Skip to main content

2 Weken geleden is er glasvezel aangesloten door een KPN monteur. Ook is een nieuw modem V10 en nieuwe te decoders geplaatst. De installatie hiervan ging niet vlekkeloos. na enkele harde resets en veelvuldig overlag van de monteur met de helpdesk is het uiteindelijk gelukt.

Nu ervaar ik echter een zeer slechte WiFi verbinding. Ik heb daarom 2 Super WiFi punten aangeschaft a 149 euro! Dit zou alles veel beter maken, NIET dus!

Nog steeds een zwakke en wegvallende WiFi verbinding. Op mijn Samsung Smart TV is een film kijken op Netflix eigenlijk niet meer mogelijk. Steeds laden en een beeldkwaliteit alsof je een analoog signaal hebt. Echt slecht.

KPN geprobeerd te bellen, maar krijg geen medewerker aan de lijn. Telkens moet je via de online tools de oplossing vinden. Dit inmiddels ca. 10x geprobeerd via de wifi managers en wifi check. Dit is ook niet de oplossing.

Wellicht dat ik via dit forum kundige KPN hulp kan krijgen en tot een oplossing kom, want ik weet het verder niet meer. 

Hulp wordt zeer gewaardeerd.

Zijn de lampjes van de SuperWifi's groen? Heeft u ze bekabeld aangesloten? 


Jazeker, 1 super WiFi punt is bedraad aangesloten op het modem. 1 super WiFi punt staat op de eerste verdieping. Beide lampjes zijn groen.


Ok. Is er misschien wel een netwerk beschikbaar wat begint met "WE2"?

 


Hallo Nick, er is geen netwerk beginnend met WE2. Dat zou dan een oplossing kunnen zijn?


Hoi @Herman G .  Welkom op  het forum.

De spullen die jij hebt aangeschaft zouden een stabiel draadloos netwerk moeten kunnen opleveren. Helaas is het heel druk op het forum en kom ik nu pas aan jouw topic toe.

Speelt het issue nog steeds?


Hallo Erwin, 

De smart TV heb ik uit ergenis maar bedraad aangesloten op het modem. Dat gaat goed, maar moet niet nodig hoeven zijn toch.

Het WiFi signaal in huis is nog steeds zeer matig. De kinderen mopperen er geregeld op, en zij zijn toch de kenners :joy:  Het signaal is gewoon slechter dan voor de installatie van glasvezel en nieuw modem. En ondanks de super WiFi punten. Was toch een extra investering van 149 euro. 

Ik heb het idee dat het modem niet goed is. Het originele modem werkte niet. De monteur had een reserve bij zich en heeft deze geïnstalleerd. Naar een paar "harde resetten " werkte het.

Ik ben al vele vele jaren klant bij KPN en heb nog nooit klachten gehad. Ik hoop en verwacht dat er een oplossing voor handen is.

Groeten, Herman 


Hoi @Herman G . Kun jij je profiel aanvullen en mij een seintje geven als je dat gedaan hebt?


Smart tv als het kan juist bekabeld aansluiten. Stabieler dan draadloos en er blijft meer WiFi over voor andere apparatuur. 


Hoi Erwin, de nodige info in mijn profiel is aangepast.

 

@JuanNegro dat is idd de beste optie om de tv bedraad aan te sluiten. Deze staat net te ver van het modem. En eigenlijk  vind ik dat dat niet perse zou hoeven. 


Hoi @Herman G .  Zo te zien heb jij een v10 en 2 super wifi's . Voor zover ik kan meten is het allemaal correct aangesloten.

Eigenlijk heb je de beste spullen die KPN levert in huis. Het verbaast me dat het wifi tegenvalt.

Kun je beschrijven waar alles precies is aangesloten en wat de afstanden zijn? (Kamer, verdieping. Wat voor bouw is jouw huis? Dikke betonnen nieuwbouw? Of ouder huisje?)


Hoi Erwin, 

Dat dacht ik ook, dat het met al deze KPN spullen perfect zou zijn. Het modem met 1 bedraad aangesloten Super WiFi punt staat op de begane grond. Het andere super WiFi punt staat op de eerste verdieping, op de slaapkamer met het slechtste bereik. Hemelsbreed max 10 meter. Het is een huis van 1960, dus wel een betonnen vloer.

Ik gebruik zelf vrijwel geen WiFi (onbeperkt data), maar vooral de kinderen hebben minder bereik dan voorheen. Kan het misschien aan de telefoons liggen IPhone 6 en 8. Dat de techniek verouderd is? 

Ze moeten ook steeds opnieuw verbinding maken, geen automatische verbinding met WiFi. Instellingen op de telefoon staan goed. 

Ik wil ook niet te veel zeuren hoor. Als dit de maximale kwaliteit is, dan is het zo. Misschien nog een Super WiFi punt erbij plaatsen zou helpen?

Groeten, Herman 


Dat de verbinding verbreekt hoort natuurlijk niet.  Kan ik je volgende week bellen? Ik wil graag nog wat dingen doorspreken. (ik werk doorgaans in de middag)


Ja, graag. Ik ben dan wel op m'n werk.  Ik weet niet of het noodzakelijk is dat ik thuis ben. Vanaf 17.30 ben ik thuis.

Fijn weekend 


Leuk je even gesproken te hebben, @Herman G . 

Het is zojuist gelukt om een modemwissel in het systeem te zetten. Heb jij de SMS met de logistieke informatie ontvangen?


perfecte wifi bestaat niet . echter met goede apratuur kan je wel goed wifi halen maar niet met de super wifi van kpn . ik spreek uit ervaring


Nu heb ik ook sinds kort ook glasvezel en inderdaad ook 2 super wifi punten.

Valt opeens mijn wifi helemaal uit en met geen mogelijkheid meer in te schakelen.

Todat ik de superwifi uit de expiriabox haal, het modem Reset.

Nu heb ik prima signaal.

Wel raar vind ik.

Wat Nu ik heb die superwifi niet voor niets , of toch wel, 

GELDKLOPPERIJ van de kpn????


Blijkbaar is er dan iets fout gegaan want de super wifi's zijn prima. Als je door het hele huis ook een goeie snelheid wil halen heb je ze meestal wel nodig. 


Nu zonder super wifi  70mbit.

Met super wifi 15mbit.

Op koper was het met de superwifi beter( hoger dan 15mbit)

Moet ik die dingen dan resetten? Terug naar fabrieks instellingen en dan opnieuw installeren…

Ik snap gerust wel dat er dan iets niet goed is…..maar wat dan, en is er wat aan te doen...


Welk modem heb je?


Experiabox V 10


Ik zou helemaal opnieuw beginnen met installeren van de super wifi's.  Resetten   één met een kabel aansluiten op het modem en 10 minuten laten staan.  Daarna nr. Twee ook bekabeld aansluiten en 10 minuten laten staan. De WiFi van het modem is dan uit gegaan.  Dat moet ook. Daarna kan je met nr. Twee gaan wandelen maar niet te ver van nr. één.  Nr. één blijft aan het modem zitten.


Joep.

Nu net alles gereset volgens de regeltjes.

Zodra ik ga wandelen met het 2e wifipunt, is het signaal na een meter of 6 al een stuk minder( lampje wordt geel). 1 muur ertussen

Dat zou dus betekenen dat ik het 1e wifipunt aangesloten op het modem ook moet verplaatsen naar de andere kant van de muur om zo het 2e punt ook groen te krijgen.

Daarnaast als ik alleen het modem gebruik is het wifi 70mbit/s.

Nu met de wifipunten erbij is het gehalveerd terwijl het volgens mij hetzelfde moet zijn.

De speedtest van de kpn geeft een hogere snelheid ( dubbel) Nu van 38mbit/'s

De speedtest op mijn tablet maar 18mbit/s.

Rara.

Het lijkt nu er dus op dat je net zo goed een andere versterker via bol.com aan kan schaffen want die halveren ook het signaal.

met vriendelijke groet Ruud


Wat meet je als meet op www.speedtest.net? Dat is eigenlijk de betrouwbaarste. Heb je al een andere poort geprobeerd voor de bekabelde?


Een andere poort heb ik geprobeerd maar daarin geen verschil.

Op speedtest.net  wordt nu ook hetzelfde gemeten als in de app van de kpn.

Blijft over....het verplaatsen van het  bekabelde WiFi punt.

We wachten het wel even een week af, kijken wat er gebeurt.

Ik weet ook wel dat het nooit helemaal stabiel wordt (wifi) maar ik had minder werk verwacht voor een beter resultaat.

Bedankt Joep voor je adviezen.

Groet Ruud


Graag gedaan natuurlijk maar ik blijf toch een beetje verward achter want hoe kan het dat de snelheid zo laag wordt. Het enige wat ik nog kan bedenken is een breuk in de kabel of een niet goed aangesloten connector.  Ik heb dit nog niet eerder gezien om eerlijk te zijn.