Skip to main content

Na 3 keer testen is een medewerker zo aardig geweest om mijn hele router te resetten zonder dit van te voren te melden. Alle instellingen weg en ook mijn vaste netwerk. De vraag (of opmerking) was steeds dat ik slecht WiFi op zolder heb. Waarom reset een medewerker dan de router naar fabrieksinstellingen? Zonder dat te melden. De eerste medewerker had alleen de wifi instellingen aangepast. Afijn mijn huidige vraag is hoe kan ik de instellingen van de experiabox backuppen aangezien nu alle forwards en DHCP reserveringen weg zijn.

Na reset is het wachtwoord van de router leeg, hoe veilig laat de medewerker zijn klant achter.

De chat was verbroken nadat hij mij gevraagd had om met een ander apparaat de meting op zolder uit te voeren, na terugkomst is dan je chat verbroken omdat je te lang niets getypt hebt. Hele slechte hulp van een helpdesk...

 

 

Dag @viaHem. Dank je wel, allereerst, voor het doen van je verhaal hier. Ik kan me levendig voorstellen dat je baalt van deze situatie. Een medewerker hoort je modem niet zonder jouw toestemming op afstand te resetten. Helaas kan ik dit niet meer ongedaan maken en tevens kan ik je instellingen niet terugzetten. Dat is natuurlijk bijzonder jammer. 

Los daarvan: is het probleem met je WiFi inmiddels opgelost? Als je nog problemen ervaart, kun je dan toelichten wat voor problemen je ervaart? Valt je verbinding weg, is deze traag of is het bereik in huis slecht? 

Zou je in dat geval je profiel aan kunnen vullen met je postcode/huisnummer, klantnummer en de naam van de contracthouder? Geef een seintje als dit is gebeurd. Dan kijk ik graag nog even mee. 

Admin: bericht aangepast.


Beste Natasja,

 

Het probleem is nog niet opgelost, ik heb ondertussen twee experia wifi versterkers geïnstalleerd maar dit is niet voldoende. Een vervangt n.l. de wifi van de experia box zelf (dus op de beganegrond) de tweede staat nu via een losse kabel op de trap naar zolder zodoende heb ik op de eerste verdieping nog wat ontvangst en op de tweede verdieping ook. Ik wilde weer een wifi manager test doen maar het programma wil steeds niet opstarten. (de vier randjes blijven maar om het kroontje heen draaien) niet op mijn laptop, linux met firefox browser niet op tablet1 met firefox browser  en chrome en niet op tablet2 met firefox en chrome browser.

Ik weet dus ook niet hoe ik de de beste dekking kan meten, op mijn telefoon lijkt me geen optie omdat die standaard al minder wifi ontvangst heeft.

 

Hoe kan ikzelf een backup maken van de experia instellingen? Of is dit gewoon niet mogelijk?? Dat lees ik n.l. overal.

 

Profiel is aangepast zoals gevraagd maar ehhh hoe geef ik jou een seintje?

 

Graag advies hoe ik nu verder ga.


Dag @viaHem. Bedankt voor je reactie. Ik begrijp dat je eerder de WiFi Manager hebt doorlopen en naar aanleiding daarvan twee Experia WiFi's hebt ontvangen. Het klopt dat de Experia WiFi de WiFi-functie van je Experia Box V10 uitzet en de WiFi overneemt. De tweede Experia WiFi plaats je tussen de Experia Box V10 en het gebied waar je WiFi-bereik slecht is. Ik begrijp alleen dat je WiFi op zolder nog steeds niet optimaal is. Je zou dan kunnen overwegen om nog een derde Experia WiFi aan te schaffen en dan de tweede op de eerste verdieping en de derde op de tweede verdieping te plaatsen. 

Werkt de WiFi Manager nog steeds niet? Vanaf deze kant kan ik die wel doorlopen. Lukt het inmiddels wellicht al wel weer? 
 

Hoe kan ikzelf een backup maken van de experia instellingen? Of is dit gewoon niet mogelijk?? Dat lees ik n.l. overal.

Je hebt gelijk. Het is inderdaad niet mogelijk om een backup te maken van de instellingen van je Experia Box. Het terugzetten van je Experia Box naar de fabrieksinstellingen zal dus altijd tot gevolg hebben dat je alle extra en/of eigen wijzigingen opnieuw moet configureren. Excuses. Ik heb mijn bericht aangepast.


Dag @viaHem. Ik zie dat ik geen reactie meer van je heb gekregen. Ik ben wel benieuwd hoe het nu is. Laat het gerust weten als je ergens nog hulp bij nodig hebt. 


Beste Natasja,

Ik ben om persoonlijke redenen even niet in staat geweest om verder te testen, ik ben n.l. naast KPN internet gebruiker ook mantelzorger voor mijn vader.

Zodra ik weer even tijd heb om thuis te testen ga ik weer verder, ik houd je op de hoogte.


Tja... die 2de versterker zou je natuurlijk boven neer moeten zetten. Niet op de trap. De eerst versterker kun je in de woonkamer zetten. Heeft u ook tv van KPN? Dan kun je hem bij de tv ontvanger er tussen zetten.


Dan kan ik me volledig voorstellen dat het nog even niet is gelukt om te testen, @viaHem. Ik lees graag je bevindingen als je er de tijd voor hebt gevonden. :slight_smile:  En wellicht nog wel goed om even naar de tip te kijken die @Nick83 bovenstaand geeft.


Beste Natasja,

Ik heb de 2de versterker (volgens de tip van Nick83) boven neergezet, nu heb ik dus op zolder geen wifi. Daarna de 2de versterker op zolder neergezet, resultaat geen wifi op de 1e verdieping.

Ik heb een heleboel testen gedaan met de wifi manager, het grappige daarvan is dat je wifi signaal moet hebben. Hebben jullie niet een offline tool waarmee ik kan meten? Dan zou je n.l. kunnen zien dat de wifi steeds wegvalt. Afijn mijn conclusie is dus dat ik drie wifi punten moet creëren, jammer dat de experiabox zelf zijn wifi uitzet zodat ik de eerste experia wifi versterker weer beneden moest neerzetten.

Toch zou ik graag op alle drie de verdiepingen wifi willen gebruiken, wat is jullie oplossing hiervoor?


Dag @viaHem. Zo wordt het inderdaad lastig om de WiFi Manager helemaal te doorlopen. Er is geen offline tool waarmee je dit kunt doen. Immers moet het apparaat verbonden zijn met WiFi. De Experia WiFi's heb je ontvangen naar aanleiding van het doorlopen van de WiFi Manager? 

Ik lees dat je geen verbinding hebt op zolder als je de tweede Experia WiFi op de eerste verdieping plaatst en andersom. Heb je op dat moment wel een stabiele WiFi-verbinding op de begane grond en de eerste verdieping? Dat is mij nog niet helemaal duidelijk. Als dat het geval is, dan wil ik je toch adviseren om een derde Experia WiFi aan te schaffen en dan de tweede op de eerste verdieping en de derde op de tweede verdieping te plaatsen. 


Begint een lang topic te worden... De 2 wifi versterkers die u nu heeft, heeft u die gekocht of gekregen van KPN?

Indien u die gekocht heeft: koppel ze tijdelijk los en zet ze uit tijdens de wifi tuner. Zodat wifi van de Experiabox weer aan gaat. En doe dan de tuner op de eerste verdieping op een plek waar je nog net een beetje wifi hebt. Mogenlijk krijg je nog 2 versterkers van KPN.


Ik durf je niet te zeggen hoe dat komt,@viaHem. Zoals eerder aangegeven lijkt die reset vanuit het modem zelf te gebeuren. Daar heb ik op dit moment ook geen verklaring voor en is de reden dat ik heb besloten een nieuw modem voor je aan te vragen. Je kunt geen backup maken van de instellingen van je Experia Box, helaas. Ook niet in de nieuwe Experia Box. 

Betreft de bezorging van je modem: bij het aanvragen van je nieuwe modem, heb ik een van de dichtst bijzijnde afhaallocaties geselecteerd. Ik begrijp dat er een afhaallocatie dichter bij je in de buurt zit dan die waar het pakket nu wordt bezorgd. Helaas kan ik het adres nu niet meer aanpassen, waarvoor excuses. 

De kans is inderdaad klein dat je met de installatie van je nieuwe modem de WiFi-problemen verhelpt. Dit is ook niet de reden dat ik je modem heb/wil vervangen. Als je nog met de WiFi-problemen aan de slag wilt, wil ik je vragen om mijn vragen in dit topic te beantwoorden.

 

Ik ga helemaal niks meer aanschaffen of ophalen, het is klaar zo. Sluit de beide topics maar.


Jammer dat je er zo over denkt, @viaHem. Ik had je vanzelfsprekend nog graag geholpen. Als je dat niet meer wilt, is dat je eigen keuze. Mocht je toch nog aan de slag willen, dan zie ik graag nog een antwoord verschijnen op de vragen die bovenstaand zijn gesteld en kun je het advies dat ik heb gegeven testen. 


Reageer