Skip to main content
Beantwoord

slechte haperende wifi en tv

  • January 3, 2021
  • 31 reacties
  • 306 keer bekeken


Het is allemaal weer niet best, dit is 2 meter naast het modem. Zowel tv als WiFi werken vaker niet dan wel. Aantal maandjes geleden is er een monteur geweest.. experia WiFi laten plaatsen maar het blijft bagger. Verschrikkelijke dvs1200 draadloze sets en verouderde kpn boxjes.. graag oplossing, desnoods alles omwisselen voor nieuwe apparatuur 

*admin: titel aangepast

Beste antwoord door Lisa

@KPNot2 Ik zie dat er, sinds gisteren, een monteur gepland staat voor: 14-01-2021 tussen 15:00-17:00 uur. 
Was je hiervan op de hoogte? 
Ik ga ervanuit dat de monteur op locatie gaat bekijken waar het probleem vandaag komt en hoe dit opgelost gaat worden. Als ik iets voor je kan betekenen m.b.t. de monteursafspraak, dan hoor ik het graag.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

31 reacties

  • Auteur
  • Topper
  • January 3, 2021

Haperende*


Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • January 3, 2021

Begin inderdaad met het verwijderen van de draadloze verbindingsets.  Die rommel moet je niet in huis willen hebben. Dat zal al heel veel oplossen. Praten we daarna verder.


  • Auteur
  • Topper
  • January 3, 2021

Prima, als jij me verteld hoe ik dan het stokoude kpn kastje aansluit bij de tv. Ik neem aan dat ze onderhand wel een nieuwe hebben dan het kleine zwarte model met gigantische scart aansluiting achter.. 


Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • January 3, 2021

Welk type ontvanger heb je dan?


  • Auteur
  • Topper
  • January 3, 2021

Arris vip 1952 V2 


Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • January 3, 2021

Het zal dan Arris 2952 zijn denk ik. Die is ieder geval nog actueel maar er zij problemen met diverse ontvangers. Vooral trage menu's. Maar sowieso moet een ontvanger met een kabel aangesloten zijn op het modem wil je probleemloos kunnen kijken. De dvs kan je hele netwerk plat leggen. Kijk morgen eens hoe het gaat zonder. Vandaag was hier ook al iemand die problemen had. Dvs verwijderd en alles werkte als een zonnetje.


  • Auteur
  • Topper
  • January 3, 2021

Vervelende is dat er geen kabel vanaf de meterkast naar de woonkamer gaat. Grootste probleem is nog de WiFi, die hapert altijd en zoals je boven in het screenshot ziet halen we bizar hoge snelheden van 0,12. 
 

1 experia wifi staat rechtstreeks aangesloten op de box in de meterkast. De andere staat 1 meter erboven via dvs aangesloten. Resultaat: in de kamer ernaast Max 5mb van de 120 


  • Auteur
  • Topper
  • January 3, 2021

Het zal dan Arris 2952 zijn denk ik. Die is ieder geval nog actueel maar er zij problemen met diverse ontvangers. Vooral trage menu's. Maar sowieso moet een ontvanger met een kabel aangesloten zijn op het modem wil je probleemloos kunnen kijken. De dvs kan je hele netwerk plat leggen. Kijk morgen eens hoe het gaat zonder. Vandaag was hier ook al iemand die problemen had. Dvs verwijderd en alles werkte als een zonnetje.

2952 indd 


Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • January 3, 2021

Ik begrijp goed dat je er van baalt maar het zit allemaal gewoon niet goed in elkaar. Als je al draadloze verbindingsets gebruikt dan is dat of voor tv of voor wifi. Allebei kan echt nooit. Wil je het goed krijgen dan zal je echt aan de slag moeten. Of met kabels en de experia wifi's of met super wifi's. Hieronder staat een voorbeeld hoe het echt probleemloos werkt. Mooier kan ik het niet maken voor je.


Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • January 3, 2021

Welke experiabox heb je trouwens?


  • Auteur
  • Topper
  • January 4, 2021

Ik begrijp goed dat je er van baalt maar het zit allemaal gewoon niet goed in elkaar. Als je al draadloze verbindingsets gebruikt dan is dat of voor tv of voor wifi. Allebei kan echt nooit. Wil je het goed krijgen dan zal je echt aan de slag moeten. Of met kabels en de experia wifi's of met super wifi's. Hieronder staat een voorbeeld hoe het echt probleemloos werkt. Mooier kan ik het niet maken voor je.

Snap ik, maar zo heeft de KPN monteur het aangesloten en geadviseerd voor huizen waar kabels trekken lastiger is! 
 

Zelfs de radio hapert nu! Geweldig netwerk 


  • Auteur
  • Topper
  • January 4, 2021

Welke experiabox heb je trouwens?

Expedia box v10


Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • January 4, 2021

De v10 is een uitstekend modem dus daar ligt het niet aan. 


  • Auteur
  • Topper
  • January 4, 2021

De v10 is een uitstekend modem dus daar ligt het niet aan. 

Modem Is misschien prima, ik vind de ontvangers outdated met hardware aan boord. Ik ben bezig met kabels trekken, maar dan is elk netwerk goed. De geboden oplossingen zijn dus niet voldoende. Verkoop ze dan niet 


Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • January 4, 2021

Outdated?? Die experia wifi's zijn gewoon goed. Meshtechnologie aan boord!! Wat wil je nog meer?? Of dacht je dat je draadloos goed Wi-Fi kan krijgen?? Voor je bij de laatste draadloze versterker bent ben je al 50% snelheid kwijt!!


  • Auteur
  • Topper
  • January 4, 2021

Outdated?? Die experia wifi's zijn gewoon goed. Meshtechnologie aan boord!! Wat wil je nog meer?? Of dacht je dat je draadloos goed Wi-Fi kan krijgen?? Voor je bij de laatste draadloze versterker bent ben je al 50% snelheid kwijt!!

Ik bedoelde de Arris. De zwarte experia wifi kastjes zijn prima. 120mb als ze is goed werken. Echter 2 meter naar achter stappen en je hebt nog 50


  • Auteur
  • Topper
  • January 4, 2021

Outdated?? Die experia wifi's zijn gewoon goed. Meshtechnologie aan boord!! Wat wil je nog meer?? Of dacht je dat je draadloos goed Wi-Fi kan krijgen?? Voor je bij de laatste draadloze versterker bent ben je al 50% snelheid kwijt!!

Je bedoeld hier waarschijnlijk de experia WiFi’s draadloos koppelen ipv bekabeld ? Draadloos WiFi klinkt raar 😜


  • Auteur
  • Topper
  • January 5, 2021


 

lekker KPN!!!!


  • Auteur
  • Topper
  • January 9, 2021


gelukkig is het na het trekken van kabels veeeeeelll beter 


  • Auteur
  • Topper
  • January 9, 2021


experia wifi ontvanger aangesloten op de kabel rechtstreeks vanuit de v10.. maakt het niet beter, zowaar slechter. Nu moet ik wel zeggen dat ik 3 meter bij de ontvanger vandaan zit.. dat is natuurlijk wel heel ver


Lisa
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+17
  • Oud moderator
  • January 11, 2021

Hallo @KPNot! Dat is wel echt extreem laag. Als je het goed vindt, kijk ik even met je mee. Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? 


  • Topper
  • January 11, 2021

Hallo @KPNot! Dat is wel echt extreem laag. Als je het goed vindt, kijk ik even met je mee. Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? 

Als het goed is staan alle gegevens op dit account 


Lisa
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+17
  • Oud moderator
  • Antwoord
  • January 12, 2021

@KPNot2 Ik zie dat er, sinds gisteren, een monteur gepland staat voor: 14-01-2021 tussen 15:00-17:00 uur. 
Was je hiervan op de hoogte? 
Ik ga ervanuit dat de monteur op locatie gaat bekijken waar het probleem vandaag komt en hoe dit opgelost gaat worden. Als ik iets voor je kan betekenen m.b.t. de monteursafspraak, dan hoor ik het graag.


  • Topper
  • January 12, 2021

@KPNot2 Ik zie dat er, sinds gisteren, een monteur gepland staat voor: 14-01-2021 tussen 15:00-17:00 uur. 
Was je hiervan op de hoogte? 
Ik ga ervanuit dat de monteur op locatie gaat bekijken waar het probleem vandaag komt en hoe dit opgelost gaat worden. Als ik iets voor je kan betekenen m.b.t. de monteursafspraak, dan hoor ik het graag.

Klopt, heb ik geregeld


Lisa
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+17
  • Oud moderator
  • January 14, 2021

Goed geregeld! Heeft de monteur je kunnen helpen? @KPNot2 Laat het vooral weten als wij nog met je mee kunnen denken. Hoor graag van je:blush: