Skip to main content
Antwoord

Slechte verbinding met Box 12 (V12.C.25.06.06) en 2 SuperWifi's

• November 1, 2025
  • 14 reacties
  • 99 keer bekeken

Forum|alt.badge.img+2

Gaat lekker met de super wifi. Ik heb de experia 12 met V12.C.25.06.06 en 2 super wifi 2 schotels.

De afgelopen maanden verliezen de schotels continu de sync verbinding. Ze staan nu volgens de mijn kpn app op paired en niet synct. Ook zijn de namen die ik ze had gegeven weer weg. Dit is de zoveelste keer in een paar maanden.

Ik ga zo alles maar weer uit zetten. Dus modem uit wifi punten uit. 

Daarna modem aan even wachten en dan 1 voor 1 de wifi punten weer aan.  Meestal lost dat het probleem op.

Modem is gereboot en goed opgekomen. Vervolgens de eerste wifi 2 schotel weer aangezet en die kwam ook goed op. Daarna 2de wifi schotel aangezet en die kwam ook weer goed op. Kon wel weer de namen aanpassen van de schotels.

Had eerder alleen de schotels uit en aan gezet zonder de modem te restarten maar dat hielp niet. 

Kan zijn dat alleen een reboot van de modem voldoende had geweest maar ik zet dan liever eerst ook de wifi schotels uit.

@KPN dit moet echt beter.

Beste antwoord door Jasper van KPN

Hoi ​@eduard-w, dat klinkt inderdaad niet ideaal. Herstart je de SW2 punten fysiek, of doe je dat via het modem? Als je dat laatste nog niet hebt gedaan kan je in het modem inloggen via mijnmodem.kpn en daarna via deze stappen het netwerk herstarten: Systeem > Instellingen > Herstart thuisnetwerk.

Mocht het daarna ook weer terugkomen kan je de uitgebreide stappen in de volgende reactie volgen, die kunnen dan een oplossing geven: SuperWifi 2: Update naar KPN Software SW2.C.25.05.08 | KPN Community.

14 reacties

Jasper van KPN
Moderator
  • Moderator
  • Antwoord
  • November 3, 2025

Hoi ​@eduard-w, dat klinkt inderdaad niet ideaal. Herstart je de SW2 punten fysiek, of doe je dat via het modem? Als je dat laatste nog niet hebt gedaan kan je in het modem inloggen via mijnmodem.kpn en daarna via deze stappen het netwerk herstarten: Systeem > Instellingen > Herstart thuisnetwerk.

Mocht het daarna ook weer terugkomen kan je de uitgebreide stappen in de volgende reactie volgen, die kunnen dan een oplossing geven: SuperWifi 2: Update naar KPN Software SW2.C.25.05.08 | KPN Community.

Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Slimmerik
  • November 3, 2025

Hoi Jasper Bedankt.

Ik heb ze hard ge reboot. Ik zal een volgende keer via de gui proberen.  Al hoop dat een volgende keer niet nodig is. 

Jasper van KPN
Moderator

Ik hoop met je mee ​@eduard-w! Het is dan beter om zoiets achter de hand te hebben en niet nodig te hebben, dan op dat moment te moeten zoeken naar zoiets. 🙂

Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Slimmerik
  • November 10, 2025

En helaas de super wifi 2 schotels zijn weer verdween staan weer op paired. En de doormij aangepaste namen zijn ook weer weg. Geen idee hoelang dit alweer is. 

Jasper van KPN
Moderator

Dat was niet waar we op hoopten natuurlijk! Heb je de opties in mijn eerste reactie al kunnen proberen om het te herstellen?

Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Slimmerik
  • November 10, 2025

Hoi Jasper ik ga later vandaag kijken of de reset thuisnetwerk via de modem kan uitvoeren en of dat helpt. Ik hou je op de hoogte. 

Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Slimmerik
  • November 10, 2025

@Jasper van KPN  De herstart van het thuisnetwerk via de modem heeft geholpen. De superwifi 2 punten zijn weer synced. Ben wel van mening dat dit te vaak gebeurd. De laatste reboot was een week geleden. Ik heb weer de naam aangepast van de wifi schotels. Ik heb eigenlijk geen zin om elke dag te controleren of ze er nog zijn.

Eduard

Jasper van KPN
Moderator

Ik snap dat je dat niet wekelijks of dagelijks wilt doen inderdaad, dat zou ook niet zo horen natuurlijk. Mocht het toch weer misgaan, dan kan je de laatste optie uit mijn eerste bericht nog proberen:

Maar ik hoop dat die niet nodig is!

Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Slimmerik
  • November 18, 2025

En weer een week verder staan weer op paired en aan gepaste naam is weer weg. 😪

Na restart thuis netwerk zijn ze er weer. Ik heb geen zin om een complete reset naar factory default te doen. Heb ik afgelopen jaren al te vaak gedaan.  Dit moet gewoon op gekost worden. Ik heb diverse zaken zelf geconfigureerd en wil niet alle ssid ect weer opnieuw aanmaken. 

Jasper van KPN
Moderator

Op dit moment zijn de herstart van het thuisnetwerk en de 12 stappen waar ik naar verwijs de 2 dingen die hiervoor beschikbaar zijn. Er wordt nog gewerkt aan een blijvende oplossing hiervoor.

Ik kan me goed voorstellen dat je geen zin hebt om alle instellingen weer opnieuw in te stellen, dan is het een kwestie van het thuisnetwerk herstarten tot er de er oplossing is.

Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Slimmerik
  • November 19, 2025

Goed om tussen de regels door te lezen dat kpn dit probleem herkend en aan een oplossing werkt. 

Ik vermoed dat ik over een paar weken wel genoeg hebt van het reset van mijn thuis netwerk en dan toch maar je 12 stappen gaat door lopen. Blijft jammer dat de settings van de v12 niet extern op te slaan zijn.

Jasper van KPN
Moderator

Ja, er wordt aan gewerkt. Om de zoveel tijd het moeten herstellen is ook niet wat wij willen natuurlijk. Ik weet over wat voor termijn we het dan hebben, maar het heeft de aandacht zeker.

Hopelijk hoef je in die tijd minder vaak die herstart te doen, en blijft het meer goed werken!

Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Slimmerik
  • November 27, 2025

Helaas was het weer zover :(. Wifi 2 staat weer op paired. Het is waarschijnlijk weer 7 of 8 dagen goed gegaan.

Restart thuisnetwerk via gui loste het weer op.  

Jasper van KPN
Moderator

Het blijft even behelpen tot er iets voor gevonden is, dat blijkt wel. Ik heb nog geen update gezien hierover, dus ik ben bang dat het dit nog even is.