Skip to main content
Beantwoord

Slechte Wifi sinds overstap naar glasvezel en gebruik Box 12

• September 6, 2025
  • 5 reacties
  • 55 keer bekeken

Sinds de overstap naar Glasvezel nieuwe TV kasjes en nieuwe modem box12, niets anders dan WIFI uitval.

Dagelijks valt de Wifi er wel een paar keer uit als je op je tabblet even iets op wilt zoeken.

Echt een Drama, als ik dat had geweten had ik zeker mijn abbonnement niet aangepast. 

Beste antwoord door Thomas van KPN

Wifi netwerken kunnen zeker met elkaar storen, we hebben hier wel een handig artikel over: 

5 reacties

• Deelnemer
  • September 6, 2025

Bij mij werkte het begin Augustus een paar weken heel goed (ik kom van Ziggo). Met twee super wifi punten en goede cat6 ethernet kabels.. Dik 800 mbps op wifi on de woonkamer / slaapkamer.

Sinds een paar weken hele trage wifi (15mbps) en 1 tv kastje dat zegt dat er geen wifi is terwijl ie aan het goede wifi netwerk is verbonden..

heb het idee dat er veel slechte Sagem modems zijn geleverd. Ik kreeg snel een nieuwe aangeboden.. Ben benieuwd 🤞 

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Hoi ​@RPR-picture, welkom op onze community! Heb je hierover al eens gebeld? Mijn collega's kunnen altijd even meekijken, ik denk dat dat de kortste klap is. Je kunt hier een belafspraak maken

Als de verbinding wel goed is maar het wifi valt weg denken we hier op de community natuurlijk ook graag mee, kun je toelichten wat voor netwerkapparatuur je verder hebt en hoe alles op elkaar aangesloten zit?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • September 26, 2025

Helaas na gebeld te hebben en mee gekeken op afstand nog steeds geen goede wifi verbinding. Nieuwe adapter voor de modem ontvangen, helaas help ook niet.

Nu dan maar extra wifi versterker uit  gaan proberen, moet je dus extra kosten gaan maken om alles weer naar behoren te laten werken, terwijl voor de overstap alles prima werkte. 

Zie een andere kpn wifi waarschnlijk van mijn buren op mijn tablet die is zo te zien vele malen beter dan die van ons, geeft een sterkere weergave. Heb het idee dat we elkaar in de weg zitten.

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24
  • Moderator
  • Antwoord
  • September 29, 2025

Wifi netwerken kunnen zeker met elkaar storen, we hebben hier wel een handig artikel over: 

Flitsend
Topper
Forum|alt.badge.img+8
  • Topper
  • September 29, 2025

Goedemorgen ​@RPR-picture ! Wegvallende wifi is ontzettend irritant. Aangezien KPN niks kon vinden op afstand heeft het er alle schijn van dat het signaal in de woning verstoort wordt/wegvalt. Je topic roept een paar vragen bij me op: 

1. Geeft het alleen problemen op de tablet of op elk apparaat?
  2. Is dit overal in de woning of op specifieke plekken?
  3. Op het moment dat je geen wifi hebt, wat geeft de tablet aan? Staat je wifinetwerk nog wel in de lijst met beschikbare netwerken of is’ie helemaal verdwenen? 
  4. Op het moment dat je geen wifi hebt, gaan er ook lampjes uit op het modem?