Skip to main content

De huidige opstelling is:

Experiabox V10.

1 Experia wifi bedraad naast Experiabox

1 Experia wifi bedraad naar woonkamer bij TV toestel, bedraad naar TV toestel

1 Experia wifi bedraad naar 1e etage bij laptop, bedraag naar laptop

reeds driemaal KPN monteur geweest, geen verbetering.

Slechte en uitvallende wifi, met name bij Facetime (met Singapore)

Is een oplossing 2 super wifi punten ??

Kunnen de bestaande experia wifi (behalve bij bij Experiabox) in stand blijven?

Groet,

Leo

 

 

Vreemd dat het niet goed werkt want de opstelling op deze manier is prima. Is de wifi van het modem wel uitgeschakeld? Overigens kan ik me voorstellen dat een verbinding met singapore niet helemaal vlekkeloos werkt. 


Wifi van het modem is uitgeschakeld.

Oorzaak slechte verbinding ligt niet aan contact Singapore, oorzaak altijd bij “ons”

Mijn contract met KPN is 100, kan dat ook hoger ? en heeft dat invloed ?

Graag nog antwoord op de vraag of super wifi's niet hebben.

Overweg om ander provider te nemen.

 


De super wifi's zijn zeker geen vooruitgang tov wat je nu hebt. Met je huidige snelheid moet je prima kunnen werken. Heb je ergens een switch of draadloze verbindingsets zitten in je netwerk? 


Graag een toelichting wat je met een switch of draadloze verbindingsets bedoeld.


Switch 


Draadloos verbindingsset 


Mijn contract met KPN is 100

Maar haalt u ook 100 mbit? Wat zegt een speedtest?


1 Experia wifi bedraad naar 1e etage bij laptop, bedraag naar laptop

...

Slechte en uitvallende wifi, met name bij Facetime (met Singapore)

Facetime, vanaf welk apparaat gebruikt u dat? Vanaf die bekabeld aangesloten laptop? En dat is niet stabiel? Als dat het geval is, dan heeft het niets met WiFi of WiFi versterkers te maken.


Joep 1965

Ik gebruik een draadloze verbindingsset, ook aangesloten op Experiabox. Ik begrijp dat dit kan storen, derhalve uitgeschakeld.

Ga uitproberen of dat helpt.

Bedankt voor de tip. 


Hoi @Leo47, de opstelling die je hebt klinkt prima inderdaad. Ook de verbinding tot en met de Experia Box ziet er goed uit, ik heb die verbinding meteen even voor je nagekeken. Er komt iets meer dan 100 Mbit/s binnen en dat is ook het abonnement, dat zit wel goed dus. Naast de draadloze verbindingsset zijn er door Joep en Nick meer vragen gesteld. Zou je die ook nog kunnen beantwoorden als het niet beter is geworden zonder de draadloze set?


Nick83

De volgende metingen met de speedtest:

Eetkamer     8 m van Experiabox/experia wifi    down 39   up 27

Woonkamer 1 m van Experia wifi/ TV                down 41   up 27

Hal   1m van Experiabox/xperia wifi                down  38  up 27

1e etage 1 m van Experia wifi/ laptop               down 26   up 23

Slaapkamer 9 m van Experia wifi/laptop            down 39   up 33

 

Ook bij de bezoeken van de KPN Monteurs werd bij lange na geen 100 gehaald.


Nick 83

Facetime wordt gebruikt vanaf IPad (5e) in de woonkamer (2 m van Experia wifi/TV

 


Alle speedtesten die je had gedaan zijn zo te zien via de Wifi gedaan, kan je ook een speedtest doen met een bekabeld aangesloten apparaat? Zoals Nick noemde we daarmee vergelijken of die verbinding wel stabiel is, of hetzelfde doet.


Beste Jasper,.

 

De speedtest vanaf mijn bekabelde laptop geeft circa 100.

 


De speedtest vanaf mijn bekabelde laptop geeft circa 100.

 

Dat is een goed resultaat. Dan weten we in ieder geval dat het hem daar niet in zit. Wat nog kan zijn is dat je iPad geen verbinding maakt met de Experia Wifi die het dichtstbij staat, maar met een van de verdere. Wat je dan kunt proberen is om, als je in de woonkamer zit met de iPad, even tijdelijk de wifi op de iPad uit te zetten. Zet hem dan na een seconde of 30 weer aan. Idealiter zou hij dan verbinding moeten maken met de Experia Wifi in de woonkamer. En zou ik verwachten dat de snelheid hoger is. 


Beste Erik,

Dit een paar keer gedaan.

Heeft geen effect op de snelheid.

Blijft heel laag.

 

 


Heel vreemd? Test je met verschillende toestellen? Gebruik je wel de 5Ghz band?