Skip to main content
Hallo,



Ik heb al een tijdje een probleem met de verbinding van de wifi naar mijn Samsung S8.

De wifi valt vaker weg, waardoor mijn berichten niet verzenden. Na enkele secondes te wachten verzend hij wel gewoon de berichten. Zo niet, dan zet ik mijn wifi uit op de telefoon en gelijk weer aan en dan doet hij het weer. Maar een paar minuten later begint het probleem weer opnieuw.



Wat zou ik hieraan kunnen doen?

Tevens werken andere telefoons probleemloos op het wifi netwerk thuis.



Alvast bedankt!
Hoi @Calvin', Lastig dat jouw WiFi naar je Samsung S8 niet soepel verloopt. Je ervaart dit probleem dus niet met andere apparaten? Kun je aangeven welk modem je in gebruik hebt? Daarnaast ontvang ik graag je gegevens. zodat ik het verder uit te zoeken. Zou je jouw postcode, huisnummer en klantnummer(s) willen toevoegen aan jouw forumprofiel?(deze gegevens zijn alleen inzichtelijk voor ons en voor jezelf)
Ik heb de gegevens toegevoegd.

Ik maak gebruik van een Experia Box v10. Daarnaast maak ik gebruik van twee wifi versterkers die jullie hebben toegestuurd om de wifi verbinding te verbeteren.



Ik heb inderdaad alleen zelf last van deze problemen op mijn eigen telefoon. Tevens werkt mijn wifi op mijn laptop gewoon normaal.

Ik heb al meerdere malen gebruik gemaakt van de service tool om de wifi te verbeteren zonder enige verbetering.
@Calvin', De WiFi versterkers die je hebt gekregen, zenden 2 verschillende wifi signalen uit (2.4 GHz en 5 GHz). Beide signalen hebben vermoedelijk op dit moment dezelfde naam (SSID) en dit kan problemen geven; niet alle apparatuur 'snapt' even goed hoe ze hier mee om moeten gaan. Wanneer je beide signalen een afzonderlijke naam geeft, kan je eigen apparatuur vervolgens zien dat dit 2 verschillende Wi-Fi signalen zijn. Hoe je dit doet wordt uitgelegd in dit topic. Hopelijk blijft de verbinding met je S8 daarna stabiel.
één wifi versterker had inderdaad nog geen andere naam, de andere wel. Dit heb ik nu veranderd.

Tevens heb ik even op mijn telefoon de wifi netwerken vergeten, de telefoon opnieuw opgestart en weer verbonden met de wifi netwerken.

Ik ga komende dagen even testen of het werkt.



Alvast heel erg bedankt!
Graag gedaan @Calvin', hopelijk gaat het nu goed. Anders hoor ik graag weer van je.
Na een tijdje testen en na aanpassing van de namen van de verschillende signalen, viel mij eigenlijk al snel op dat het probleem toch niet aan het wifi signaal lag waardoor ik de berichten laat binnen kreeg. Het probleem lijkt ergens anders aan te liggen, andere apps werken wel probleemloos. Ergens op de telefoon zal zich dus dit probleem vormen, ik moet nog even uitzoeken waar dit dan wel aan ligt. Het opnieuw installeren van Whatsapp heeft in ieder geval niet geholpen.



Nu vraag ik mij eigenlijk af, is het beter om de namen van de verschillende wifi signalen terug te zetten naar dezelfde naam? Dan schakelt de Wifi toch altijd naar het best mogelijke signaal? Nu merk ik soms dat ik niet zo'n goed wifi signaal heb op sommige plekken in huis.
Hoi @Calvin', Dat klopt, als de 5GHz geen dekking heeft dan ga je automatisch op de 2.4GHz, omdat deze verder komt. De Experia Wifi ondersteunt bandsteering en dat betekent dat deze de aangesloten apparaten met de best mogelijke ''band'' zal proberen te verbinden mits de SSID's van de 2.4GHz en 5GHz gelijk zijn aan elkaar. Het nadeel is, dat sommige apparaten dit niet snel oppakken waardoor het even kan duren voordat de verbinding is overgeschakeld.



Als ik het goed begrijp, ervaar je dus alleen problemen met Whatsapp via de WiFi? Via het mobiel netwerk gaat het wel goed?
Oké, duidelijk. Dan verander ik de namen weer terug zodat ze gelijk zijn. Als ik ervaar dat apparaten hiervan hinder hebben, dan zorg ik wel dat het weer gescheiden wordt.



Ik had eerst het idee dat het alleen met Wifi was, maar naderhand met testen bleek dit toch niet het geval te zijn. Dus zowel problemen met wifi als met mobiel netwerk. Het rare hiervan is nu wel, dat ik op dit moment geen hinder meer ondervindt van het probleem. Ik weet alleen niet zeker of dit ook zo zal blijven. Dit zal even afwachten worden. Het enige wat ik nog heb geprobeerd is de app-voorkeuren resetten. Dit had ik ergens gevonden op het internet. Misschien dat dit het probleem heeft verholpen. Maar dit is nog maar een paar dagen geleden. Wanneer ik opnieuw problemen ondervindt, zal ik mij weer melden.

Reageer