Skip to main content

hi,

Sinds een aantal dagen is de WIFI heeel slecht. print screen is vanaf minder dan 5 meter van de v10 experia box. 

 

Alleen direct naast de router is het prima, maar onstabiel.

 

Wie kan ons helpen, want niet alle laptops thuis hebben nog een netwerk-kabel ingang (meer)

 

 

Hoi @hugo66 . Welkom op het forum.

Je schrijft ‘heel slecht’ wat bedoel je daar precies mee? Ik zie hele redelijke snelheden, namelijk. Alle info is welkom.


Na een paar meter is het WiFi signaal slecht, snelheid valt weg. De verblinding verbreekt steeds. En om nou in de stoppenkast te gaan werken…

Ik heb een 100Mbit glasvezel abonnement met een V10


Hallo @hugo66 ,

is er misschien een storend netwerk of een andere storingsbron bij gekomen?Of bij eventueel de buren?


Na een paar meter is het WiFi signaal slecht, snelheid valt weg. De verblinding verbreekt steeds. En om nou in de stoppenkast te gaan werken…

Ik heb een 100Mbit glasvezel abonnement met een V10

Je zou die v10 wel uit de stoppenkast kunnen halen en hem er naast op een tafeltje of kastje kunnen zetten. Of aan de muur hangen.


De stoppenkast/meterkast is vaak een plek waar allerlei leidingen en (mogelijk) storende apparatuur hangt.  Dit klinkt alsof er sprake is van interferentie.

Dat kan misschien opgelost worden met het aanpassen van het kanaal (zie wifi manager). Maar misschien ook alleen door de plaatsing van het modem aan te passen.

 


Ja bedankt voor de tip, maar dan moet ik ergens een tafeltje vandaan halen of gaten in m’n muur boren, extra stroomkabel maken, extra kabel kopen voor connectie….

wij wonen op een hoekhuis, de buren naast ons hebben niets veranderd.

wellicht weet iemand nog een tip


Hallo @hugo66 ,

is er misschien een storend netwerk of een andere storingsbron bij gekomen?Of bij eventueel de buren?

Heb je een android mobiel?  Dan zou je wifi analyzer kunnen downloaden. Hiermee kun je zien hoe de omgeving er uitziet qua wifi signalen en of er eventueel netwerken bij elkaar in het vaarwater zitten. 


De stoppenkast/meterkast is vaak een plek waar allerlei leidingen en (mogelijk) storende apparatuur hangt.  Dit klinkt alsof er sprake is van interferentie.

Dat kan misschien opgelost worden met het aanpassen van het kanaal (zie wifi manager). Maar misschien ook alleen door de plaatsing van het modem aan te passen.

 

Thanx! Ik ga kijken of ik daar nog iets aan kan doen? 
 

is er een mogelijkheid om een super WiFi pakket  te ontvangen? Ik zie wat aanbiedingen waar je dat kosteloos erbij krijgt..


Heb je al uitgebreid getest? Alle randapparatuur verwijderd van het modem en daarna gereset? Hoe is de situatie dan? 



 

is er een mogelijkheid om een super WiFi pakket  te ontvangen? Ik zie wat aanbiedingen waar je dat kosteloos erbij krijgt..

Hallo @hugo66 , gratis geeft KPN niets (meer) weg.

Als je de wifimanager uitvoert kun je, afhankelijk van de uitslag, 1 of meer super wifi's tegen zeer gereduceerd tarief van €29,50 per stuk aanschaffen.

 


Ik heb een WiFi analyseren geïnstalleerd. Alle kanalen aangepast en deze overlappen niet meer met de buren. Ontvangst is nog erg zwak. Ik denk dat we een acces point gaan installeren