Skip to main content

https://kpn-itns.speedtestcustom.com/result/115c07e0-9c1e-11ee-a1eb-49f6baeb7ed1

 

het is niet meer normal ik heb nu binnen een half uur 1 procent gedownload. ik weet niet wat dit voor een onzin is. heb zelfs nog meer downloadsnelheid aangevraagd en is nog net zo bagger als voorheen. toen ik kpn pas had was alles super snel. na een tijd werd het steeds langzamer en langzamer. nu kan ik niet eens een filmpje afspelen in de tussentijd als ik iets aan het downloaden ben. als ik een 2e pc aanzet is het helemaal begaaid, dan vlieg ik door de lag over het beeld heen tijdens het gamen. waardeloos dit.

 

mijn vraag is dus wat moet ik eraan doen dit te verbeten ? overigens stap ik ook over naar odido glasvezel want hier heb ik geen behoefte meer aan. 

Heb je nu glasvezel? Natuurlijk moet de verbinding goed zijn. Het is alleen even zoeken waar het misgaat.


Heb je nu glasvezel? Natuurlijk moet de verbinding goed zijn. Het is alleen even zoeken waar het misgaat.

Hey Joep , nee ik heb nog geen glasvezel. Ik heb hussel internet 100 mbits/s ik denk dat mijn router aan vervanging toe is. Hij download 10 MB/s dat lijkt me enorm weinig.


Welk type modem heb je?


Ik heb de Experia Box v10A


Kan je meten met een bekabelde pc of laptop direct aangesloten op het modem zonder overige aangesloten appartuur? En meet dan met de Ookla app die je in Windows kan vinden.


Heb je nu glasvezel? Natuurlijk moet de verbinding goed zijn. Het is alleen even zoeken waar het misgaat.

Hey Joep , nee ik heb nog geen glasvezel. Ik heb hussel internet 100 mbits/s ik denk dat mijn router aan vervanging toe is. Hij download 10 MB/s dat lijkt me enorm weinig.

Als je 100 mbit verbinding hebt dat is 10 MB/s ongeveer het max wat je kan behalen. Als je gelukt hebt kan je nog tot 12 MB/s. Om van mega bit naar Megabytes gaan moet je ongeveer delen door 8.

Het is dus logisch als er meerdere pc aanstaan en aan het downloaden zijn dat je weinig tot niks overhoud. Het spelen van games zou wel gewoon goed moeten gaan maar dan moet je niet te gelijk met maximale snelheid iets download.


Hi @darkR, welkom op het forum. 

Even een korte uitleg. Mbps is iets anders dan MB/s, dit is factor 8. 100 Mbps is dus optimaal 12,5 MB/s, 10 is acceptabel en helemaal als het om WiFi gaat. Wat het ook kan zijn is dat de servers waar je de game downloadt overbelast zijn en daardoor het downloaden traag gaat.