheden met mijn wifi experia versterkers (de zwarte).

Diverse malen contact met helpdesk gehad, met verschillende suggesties. De laatste keer dat ik wederom de wifi manager opnieuw moet doen en dan een wifi monteur kiezen. Maar dat kan niet ingepland worden vanwege de Corona .. Als ik vraag; “hoe worden mijn wifi problemen dan opgelost?”, wordt zelfs gewoon de chat afgebroken :-(

Wat heb ik gedaan:

  • Nieuwe bekabeling naar beide versterkers (direct cat 6 kabels naar modem)
  • Experia versterkers omgewisseld (hierna de problemen op boven verdieping i.p.v. beneden)
  • Alles gereset (zowel via de app, als via de reset-knop ingedrukt houden)
  • Alleen versterker beneden aansluiten (geen problemen beneden)
  • Alleen de wifi van het modem zelf (geen problemen beneden)
  • Alleen versterker boven (wel problemen, snelheid zakt tot onder 1 mbps, ondanks volledige ontvangst, ook dichtbij de versterker)
  • Op meerdere telefoons en laptop problemen

Op basis van bovenstaande lijkt me het er sterk op dat de Experia versterker boven kaduuk is .. maar omruilen is geen optie zonder monteur.

Hoe nu verder?

Vincent

 

 

Beste antwoord door Anonymous

Hallo @marnvin , het lijkt er inderdaad op dat 1 versterker overleden is, zeker als je ziet dat het probleem mee verhuist als je ze omwisselt.

Er zit 2 jaar garantie op de versterkers, dus binnen de garantie kun je een versterker bij de lokale KPN-winkel omruilen na overlegging van de aankoopbon.

Geen garantie meer? Dan kun je gewoon een nieuwe bij de lokale KPN-winkel kopen, ik meen dat ze ongeveer € 49,- kosten en kun je eenvoudig zelf aansluiten, heb je geen monteur bij nodig.

 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

13 reacties

  • Antwoord
  • July 13, 2020

Hallo @marnvin , het lijkt er inderdaad op dat 1 versterker overleden is, zeker als je ziet dat het probleem mee verhuist als je ze omwisselt.

Er zit 2 jaar garantie op de versterkers, dus binnen de garantie kun je een versterker bij de lokale KPN-winkel omruilen na overlegging van de aankoopbon.

Geen garantie meer? Dan kun je gewoon een nieuwe bij de lokale KPN-winkel kopen, ik meen dat ze ongeveer € 49,- kosten en kun je eenvoudig zelf aansluiten, heb je geen monteur bij nodig.

 


  • Auteur
  • Deelnemer
  • July 13, 2020

Hoi @JanD, bedankt voor je snelle reactie.

Ik heb de versterkers via de wifi manager destijds ontvangen en daarom geen aankoopbon. Hij is nog geen twee jaar oud.


  • July 13, 2020

Hallo @marnvin ergens zal toch iets op papier staan dat je die versterkers gratis ontvangen hebt, dat papier is ook goed.

 


  • Auteur
  • Deelnemer
  • July 13, 2020

Hoi @JanD.

Heb alleen dit mailtje:

Zal dit voldoende zijn? (KPN winkel is hier niet echt in de buurt, dus zou zonde zijn als ik voor niets ga).


  • Auteur
  • Deelnemer
  • July 13, 2020

Ok dit is vreemd .. Nu staat er (ondanks de eerder foutmeldingen en mededeling van de chat) opeens wel een service monteur ingepland ..

@JanD kun jij zien of dit gaat om de (gratis) wifi monteur, want dat staat er niet bij; MuSTID-12886790


  • July 13, 2020

Hallo @marnvin , dat ik ik niet voor je zien, ik ben een mede forumlid en géén medewerker van KPN.

 


  • July 13, 2020

Hallo @marnvin , dan zou je voor de zekerheid even kunnen bellen met KPN.

Bewaar wel de e-mail goed, wat dat is je ‘bonnetje’ binnen de garantietermijn.

Print de mail ook uit, dan kan deze elektronisch ook niet zo gauw verloren gaan.

 


  • Auteur
  • Deelnemer
  • July 13, 2020

Bedankt @JanD .

De helpdesk bevestigde dat vrijdag de wifi monteur komt, dus dat is goed nieuws. Ben benieuwd of die dezelfde conclusie trekt.


Natasja
Topper
Forum|alt.badge.img+9
  • Oud Moderator
  • July 15, 2020

Dag @marnvin. Van harte welkom hier. Schommelingen in de WiFi-snelheid kunnen heel vervelend zijn. Als ik het goed begrijp ervaar je die alleen via je Experia WiFi's. Ik zie dat @JanD je al prima op weg heeft geholpen en ik lees dat er vrijdag een afspraak staat ingepland met een WiFi-monteur. Laat je weten hoe het monteursbezoek is verlopen? :slight_smile:  

Mocht je nog ergens hulp bij nodig hebben of andere vragen hebben, vul dan ook alvast je profiel aan met je postcode/huisnummer, klantnummer en de naam van de contracthouder. 


  • Auteur
  • Deelnemer
  • July 17, 2020

Dankjewel @Natasja. Monteur is geweest en trok na 10 minuten dezelfde conclusie.

Was alleen in de buurt geen Experia wifi versterker meer te krijgen, dus die komen ze maandag wisselen :smile:


Natasja
Topper
Forum|alt.badge.img+9
  • Oud Moderator
  • July 17, 2020

Duidelijk, @marnvin. En mooi dat de Experia WiFi maandag wordt omgewisseld. Ik lees graag of alles weer naar behoren werkt als je de nieuwe versterker hebt geplaatst. :thumbsup_tone2:


  • Auteur
  • Deelnemer
  • July 20, 2020

Nieuwe versterker lost de problemen inderdaad op :relaxed: bedankt !


Natasja
Topper
Forum|alt.badge.img+9
  • Oud Moderator
  • July 21, 2020

Dat is goed nieuws, @marnvin. Bedankt voor je terugkoppeling. :slight_smile:  Mocht je toch nog ergens vragen over hebben, dan weet je me te vinden.