Skip to main content

hoi ik heb een vraag. 

Ik woon nu 2 jaar in mijn huidige woning het eerste jaar had ik nergens problemen mee. 

Ja ik had last dat de tv’s veel stoorde maar dat is toen opgelost door alle tv’s in huis te bekabelen.

Nu sinds een half jaar a 3 kwart jaar is mijn wifi in huis echt zo ontzettend slecht dat mijn dochter alleen maar loopt te mopperen in huis omdat het internet steeds weg valt. Ik heb al geprobeerd om de experia modem op een andere plek te zetten en dan heb ik alleen goed wifi op de plek waar de modem staat en verder dus weinig tot geen en ik heb dan het probleem dat mijn buitencamera niet meer werkt omdat die ook op wifi gaat.

nog niet zo heel lang geleden contact gehad met jullie en toen had ik een hele vriendelijke vrouw aan de telefoon die de modem gereset heeft (wat dus helaas niet geholpen heeft), maar ze vertelde mij ook dat er een softwareprobleem is met de experia v10 en dat er nog geen zicht was op een oplossing en dat voor mij dus een nieuwe modem ook niet zou helpen. 

Maar nu is dus de vraag wat kan er nog gedaan worden? ik weet dat er wifi versterkers zijn maar ik wil niet geloven dat dat het probleem gaat oplossen omdat ik dus voorheen het probleem van slecht wifi niet had.

Maar als het idd kan komen door de software probleem van de modem hoe kunnen we dan het probleem oplossen? 

 

Groetjes Melissa. 

Toch moeten er zaken worden getest om uit te sluiten dat het modem niet defect is.

1. Hoeveel MB haalt u bedraad? www.fast.com

2. Hoeveel apparaten zitten er tegelijkertijd op internet. U kunt hier bijvoorbeeld de applicatie WiFiman voor gebruiken. https://androidworld.nl/android-apps/tools/wifiman.html

3. Heeft u de apparatuur van bijvoorbeeld u dochter, ik neem aan een telefoon wel eens het wifi netwerk laten verwijderen. Soms kan het verwijderen van een netwerk en weer opnieuw aanmelden toch iets positiefs doen.

4. Wat geeft de wifimanager aan als je een test doet? https://www.kpn.com/service/internet/wifi/wifi-verbeteren.htm


Hoi Jeroen, bedankt voor de snelle reactie. 

 

1.  Het bedraad testen word denk ik lastig. Aangezien ik alleen 2 telefoon en een Chromebook heb. Ik heb geen smart tv's dus kan het via de tv ook niet testen. 

2. Qua apparaten is het mijn buitencamera, 2 mobiele telefoons en een chromebook. 

3. Dat heb ik zelf nog niet geprobeerd. Ga ik vanavond even proberen als ze op bed ligt. Maar ik heb dus net een nieuwe Chromebook en die geeft ook zwak signaal aan. 

4. Mijn wifi manager geeft na de test en het verbeteren van de modem aan dat die goed is en dat als ik nog steeds problemen ervaar ik dan maar wifi versterkers aan moet schaffen.. Test heb ik zo vaak al gedaan dat ik nu probeer of er nog andere mogelijkheden zijn. 

 

Ik wil eerst alles uitsluiten voor ik dure versterkers ga aanschaffen want erg goedkoop vind ik ze namelijk niet. 

 

Groetjes Melissa. 


Als u de test een beetje manipuleert kunt u mogelijk ook gratis bedrade wifi versterkers krijgen. Nu wel een beetje stil zijn voor medewerkers boos worden. :wink:


Hoi @Lizzy1985, slechte WiFi dus. Dat is nooit fijn. Ik zie dat Jeroen je al flink op weg heeft geholpen. Heb je de test nog weer gedaan op de plek waar de wifi het slechts is?


Hoi Bart, 

Bedankt voor uw reactie. 

Ja die test nog een keer gedaan (de zoveelste). In het begin geeft die echt slecht aan. Nadat die dan de modem op een ander kanaal gezet heeft dan geeft die goed aan. Maar het helpt alleen voor geen meter. De wifi blijft slecht tot steeds wegvallen. En ik wil eigenlijk geen wifi versterkers aanschaffen omdat ik niet het idee heb dat die dingen het probleem gaan verhelpen 😥 aangezien de wifi het eerste jaar tot 1,5 jaar gewoon goed heeft gewerkt. 

 

Groetjes Melissa. 

 


@Lizzy1985 Jammer dat het nog niet beter wordt. 😞 Mag ik nog eens meekijken, zou je daarvoor jouw Forumprofiel willen voorzien van postcode + huisnummer en de naam van de contractant? Hoor ik graag van je als je dat gedaan hebt. 


Hoi Bart, 

 

Graag dat er nog even meegekeken word. 

Ik heb de nodige gegevens ingevuld. 

Heel erg bedankt. 

Groetjes Melissa. 


Ik heb even gekeken. Ik zie dat de snelheden mooi verbeterd zijn. Dat is fijn. Alleen het valt nog weg. Ik denk wel dat versterkers hier bij kunnen helpen. WiFi is namelijk een signaal dat door de lucht gaat. Als dat verstoord wordt kan het problemen veroorzaken. Daarbij hoeft dit niet bij jou in huis te zijn, maar kan ook bij de buren wat veranderd zijn waardoor jij nu problemen hebt. Het blijft soms erg lastig te bepalen en is soms even zoeken. Je kunt dus versterkers overwegen om te kijken of dat helpt. 


Hoi Bart, 

Dan ga ik het misschien toch maar in overweging nemen. 

Maar dan nog even een andere vraag. Ik heb dan draadloze versterkers nodig omdat ze op plekken moeten komen waar ik geen draad kan trekken. Ga ik dan geen probleem krijgen met de draadloze versterkers? Aangezien de wifi zo slecht is dan zou die toch ook naar de versterkers geen goede verbinding maken? 

 

Groetjes Melissa


Het beste zou zijn om de versterkers bedraad aan te sluiten. Dat zorgt verreweg voor het beste signaal. Of je kan kiezen voor bijvoorbeeld de SuperWifi. Hiervan kan je de eerste bedraad aansluiten en de rest van de schotels draadloos. Deze zet je dan op de plek waar de WiFi nog goed is zodat deze ook nog weer een goed signaal kan verspreiden.