Skip to main content
Beantwoord

Slechte communicatie binnen KPN rondom aansluiten glasvezel

• October 9, 2025
  • 5 reacties
  • 136 keer bekeken

Enkele weken geleden een e-mail gekregen dat een pakketje opgestuurd zou worden om glasvezel te installeren.

Gebeld om uit te leggen dat de aansluitpunt in de meterkast in het portaal buiten mijn woning zat, kon ik het zelf dus niet aansluiten. Dan zou een monteur komen. Monteur geweest, kon er niets mee omdat de aansluitpunt niet in mijn woning zat … wat al bekend was!

Moest bellen om een nieuwe afspraak te maken voor een monteur die de aansluitpunt kon verplaatsen en vervolgens het kastje aansluiten.

Vanmiddag werd ik gebeld door een monteur om de afspraak (voor morgen) te bevestigen. Hij wist niet dat de aansluitpunt buiten mijn woning zat dus nu komt er een monteur om de situatie te bekijken. Dat was al gedaan bij de eerste monteur en doorgegeven. Hierna dus nog meer afspraken om het werk te doen.

Slechte communicatie binnen het bedrijf vind ik en heb ik spijt dat ik mee akkoord ging met glasvezel abonnement. Als het kon zou ik het annuleren, maar dat kan niet meer kreeg ik te horen. Overstappen op een andere provider mocht ook niet werd mij verteld en straks zit ik zonder internet!!

Beste antwoord door Patricia8

Update: Eindelijk angesloten op glasvezel! Vandaag een derde monteur geweest die goed wist hoe dat kon vannuit de meterkast in het trappenhuis. WCD in de meterkast geplaatst, modem en NT in meterkast geplaatst en versterker aangesloten op de tv ontvanger.

Alles werkt goed! 

5 reacties

• 6958 reacties
  • October 9, 2025

Is Ziggo beschikbaar? Dan kan je gewoon naar Ziggo hoor.

De eerste monteur had gewoon een utp kabel de woning in moeten leggen. Als dat niet kan, dan kan een glasvezelkabel ook niet de woning ingelegd worden. Want waarom zou een glasvezelkabel wel de woning in gelegd kunnen worden als een utp kabel niet de woning ingelegd kan worden?

• Auteur
  • Topper
  • 17 reacties
  • October 9, 2025

Toen de KPN medewerker zei dat ik de glasvezel abonnement niet kon annuleren en dat ik zonder internet zou komen te zitten, zei ik dat ik ging overstappen naar Ziggo. "Dat mag niet" zei ze want de kabels zijn van hun!!

In ieder geval bedankt voor deze informatie, ga ik het morgen aan de monteur voorleggen. 

• 6958 reacties
  • October 10, 2025

Ziggo gebruikt zijn eigen coax kabel. Daar heeft KPN niets over te zeggen.

• Auteur
  • Topper
  • 17 reacties
  • Antwoord
  • October 13, 2025

Update: Eindelijk angesloten op glasvezel! Vandaag een derde monteur geweest die goed wist hoe dat kon vannuit de meterkast in het trappenhuis. WCD in de meterkast geplaatst, modem en NT in meterkast geplaatst en versterker aangesloten op de tv ontvanger.

Alles werkt goed! 

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • 8757 reacties
  • October 14, 2025

Goedemorgen ​@Patricia8 en bedankt voor jouw bericht :)

Dit zijn de soort updates waar we blij van worden, helemaal op de vroege ochtend! Fijn om te lezen dat deze monteur goed wist hoe hij dit probleem op moest lossen, top! En jij bedankt dat je dit hier nog even hebt willen delen, dat wordt heel erg gewaardeerd! Heel veel plezier toegewenst met je nieuwe glasvezelverbinding en mocht je een keer hulp o.i.d. nodig hebben, laat het ons hier dan vooral weer weten!

KPN Community
15 jaar!

En dat vieren we graag samen met jou.
Vier je het met ons mee?

Jubileum topic