Skip to main content

Mijn WiFi situatie is al jaren ook een probleem in mijn huis. Eerder op de eerste verdieping bijna alle ruimtes slecht en de laatste maanden nu ook op de begane grond.

Mijn Experia box is een V10. Ik begrijp dat de V12 een nieuwe techniek heeft die veel beter zou moeten werken. Hoe kan ik de mijne ruilen tegen een V12 zodat ik hopelijk eens wat betere WiFi in huis krijg. Dit zou echt een grote frustratie wegnemen! 😊

Mijn WiFi situatie is al jaren ook een probleem in mijn huis. Eerder op de eerste verdieping bijna alle ruimtes slecht en de laatste maanden nu ook op de begane grond.

Mijn Experia box is een V10. Ik begrijp dat de V12 een nieuwe techniek heeft die veel beter zou moeten werken.

Dat heeft u dan verkeerd begrepen, dat heeft die niet.

Hoe kan ik de mijne ruilen tegen een V12 zodat ik hopelijk eens wat betere WiFi in huis krijg. Dit zou echt een grote frustratie wegnemen! 😊

Heeft u de WiFi manager al eens gedaan? 


KPN schrijft op haar site:  “Nieuw modem heet KPN Box 12: klaar voor nog betere wifi!”  en verder:  “KPN introduceert de KPN Box 12. Een nieuw generatie modem dat groener, sneller en gebruiksvriendelijker is. Bovendien maakt het modem gebruik van de nieuwste wifi technologie, namelijk Wifi 6. KPN is daarmee het eerste telecombedrijf in Nederland dat Wifi 6 integreert in het eigen modem.”

Dit klinkt toch als de oplossing voor veel WIFI problemen zoals de mijne, of niet?


KPN schrijft op haar site:  “Nieuw modem heet KPN Box 12: klaar voor nog betere wifi!”  en verder:  “KPN introduceert de KPN Box 12. Een nieuw generatie modem dat groener, sneller en gebruiksvriendelijker is. Bovendien maakt het modem gebruik van de nieuwste wifi technologie, namelijk Wifi 6. KPN is daarmee het eerste telecombedrijf in Nederland dat Wifi 6 integreert in het eigen modem.”

Dit klinkt toch als de oplossing voor veel WIFI problemen zoals de mijne, of niet?

Dat is marketing.


Een nieuw modem is zeker geen oplossing voor jouw wifi probleem. Anno 2021 is het zo goed als onmogelijk om goed wifi door het hele huis te hebben met alleen een modem. Je zal aan de slag moeten met wifi versterkers. Hieronder lees je hoe het perfecte netwerk er uit moet zien. Als dat geen optie is kan je kiezen voor een goed draadloos alternatief zoals de super wifi's. Die moet je kopen. De bekabelde uitvoering krijg je vaak gratis van kpn.


Bedankt voor de adviezen! Ik heb in het hele huis cat5 en coax kabels liggend dus het aansluiten van bekabelde wifiversterkers zou moeten lukken.

welke WiFi versterkers zijn het beste? Kan ik het beste werken met experiaversterkers of zijn andere beter?


Ik ben erg enthousiast over de experia wifi's.  Je krijgt ze vaak nog gratis ook als de Wi-Fi snelheid onder de 20 is. Heb je de wifimanager al gedaan? https://www.kpn.com/internet/wifi/manager.htm#/login


Heb zojuist de WiFi manager gedaan en Het resultaat is dat KPN 2 experia wifi versterkers gratis gaatleveren. Het was op plaatsen niet mogelijk de WiFi manager te runnen gezien de slechte WiFi. Nogmaals bedankt voor de tips, ik hoop dat het met de WiFi versterkers beter wordt! 😊


Nou, ik heb de versterkers ontvangen en geplaatst. Wat een wereld van verschil. Ik heb nu prima ontvangst! Bedankt voor de bijdrage aan het oplossen van deze frustratie! 😊👍