Skip to main content
Ik heb kortgeleden de wifi verbeteraar doorlopen en het bleek dat ik zowel in een kamer als op het balkon niet of nauwelijks wifi had. De app gaf mij toen de mogelijkheid om 2 wifi versterkers te laten versturen. Echter het bleek dat mijn wifi verbinding na de automatische reset door de app van de Experiabox langzamer was geworden. Ik kon toen niet meer de setting terug vinden waarin mij de 2 versterkers werden aangeboden omdat de wifi snelheid wel abominabel slecht was. Wat kan ik verder doen om de wifi snelheid te verbeteren?



Ed Gunneweg
Goed dat je hier je verhaal verteld. Wat meer info is welkom. Welke experiabox heb je en welke snelheid haal je bekabeld? Wat zegt deze site over de te behalen snelheid https://netco-fpi-info.fourstack.nl Waar staat de experiabox? Weggestopt in de meterkast of op een centrale plek in het huis?
Hallo Joep,



Bedankt voor je email. Ik heb volgens mij experiabox 10 omdat 9 niet meer goed functioneerde.

De website https://netco-fpi-info.fourstack.nl zeg hierover:

Actuele Beschikbaarheid

Wat

Koper

Beschikbaar



Distributiepunt(en)

MDF

Wat

FttH

Beschikbaar



Distributiepunt(en)

Wat

Sneller Internet Buitengebied 4G

Beschikbaar



Uitvalredenen

Snelheid >= 2Mbps, Geen buitengebied

Technologie

Internet Snelheid

Koper/DSL

51 Mbit/s

Bonded Koper/DSL

103 Mbit/s



De experiabox staat geheel centraal in de huiskamer.



Maar omdat ik op de genoemde 2 plaatsen nauwelijks wifi had bood kpn mij 2 gratis wifi versterkers aan. Toen ik probeerde te reageren kon ik het aanbod op mijn telefoon (want daarmee moet je door je woning lopen) niet meer vinden.

Daarna was de aanbieding verdwenen.



Met vriendelijke groet

Ed Gunneweg
Dat zijn op zich prima snelheden. Ik vraag je toch om even goed te kijken of de v10 of v10a hebt. De v10 is namelijk een uitstekend modem wat van de v10a niet gezegd kan worden. Probeer eventueel de Wi-Fi tuner nog een keer.
Hoi @ed-gunnewg, als je de tuner nog eens doorloopt zou je hetzelfde resultaat moeten krijgen. Zorg wel dat je telefoon niet automatisch overschakelt naar 4G, de kans bestaat dat de test dan faalt. Als de tuner niet mee wil werken zorg ik voor een oplossing. Kun je daarvoor je adresgegevens en klantnummer nog toevoegen aan je profiel en een reactie sturen als dat is gebeurd?
@ Joran het modem is een v10 en ik heb de wifi checker doorlopen en op de slechte plaats heb ik als laagste wifi meting 59 Mbits. Ik ga nu de internetverbinding laten controleren om de internet verbinding te controleren. De checker geeft aan dat er van kanaal gewisseld is. Nu heb ik op de aangegeven plaatsen helemaal geen internet meer. Want de test knopjes in de app werken nu niet. Moet ik nu de app weer doorlopen om weer behoorlijk wifi te krijgen.

Mijn adresgegevens staan al in mijn profiel. Mijn klantnummer weet ik zo snel niet te achterhalen.

Maar de wifi verbeteraar wil niet goed werken.



.

,
Dat schiet niet echt op!



Ik zie in je profiel alleen een woonplaats. Kun je jouw postcode en huisnummer nog eens invullen? Druk vervolgens onderaan op de blauwe knop om dat op te slaan.
Ik heb alle vermeldingen in mijn pofiel aangevuld Mijn klantnummer is trouwens: ***.

Mocht je mijn aangevulde gegevens niet zien dan kan ik je dat in een privé bericht laten weten.



Admin: Klantnummer weggehaald ivm privacy
Hier is mijn profiel waar de eventuele wijziging in mogelijk zijn. Het is niet zo gemakkelijk om hier wijzigingen in aan te brengen.



Admin: Afbeelding verwijderd ivm privacy
Dank! Ik heb een aantal testen uitgevoerd, overigens ook nog even de Experia Box gereset. Sorry als dat ongelegen kwam.



Wat er mis gaat is me niet helemaal duidelijk. We kunnen normaal gesproken de resultaten van de WiFI tuner inzien maar dat lijkt in jouw geval niet gelukt. Sowieso lijkt de WiFi tuner de situatie alleen maar te verslechteren begrijp ik uit je reacties. Ik heb daarom twee Experia WiFi's (de versterkers) opgestuurd. Die kun je vanaf morgen afhalen op een servicepunt in de buurt. Alle details ontvang je per sms.



Ik ben erg benieuwd hoe de verbinding straks werkt met de versterkers. Ik ga ervan uit dat dit het probleem oplost. Laat maar weten! 🙂
Dank je wel Joran, geen last gehad van de reset en je hoort het van me zodra ik de versterkers heb aangesloten. Ik weet net zo min als jij wat er aan de hand is met de Experiabox. Waarom je de resultaten van de Wifiturner niet kunt inzien is ook onbegrijpelijk. ☺️
@Joran, Ik heb twee wifi versterkers van je ontvangen, waarvoor mijn dank.

Bij het uitpakken blijkt dat de twee versterkers bedraad moeten worden aangesloten. Dat is voor mij toch wel een probleem. De eerste ruimte voor wifi versterker 1 is Plm 10 mtr verwijderd van de experiabox, de tweede wifi versterker is daar nog eens plm 5 meter vandaan.

Ik had gedacht dat het twee draadloze versterkers zouden zijn.

Kan ik advies krijgen over het terugsturen van de twee versterkers. Of kan ik ze afgeven in een KPN winkel.

Want bedraad aanleggen is voor mij helaas geen optie, teveel ruimtes en een gang overbruggen.
Helaas gaat het dan nooit wat worden met je Wi-Fi.
@joep1965,

Ja dat denk ik dan ook, maar er zijn volgens mij behoorlijk wat draadloze oplossingen. Alleen worden die niet door KPN verstrekt.

Jammer maar het is niet anders. Ben toch enorm tevreden met de service van KPN, zou op dit moment geen andere provider willen.
Dat is dan weer fijn on te horen. Maar draadloos gaat altijd ten koste van je snelheid. Kabels trekken is veel werk maar werkt geweldig.
Ai, jammer dit. Wij hebben ook draadloze versterkers (Starterkit Draadloze Wifiversterker (2 stuks)) maar die kunnen we niet gratis aanbieden 😞



Even een klein stukje toelichting om misverstanden te voorkomen als anderen hier op Google uitkomen: We kunnen de Experia WiFi (de bekabelde variant) óók niet zomaar gratis opsturen. De WiFi tuner geeft dit als één van de mogelijke uitkomsten als de snelheid minder dan 20Mbps is. Andere opties zijn het wijzigen van het kanaal, een gratis/betaalde monteur, betaalde apparatuur of het verzoek om contact op te nemen met de helpdesk. Alleen als de tuner gratis Experia WiFi's aanbiedt én dat door een technisch probleem niet lukt, hebben wij de mogelijkheid deze na te sturen.



@ed-gunnewg: Er zijn inderdaad een hoop draadloze opties. Misschien is onze versterker een optie (zie link hierboven). Verder staat Ubiquiti heel goed bekend om de kwaliteit van de versterkers. Reviews al deze helpen kunnen ook helpen met de keuze: Maak een punt van snelle wifi: 9 betaalbare 802.11ac access points getest - Hardware Info



De enige instelling die de WiFi Tuner kan veranderen is het draadloze kanaal waarop de Experia Box uitzendt. Je kunt zelf een app als WiFi Analyzer (open-source) - Apps op Google Play gebruiken om te achterhalen wat het sterkste signaal is en dat weer instellen via deze servicetool: Servicetool: wijzig je KPN WiFi-kanaal in een paar stappen | KPN. Hopelijk zorgt dat er voor dat WiFi weer terug komt op de plekken waar je nu helemaal geen bereik meer hebt.



De versterkers kun je gratis retourneren naar het volgende adres:

KPN o.v.v. klantnummer mjouw klantnummer]

Antwoordnummer 10119

2400VB Alphen a/d Rijn



Ik ben wel benieuwd wat het uiteindelijk gaat worden en of je dan in het hele huis een uitstekend bereik hebt. Laat het vooral even weten 🙂

Reageer