Skip to main content
Beantwoord

slechte wifi in huis

  • April 27, 2020
  • 8 reacties
  • 98 keer bekeken

Bij controle blijkt dat wij beneden met een kpn versterker download 79,6/ upload 31,2 en boven 1,7/9,6.

We wilden de snelheid omhoog gaan gooien, maar dan moet de WiFi wel eerst beter werken. Hebben de tool van de app al uitgevoerd, advies is nu een monteur. Maar helaas door Corona niet mogelijk en nu?

Beste antwoord door Bart_

Hallo @Snuverink  Laten we even alles op een rij zetten. 

Bij aanschaf van het pakket heb je direct Experia Wifi's erbij genomen? En toch had je geen optimale wifi, dus je hebt de wifi manager gedraaid. Op basis daar van kwamen er nog twee Experia Wifi's bij. Klopt dit? Hoeveel Experia Wifi's (die zwarte kastjes) of andere versterkers heb je nu in huis? 

Hoe heb je deze versterkers aangesloten? Precies volgens de instructies, dus bekabeld? De Superwifi's erbij kopen zou ik je afraden. Die apparaten werken niet samen, dus dat is zonde van je geld. Ik denk dat we beter kunnen kijken naar hoe het nú is. Kun je me precies vertellen hoeveel wifi-versterkers je hebt, welke dit zijn en hoe je ze hebt aangesloten? 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

8 reacties

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • April 27, 2020

U zal boven een accespoint bekabeld aan moeten sluiten wil het goed komen boven. Deze worden vaak aangeboden door de wifimanager maar er schijnt momenteel geen voorraad te zijn. Als u geen kabel wilt zult u de zogenaamde super wifi's aan kunnen schaffen. Welke experiabox heeft u?


Bart_
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Oud Moderator
  • May 1, 2020

Hallo @Snuverink Dank voor je bericht hier! Je zult begrijpen dat we momenteel heel voorzichtig zijn met het inplannen van monteurs. De eerste zin van je bericht roept een beetje verwarring bij me op: heb je al een wifi-versterker in huis of niet? Heb je de wifi manager dan doorlopen met die versterker al aangesloten of niet? 


  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • May 3, 2020

U zal boven een accespoint bekabeld aan moeten sluiten wil het goed komen boven. Deze worden vaak aangeboden door de wifimanager maar er schijnt momenteel geen voorraad te zijn. Als u geen kabel wilt zult u de zogenaamde super wifi's aan kunnen schaffen. Welke experiabox heeft u?

Wij hebben de v10. Heb nu 2 zwarte WiFi versterkers ontvangen die ik extra heb geïnstalleerd. Volgens mij is de WiFi nu iets beter maar nog niet optimaal.


  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • May 3, 2020

Hallo @Snuverink Dank voor je bericht hier! Je zult begrijpen dat we momenteel heel voorzichtig zijn met het inplannen van monteurs. De eerste zin van je bericht roept een beetje verwarring bij me op: heb je al een wifi-versterker in huis of niet? Heb je de wifi manager dan doorlopen met die versterker al aangesloten of niet? 

Wij hebben direct bij aanschaf al een extra versterker erbij genomen. Nu dus nog 2 zwarte erbij. Goede service geleverd, weet alleen nog niet of we nu het optimale eruit halen. Misschien na Corona toch eens samen met een monteur bekijken wat de beste oplossing voor ons zou zijn. Helaas kun je op internet nergens vinden wat de super WiFi kost in aanschaf voor vaste klanten....


Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • May 3, 2020

Als je al 2 experia wifi's bekabeld aan de experiabox hebt staan zie ik geen meerwaarde van de super wifi's. Ik neem aan dat he er 1 in de buurt van de experiabox hebt staan en 1 boven. Welke snelheid haal je bekabeld?


Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+25
  • Wijsgeer
  • May 3, 2020

Helaas kun je op internet nergens vinden wat de super WiFi kost in aanschaf voor vaste klanten....

149 euro.


Bart_
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Oud Moderator
  • Antwoord
  • May 5, 2020

Hallo @Snuverink  Laten we even alles op een rij zetten. 

Bij aanschaf van het pakket heb je direct Experia Wifi's erbij genomen? En toch had je geen optimale wifi, dus je hebt de wifi manager gedraaid. Op basis daar van kwamen er nog twee Experia Wifi's bij. Klopt dit? Hoeveel Experia Wifi's (die zwarte kastjes) of andere versterkers heb je nu in huis? 

Hoe heb je deze versterkers aangesloten? Precies volgens de instructies, dus bekabeld? De Superwifi's erbij kopen zou ik je afraden. Die apparaten werken niet samen, dus dat is zonde van je geld. Ik denk dat we beter kunnen kijken naar hoe het nú is. Kun je me precies vertellen hoeveel wifi-versterkers je hebt, welke dit zijn en hoe je ze hebt aangesloten? 


Bart_
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Oud Moderator
  • May 8, 2020

Hallo @Snuverink Ik zie dat je niet meer hebt gereageerd in dit topic. Als ik je nog ergens mee kan helpen lees ik het graag.Â