Skip to main content

Ik heb sinds paar maanden glasvezel van kpn toen de monteur kasje van de glasvezel kwam monteren heeft hij hem in de meterkast buitenshuis gemonteerd.

Ik heb gevraagd dat we het liever binnen hadden gehad,maar hij zei nee dit was makkelijkste manier.

En ja hoor gelijk de volgende dag amper bereik zowel in de huiskamer als boven in het huis.

Ik heb paar keer naar klantenservice gebeld constant de standaard dingen koppel dit reset dit meting dit dat ,totdat ik erop stond en monteur te willen.

De monteur kwam 30 november 2024 en hij deed weer de standaard dingen maar kwam al gauw achter dat die kastje nooit buiten geplaatst had moeten worden.

Hij zei ik heb 1 en ander gedaan maar als het niet helpt bel dan weer voor een afspraak met de monteur maar bel door de weeks ,want de kastje moet echt naar binnen verplaatst worden en het is niet jullie schuld de schuld ligt echter bij ons vertelde hij en zou aantekeningen maken voor de volgende monteur.

Dus na ongeveer 15 dagen heeft mijn vrouw weer gebeld omdat we 2 weken weg waren geweest ze legde het weer voor met dat het nog niet verholpen was dus geen goede verbinding de klantenservice medewerker zou overleggen vertelt hij doodleuk ja mevrouw u had binnen 14 dagen moeten bellen want de garantie is verlopen op de monteur werkzaamheden.

Toen ik dat hoorde belde ik direct terug en sprak weer een medewerker van de klantenservice die mijn verhaal aanhoorde en hij zou de verantwoordelijke van de technische dienst vragen om mij terug te bellen en een afspraak te maken.

En na 3 dagen werd mijn vrouw gebeld door iemand van de klantenservice dat was in de ochtend van 19 december 2024 ze zat in een meeting dus kon ze niet vrij uit spreken maar wat er gezegd is jullie kunnen een afspraak maken met een monteur maar vergeet niet dat het op jullie kosten gedaan word .

Het is de schuld van kpn dat wij geen verbinding hebben wij hebben denk ik wel meer dan 5 keer gebeld en geklaagd dat we vanaf we glasvezel hebben geen goed ontvangst maar we worden steeds van t kastje naar de muur gestuurd.

Als deze klacht niet gauw opgelost word ga ik mijn abonnement bij kpn opzeggen.

Deze klacht wil ik ook als review in de media plaatsen om mensen te waarschuwen voor hoe kpn met  betalende klanten omgaat.

Mvg i el kasah.

Hallo ​@I el kasah welkom op de community. Ik snap je frustratie, een installatie buiten het huis is verre van ideaal.

Aangezien de installatie niet echt goed is verlopen moet je gewoon op kosten van KPN een monteur langs kunnen laten komen. Die moet niet gaan meten, maar de boel doortrekken naar binnen en daar het kastje en de router plaatsen.

De kerstdagen staan voor de deur dus ik ben bang dat de beschikbaarheid wat minder zal zijn de komende weken, maar bel toch gewoon nog een keer naar 0800-0402 om een afspraak te maken. Elke monteur zal ter plaatse constateren dat de installatie niet echt naar behoren werkt. Ik ben community-lid en geen KPN-medewerker dus ik kan niet voor KPN spreken, maar ik verwacht dat dit wel goed opgelost gaat worden. Ook mbt de kosten, een niet deugdelijke installatie kan nooit op de klant verhaald worden.

Dus gewoon een afspraak maken. Wellicht dat er wat geboord moet worden, en misschien moet je ook ergens een plek bedenken waar je de kastjes in je huis wil plaatsen.

Ik heb ze zovaak gebeld steeds krijg ik tzelfde verhaal.

Ik geloof om eerlijk te zeggen niet meer in kpn ze willen zo goedkoop mogelijk dingen voor mekaar krijgen heb ik het gevoel en kost het wat meer dan proberen ze het op de klanten te verhalen met bv je had binnen 14 dagen moeten melden .

Dat glasvezelkastje kan daar best blijven zitten. Het heeft geen nut dat te verplaatsen. Er moet een netwerkkabel vanaf dat kastje naar binnen gelegd worden. Dan kan het modem binnen geplaatst worden. 

Kan er een netwerkkabel naar binnen gelegd worden? Is er een route? Door een buisje in de muur? 

Ja dat kan want kan zo via kruipruimte naar mijn woonkamer waar eerst de aansluiting zat .

Maar net ruim half uur weer aan de lijn gehangen en ze halen zelf mijn aansluiting weg plassen t buiten en raak mijn verbinding kwijt en nu zeggen ze dat ik voor de monteur moet betalen.

Ik heb 4 mobiele abonnementen op mijn adres incl internet en beheer ook abonnement van mijn ouders en ga dat allemaal opzeggen want dit is ongekend door KPN  zelf fouten gemaakt en de betalende klant moet vervolgens opdraaien om goede ontvangst te krijgen die er vroeger wel was nou ik heb geen vertrouwen meer in dit bedrijf 

Als je bestaande klant bent bij KPN en je gaat over van koper naar glas, dan heb je recht op een gratis installatie monteur die een kabel door de kruipruimte legt naar dezelfde plek als waar je koper aansluiting zat.

Toch ​@Ik_Combineer ?

Dus dat maar nee ze zeggen hun Monteurs mogen om technische redenen niet in de kruipruimte bevinden.

Dat kan best zijn ivm de persoonlijke veiligheid van hun monteurs en Arbo-wetgeving. Kruipruimtes zijn nu eenmaal of / of …

Vergeet niet, jij bent uiteindelijk opdrachtgever die wil dat de monteur dat doet en persoonlijk (civiel en strafrechtelijk) aansprakelijk als er iets met die monteur gebeurt.

Een fatsoenlijke ethernetkabel kost niet veel en ook jij kunt inprikken in het glasvezelmodem en dan naar je gewenste punt leggen. 

Wil je dat niet, dan zul je zelf iemand moeten inhuren om dat voor je te doen. Maar denk eraan, jij bent aansprakelijk voor de veiligheid van die persoon.

Nogmaals ik was blij met mijn oude verbinding hun wilden de glasvezel voor de buurt installeren.

Hun plaatsen het buitenshuis en ik zit met gebakken peren en nu moet ik opdraaien voor de kosten waar ik niet om gevraagd hebt ben ik nou hier de gekke of zijn zij gewoon fout?

Reageer