Skip to main content

Goedemiddag,

Hier typt een op dit moment trouwe ontevreden kpn klant. Sinds een aantal weken ervaar ik ingame lags. niet alleen op deze (bekabelde) pc maar ook op de andere pcs en zelfs op de pc met wifi.

Heb hierover diverse malen contact gehad via chat met kpn medewerkers. Diverse malen herstarts, resets en mijn kastje van glasvezel herstart. Helaas de ingame lags blijf ik ervaren tot laatst weer een max van 10k ms ingame.

Tijdens mijn laatste contact werd mij nog geadviseerd om in mijn experiabox de UPnP aan te zetten en de naam van mijn wifi 5Ghz aansluiting te hernoemen.

Vandaag dus maar weer contact (huh? 2k ingame lag, wat bedoel je daarmee?) maar in plaats van mij te vertellen hoe oud mijn experiabox daadwerkelijk is werd mij geadviseerd hier een oproep te plaatsen.

Dus heeft iemand een idee? Iemand die mij verder kan helpen?

Groeten,

Esther

@Esther1968 Welkom op het forum. Wat jammer om te horen dat je op dit moment niet tevreden bent. Ik kan mij voorstellen dat lag erg irritant is als je aan het gamen bent. Zou je voor mij je forumprofiel willen aanvullen? Dan ga ik je gegevens er bij pakken en uitzoeken of er iets is dat ik voor je kan doen. 


Done


@Esther1968 Bedankt voor het aanvullen van je informatie, vind je het goed als ik een analyse op je verbinding los laat? Zodat ik kan kijken of ik afwijkingen constateer? En gaat het om een specifiek spel of doet de situatie zich bij meerdere spellen voor? 


Hoi Rutger, ik vind alles prima. De lag doet zich voor op meerdere pc's en dus verschillende spellen. (De lag wordt op alle pc's ervaren als die er is, zelfs op de pc aangesloten via wifi)

Groet,

Esther


@Esther1968 Een pc aangesloten op wifi zal vaker dit soort problemen hebben dan een pc aangesloten met een kabel. Als ik de aansluitsituatie bekijk op het adres dan zie ik op dit moment ook geen pc of laptop die bekabeld aangesloten is. Klopt dit of is dit een foutieve constatering? 


We hebben 3 pc's bekabeld en 1 via wifi. En ja, het kan. Geen van de pc's bv waren actief vanmiddag.


@Esther1968 En zijn deze pc's met kabel direct aangesloten op de Experiabox? Of zit er externe apparatuur aangesloten, bijvoorbeeld een switch of andere apparatuur? 


Nee, daar zit idd een switch tussen.


@Esther1968 Is er een mogelijkheid om een apparaat direct aan te sluiten op de Experiabox om te kijken of het probleem zich dan ook voordoet? Anders zou het probleem namelijk in de switch kunnen zitten. 


Maar als ik zeg dat de pc die aangesloten is via wifi dan ook lagt dan is dat toch al uitgesloten?


@Esther1968 Zoals hierboven al aangegeven zal een pc die verbonden is met wifi sowieso sneller problemen geven als lag. Dus daarmee sluiten we het helaas niet uit. 


Oke, dat is ook weer waar. Ik zal volgende week eens op zoek gaan naar een kabel.


@Esther1968 Is het ondertussen gelukt om een apparaat te testen met een kabel? 


@Esther1968 Ik heb geen reactie meer van je gezien dus ga ik ervan uit dat je vraag is beantwoord. Anders hoor ik het graag!


Hey Rutger,

Ja idd na een paar dagen testen met een kabel rechtstreeks op het modem moet ik constateren dat ik geen last meer heb van lag! Yay!!! :-)

Dank u wel.

Groetjes,

Esther

 


@Esther1968 Goed om te horen! Fijn dat het op deze manier opgelost is. Veel plezier met gamen. 😃