Skip to main content

Wifi thuis met experia v10a en superwifipunten werkt prima met al onze telefoons en latops, behalve bij mijn werklaptop (lenovo thinkpad).

Bij uitgerekend die laptop is verbinding  traag en instabiel, valt steeds weg, etc. Ligt niet aan de laptop, op andere wifinetwerken gaat het prima.

Ik heb de experiabox en de superwifi gereset, de superwifi op vaste kanalen gezet, de kpn servicetool voor wifi gedraaid, maar het helpt allemaal niets. Is dit een bekend probleem en is er een oplossing?

Hoi @Mennovdz . Welkom op het forum.

Dat is een merkwaardige storing! Vooral omdat de rest van je draadloze apparaten blijkbaar prima wifi hebben.

Is de verbinding wel goed als je alleen de v10a gebruikt? (dus de versterker(s) even tijdelijk uitzetten)


Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Mocht je toch nog vragen hebben, stel ze gerust.


Goedendag,

Ik heb exact hetzelfde problem met mijn lenovo (werk) laptop met name tiojdens teams meetings. De verbinding is niet stabiel en het beeld niet scherp en hapert. Ik maak gebruik van het V12 modem en superwifi (eerste versie). Zodra ik de laptop bedraad aan het super wifi punt aansluit gaat het wel goed. Het probleem is dan alleen dat ik nu de LAN aansluiting op het superwifi punt die voor mijn NAS bedoeld was kwijt ben.  Dit probleem had ik 2 jaar geleden ook. ben toen naar ziggo overgestapt en geen problemen met hun mesh systeem. Nu weer terug bij KPN treedt hetzelfde probleem op. Dus het probleem is dus opgelost, maar dat betekent wel dat als ik ergens in huis met de laptop wil werken dat ik altijd een wifipunt mee moet nemen…. Niet echt handig 🙂. Dus hopelijk komt hier nog eens een update voor.