Skip to main content

Hallo,

 

Onlangs hebben wij thuis twee experia wifiversterkers aangesloten omdat ons internet nog maar om 5 mbps zat. Sinds de wifiversterkers is dit aanzienlijk verbeterd naar 90 mbps. Nu is het echter zo, dat ik iedere dag het modem moet resetten omdat mijn telefoon geen verbinding kan maken met het modem (Zegt dan dat het wachtwoord onjuist is) en mijn computer maakt dan wel verbinding maar gooit hem er na 10 seconden weer uit. Ik heb een macbook air en een iPhone 7. Ik dacht eerst dat het  aan apple lag en ben er dan ook mee naar de winkel geweest. Echter zijn zowel mijn iPhone als mac getest met ander wifi en ligt het probleem niet daarbij. Ook heb ik thuis geprobeerd met andere telefoons en computers in te loggen op de wifi, wanneer ik het probleem ondervond, maar krijg het zelfde resultaat. Wifi wordt er na 10 seconden uit gegooid. 

 

De enigste manier waarop ik het aan de praat krijg is door de wifiversterker uit zetten, dan verbinding te maken met het modem en dan de wifiversterker weer aan te zetten. 

 

Wie kan mij helpen.

 

Met vriendelijke groeten

Michelle Cooijmans

Welke Experiabox heeft u? Want als u niet een v10a heeft, dan is het heel normaal dat de wifi uitgezet word op de Experiabox. Dat hoort zo, KPN heeft dat zo gemaakt.


dit is een probleem in de experia wifi

ik denk dat @Cooijmans1953 nog een hele oude experiabox heeft aangezien de 5mbit

als deze vervangen word door een v10 dan zou het misschien nog beter werken dan met de experia wifis

ik denk dat je een v8 of v9 hebt klopt dit ?

het probleem is bij de experia wifi dat klanten slechte verbindingen kunnen hebben met de laatste firmware update

 


@Nick83 hoe bedoel je dat de wifi uitgezet word?? hoe heeft kan dit gemaakt. 


als je een experia wifi aansluit word de wifi op de v8 v9 v10 uitgeschakeld

bij een v10a werken ze samen


@peter-keetfm Ik heb inderdaad de v8. Maar deze wordt door kpn niet vervangen omdat ie nog niet verouderd is . Tenminste, dat lees ik op dit forum bij soortgelijke klachten.

Maar het is wel vervelend want ik moet regelmatig werk uploaden voor school en doordat die verbinding er iedere keer uit ligt kan ik het via de 4g op mijn mobiel gaan doen, wat veel mb’s kost. 


@peter-keetfm hoe kan ik dat dan het beste oplossen?? toch een verzoek doen aan kan voor een nieuw modem??

 


als kpn moeilijk doet en jou v8 niet wil vervangen

en je hebt de experia wifi gekocht kun je deze binnen een termijn terug doen

ga dan voor een v10 via marktplaats ben je 20 a 30 euro kwijt maar heb je wel goede wifi ook gastnetwerk en 5GHz ondersteuning

ik ben zelf helemaal klaar met de apparatuur van kpn en heb er een fritzbox achter mijn glasvezel aansluiting

 


@peter-keetfm hoe kan ik dat dan het beste oplossen?? toch een verzoek doen aan kan voor een nieuw modem??

 


ja zeker doen en zeggen dat de wifi iedere keer uitvalt wat ook het probleem is

 


@peter-keetfm Oké, dank je wel voor je advies. Dan ga ik toch maar eens kijken of kpn het modem niet kan vervangen. En als dat niet werkt inderdaad via marktplaats gaan kijken. Wij hebben zelf ook overwogen om weg te gaan bij kpn om deze reden, maar wilde eerst kijken wat er voor mogelijke oplossingen waren. 


Zijn de Wi-Fi versterkers wel bekabeld aangesloten en waar in huis staan ze? 


Lijkt mij niet @Joep1965

Zonder “versterker" 5mbit met 90mbit

Hoe wil jij draadloos van 5 naar 90 krijgen

natuurlijk zijn ze bedraad aangesloten


@peter-keetfm je hebt helemaal gelijk. Ik heb niet goed gelezen.

 


Ok joep kan gebeuren

Ik zie de enige oplossing de v8 vervangen door een v10 en de wifi versterkers terug doen

Een v8 is niet van deze tijd

Op het wifi gebeuren

Geen 5GHz

Geen gast wifi

Wifi zeer traag

Als kpn deze niet wil vervangen is marktplaats een laatste optie of een eigen router zoals een fritzbox

Maar als een kpn webcare het hier op pakt willen ze vast wel helpen naar een passende oplossing

 


Hoi Michelle, welkom op het forum! Vervelend dat de verbinding er steeds zo uitvliegt. Ik wil je vragen om eens het volgende te proberen:

  • ontkoppel de Experia Wifi's
  • reset je Experia Box
  • reset de beide Experia Wifi
  • herhaal dan de installatie van de Experia Wifi

Kijk even of dat helpt. Zo niet, vul je forumprofiel in en laat hier weten als je dat gedaan hebt. Dan kijk ik graag verder met je mee.

 

Wat betreft Peter's opmerking over Marktplaats wil ik aangeven dat het niet de bedoeling is om op die manier een Experia Box aan te schaffen. Deze apparaten leveren wij in bruikleen uit. Wat betekent dat mensen die, om wat voor reden dan ook, een over hebben, deze naar ons behoren terug te sturen. Ze zijn niet bedoeld voor doorverkoop.


Wat betreft marktplaats dat de apparatuur een 2e leven krijgt ben ik voorstander van

Is weer minder belast voor het milieu

ik had ook een paar experaboxen en wou de monteur niet mee nemen

ik heb deze oude bij de gemeente bij de milieu straat ingeleverd

mijn fritzbox nu komt ook van marktplaats niks mis mee

Dat de experaboxen op marktplaats staan kwam ik toevallig tegen

Hoe kan dit dan als het van kpn is?

Ze worden massaal aangeboden

 

 


Zelfs in de winkel kun je ze kopen

@Erik_ Wel vreemd

https://www.usedproductsrotterdamzuid.nl/kpn-experia-box-v10a-nieuw.html


Het is niet de bedoeling om dat te doen. Er zijn mensen die het wel doen. KPN Security kan daar actie op ondernemen. Daar laat ik het ook even bij want we gaan wel erg off topic.

 

Hoi Michelle, welkom op het forum! Vervelend dat de verbinding er steeds zo uitvliegt. Ik wil je vragen om eens het volgende te proberen:

  • ontkoppel de Experia Wifi's
  • reset je Experia Box
  • reset de beide Experia Wifi
  • herhaal dan de installatie van de Experia Wifi

Kijk even of dat helpt. Zo niet, vul je forumprofiel in en laat hier weten als je dat gedaan hebt. Dan kijk ik graag verder met je mee.

Heb je de kans gehad om dit te testen, Michelle?