Skip to main content
Vraag

Slechte verbinding bij gamen via hotspot

• 29 januari 2025
  • 6 reacties
  • 38 keer bekeken

Beste,

Is er een andere oplossing dan de portalmmm.nl? Ongeacht het gebruik van deze APN, de hotspot doet het niet veel beter. Ik haper voortdurend als ik speel en wordt zelfs uit de app gehaald omdat de verbinding zo slecht is. Ik heb speciaal een abonnement gekozen met een max. mbit snelheid van 600 en maak gebruik van een Apple telefoon. Ik zit hier al spijtig genoeg lang mee en wil zo spoedig mogelijk een oplossing. 

Hebben mensen die Android telefoons gebruiken hier ook last van of is het alleen Apple? 

6 reacties

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • 14808 reacties
  • 30 januari 2025

Hi ​@Johna35, wat jammer dat het niet helemaal soepel loopt via de hotspot ðŸ˜•

Gaat het alleen met games mis en werkt de verbinding via hotspot verder wel goed? 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 30 januari 2025

Het gaat alleen met het gebruik maken van remote play helemaal mis. 

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • 14808 reacties
  • 3 februari 2025

Als het verder wel allemaal goed gaat via de hotspot, dan wordt het me niet direct duidelijk waar dit aan kan liggen ðŸ¤”

Op wat voor apparaat ben je aan het gamen? Maak je wellicht ook gebruik van een VPN? Zo ja, kan je dan eens een speedtest doen met én zonder dat de VPN ingeschakeld is? 

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • 14808 reacties
  • 7 februari 2025

Ik zie dat ik je vergeten ben te taggen ​@Johna35, dus het kan zijn dat je mijn vorige reactie hebt gemist, excuus daarvoor ðŸ˜¬ Zou je mijn bericht nog willen bekijken en beantwoorden? 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 7 februari 2025

Ik speel op de laptop of via de ipad en allebei de opties doen het heel slecht. 
Daarnaast gebruik ik geen gebruik van een VPN, maar wel een APN voor de hotspot. zoals aangegeven door de forum is dit portalmmm.nl.

Bij het gebruik van de hotspot geeft de speedtest een snelheid van gemiddeld 70-120 mb/sec.

Erik van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 28430 reacties
  • 3 maart 2025

Die snelheid is prima, John. Maar ik denk dat er dan toch iets in de communicatie manier van de APN niet lekker loopt met jouw manier van gamen. Ik heb daar helaas ook geen suggesties voor. Je kunt qua instellingen aan een APN zelf verder niets veranderen. Je zou kunnen experimenteren met een andere APN. BIjvoorbeeld advancedinternet. Die is voor nieuwere klanten niet meer beschikbaar, maar als portalmmm bij jou werkt, dan verwacht ik dat advancedinternet ook werkt. Maar mocht dit ook geen verbetering brengen, dan heb ik geen andere oplossing voor je.

APN = advancedinternet
MCC = 204
MNC = 08
Verificatietype = niet ingesteld
APN type = default
APN-protocol = IPv4
Roamingprotocol voor APN = IPv4
Drager = niet opgegeven
MVNO-type = Geen

Reageer