Skip to main content

Ons abonnement is 100Mbit/s, maar de wifi in dezelfde ruimte als het modem is nu 8Mbit/s, dat is aanzienlijk lager. 

Ik heb de wifimanager doorlopen, maar ons wifi is daarmee van 5Mbit naar 8Mbit verbeterd. Dat is minimaal voor ons abonnement. Er zitten op dit moment 2 smartphones verbonden, maar die vragen minimale belasting (beide aan het watsappen)

Een tweede test op speedtest.net heeft 12Mbit als resultaat… dat zou toch veel hoger moeten liggen dan? 

Iemand een oplossing? 

Wellicht is onze Experiabox V10 niet meer het beste modem.

Hi @franktd, maak je gebruik van glasvezel of DSL? Mocht je gebruik maken van het laatste zou je eens op de website je de postcode kunnen invullen. Dan heb je enig idee wat maximaal haalbaar zou moeten zijn. Maar de genoemde snelheid is zeker aan de lage kant. Heb je al eens geprobeerd om het modem een reset te geven? En heb je ook al eens op een ander apparaat een speedtest uitgevoerd?

Wij hebben glasvezel. 

Op meerdere apparaten is de test uitgevoerd. Allen waren zo rond de 10Mbit/s. 

Het modem is al eens gerest. Maar dat is al wel even geleden. 

Ik zal het een keer proberen opnieuw te resetten

Hi @franktd, als het modem resetten niet helpt zou je het glasvezelkastje 2 minuten stroomloos kunnen maken.  

Als deze dingen niet helpen, dan is de snelste manier om verder geholpen te worden bellen met 0800-0402.

Ik heb net het modem naar fabrieksinstellingen teruggezet, dat heeft een heeeeeeel klein beetje geholpen: 18,42 MBit down, 26,93 MBit up….

ik zit zowat naast het modem…. 

Ik ga straks die stekker er maar eens uittrekken. (en daarna weer erin) kijken of dat wat scheelt)

Hoi @franktd . Heb je ook de mogelijkheid om het (tijdelijk) met een kabel te testen? Ik ben wel benieuwd of er voldoende signaal op het modem binnen komt.

dat gaat lastig, tegenwoordig hebben onze laptops geen netwerkaansluiting meer…

Was ook eerst van plan omdat te proberen, had al een kabel gevonden en toen zocht ik de aansluiting op de laptop, maar die was er dus niet.

Hi @franktd, nieuwere laptops hebben vaak wel een USB-C poort. Niet alleen om te testen maar ook voor de toekomst is het wellicht handig om een USB-C naar Ethernet adapter aan te schaffen.

Maar zonder zo’n adapter zou je snelheid al veel hoger moeten zitten over de WiFi, zeker als je naast het modem zit. Bestaat je netwerk enkel uit een V10, of heb je er ook nog versterkers etc aan gekoppeld?

Als het alleen gaat om het modem dan heb je in mijn ogen alles wat je kunt doen al geprobeerd. (behalve bekabeld de snelheid gemeten) En raad ik je aan om toch even contact op te nemen met de klantenservice. 

Wat @DaveA  zegt. 

Je kunt het beste even bellen en dan kan een collega de lijn doormeten. 

Reageer