Skip to main content

Goede avond.ik heb nu hussel 500 siñds een week want ik had van tevoren slechte wifi ik had 100 mbpsdownload en 10 mbps upload dus slechte wifi op telefoon en PlayStation en laptop versterkers laten komen nog geen verschil 40 Mbps  en wegvallen had nog wel een v9 experiabox ondertussen heb ik een v10a experiabox gekregen maar nu heb ik nog maar 35 Mbps  bij 500download en 500 upload   maar mijn oude internet kan ik ook nog steeds op inloggen terwijl die experiabox al terug gestuurd is naar KPN hoe kan het dat mijn internet verbinding (wifi) nog zo slecht is 

Hallo @Peterpij Je geeft aan dat je problemen met je wifi-verbinding hebt. Ik moet wel enige moeite doen om je bericht te lezen, dus wellicht mis ik iets, maar dit lijkt me de kern van de zaak? In dat geval wil ik je graag verwijzen naar dit algemene topic over wifi. Je vindt er veel handige informatie en goede tips. Ik lees graag of het geholpen heeft! 


Korte vereenvoudiging betere apparatuur v10a hogere snelheid vaste internet 500/500 

Slechtere wifi 

Nu ben ik op sommige pagina's tegen gekomen dat de doelstelling is ongeveer 20mbps maar ik vind dat persoonlijk nog al weinig als je daar  bv met 4 mobiele telefoons zijn en een of twee laptops is daar iets voor dat ik met gemak 100 of hoger kan halen heb nu twee experiaversterkers staan een boven een beneden


Heb je 2 experia wifi's? Dus de zwarte? En bekabeld aangesloten?


Ja beide bekabeld aangesloten en ja de zwarte


heb je ook de 5 ghz band al geprobeerd?


Er valt niks te proberen met de experia wifi’S wat dat betreft @Royco1 Maar heb je het idee dat ze helemaal niks doen @Peterpij . Ik bedoel die dingen werken als een speer.


Denk wel dat ze het doen  maar wil gewoon meer vind het zo weinig als er 500 Mbps binnenkomt en je houdt er maar 30 Mbps  van over met wifi ik betaal voor 500mbps dus wil eigenlijk minimaal 100of meer Mbps WiFi hebben


En waar heb je ze staan? Overigens haal ik gewoon dik de 80 dus het moet ergens verkeerd gaan.


Er valt niks te proberen met de experia wifi’S wat dat betreft @Royco1 Maar heb je het idee dat ze helemaal niks doen @Peterpij . Ik bedoel die dingen werken als een speer.

je kunt het 2.4 en het 5 signaal scheiden in de instellingen. 


De ene staat in de woonkamer en de andere versterker staat in de slaapkamer boven ende experiabox staat naast het kastje van de glasvezel en als ik meet zit ik 2 meter van de versterker af 

 


En waarmee meet je dan?

Ik haal op mijn laptop op 2.4 rond de 60 en als ik naar 5 ga rond de 80 

En op mijn telefoon, oude Huawei P9 lite zonder 5 Ghz ondersteuning, haal ik ook maar rond de 30.

Op precies dezelfde plek gemeten elke keer


Met de thuis app van  kpn


Er valt niks te proberen met de experia wifi’S wat dat betreft @Royco1 Maar heb je het idee dat ze helemaal niks doen @Peterpij . Ik bedoel die dingen werken als een speer.

je kunt het 2.4 en het 5 signaal scheiden in de instellingen. 

Niet in de experia wifi's toch?


Heb je al een keer ingelogd op de experia wifi om te kijken of de wachtwoorden hetzelfde zijn als die van de experiabox,?


Er valt niks te proberen met de experia wifi’S wat dat betreft @Royco1 Maar heb je het idee dat ze helemaal niks doen @Peterpij . Ik bedoel die dingen werken als een speer.

je kunt het 2.4 en het 5 signaal scheiden in de instellingen. 

Niet in de experia wifi's toch?

Zie net dat dat met de nieuwe updates niet meer kan inderdaad. 

Dat is wel jammer 


Met de thuis app van  kpn

Heb je eventueel een laptop om mee te testen? 


Die is iets sneller maar vind het nog steeds veel te langzaam


 


Zie utorrent in je taakbalk staan, heb je die actief aan het down/uploaden? Dat kan aardig bandbreedte gebruiken namelijk. En probeer anders je netwerkadapter bij voorkeursband eens op 5ghz te zetten, als die dat ondersteund tenminste.

 


helaas hij is te oud denk ik kan niet op  5 ghz maar hoe krijg ik nu sterkere wifi want vind het echt te weinig ik betaal voor 500 en krijg op de laptop 50 en op mijn telefoon nog veel minder kan  dit via kpn of moet ik iets anders aanschaffen 


Heb je nou al een keer ingelogd in die experia wifi??


Hallo @Peterpij Natuurlijk snap ik dat je baalt dat je wifi-snelheid niet zo hoog is. We leveren je via onze verbinding een goede snelheid, die je bekabelt keurig zult halen. Wifi is mooi, maar ook instabiel en afhankelijk van je situatie in huis. Het is mooi om te zien dat je hier heel van handige tips hebt gekregen van de community. Verder heb ik je in mijn eerste bericht gewezen op het algemene topic over wifi. Heb je dit al doorgenomen? Je kunt de wifi manager draaien om de situatie te optimaliseren. Koppel dan wel je huidige Experia Wifi's los en sluit ze daarna eens opnieuw aan. 


Hoi bart ik Had de versterkers nog niet losgekoppeld helaas haal ik bekabeld ook niet de snelheid van 500/500 dus weet niet wat het probleem is maar baal er wel van 

 

 


Ja Joep al gedaan en ingesteld zoals het hoort


Ik zal je verbinding voor de zekerheid eens doormeten, @Peterpij Zou je jouw KPN Forum profiel willen voorzien van de naam van de contractant, je postcode / huisnummer, je mobiele nummer en je klantnummer? (Uiteraard zijn je gegevens alleen zichtbaar voor jou en de Moderators.) Laat je het weten als je dit gedaan hebt?

 

 

 


Reageer